Całe ujęcie robiłem Steadicamem, najpierw siedząc z nim na kranie, a potem idąc pieszo. Dzięki temu urządzeniu moja zmiana pozycji nie zakłóciła ciągłości i płynności obrazu” – tłumaczy Tomasz Karnowski.
Kiedyś w wywiadzie dla „Dziennika Łódzkiego” Wojciech Kilar powiedział: „Wolę Łódź niż Hollywood”. I nie była to kurtuazyjna konstatacja. Mógł zrobić amerykańską karierę, czego dowodem choćby wspaniała muzyka do Draculi Francisa Forda Coppoli,
"Chętnie bym z panem porozmawiał, ale jeszcze nie jestem do tej rozmowy gotowy” – powiedział Jerzy Skolimowski, kiedy prosiłem go (zresztą niejednokrotnie) o udzielenie wywiadu-rzeki.
Film jest jak dziecko, musisz wybierać to, co dla niego najlepsze. Z Karoliną Bielawską rozmawia Anna Tatarska.
Zrezygnował z dokumentu, kiedy zrozumiał, że aby pokazać wystarczająco głęboko życie swoich bohaterów, musiałby zanadto ingerować w ich życie, a na to – ze względów etycznych – nie chciał sobie pozwalać.
Łodzianin Andrzej B. Czulda skończy 8 kwietnia 65 lat. Ponad 30 z nich spędził w Wytwórni Filmów Oświatowych w swoim mieście, zwanej Oświatówką.
Miniony rok należał do niej. W lutym zdobyła Srebrnego Niedźwiedzia za najlepszą reżyserię na festiwalu w Berlinie, we wrześniu "Body/Ciało" triumfowało w Gdyni, a w listopadzie Małgorzata Szumowska zdobyła nominację do Europejskiej Nagrody Film
Zawsze kiedy reżyseruję walkę, staram się możliwie długo uczestniczyć w próbach, podpatrywać reżysera. To ma znaczenie szczególnie w teatrze, gdzie scena walki nie powinna odbiegać stylistycznie od całości spektaklu.
Z Witoldem Gierszem rozmawia Jerzy Armata.
Rozmawiamy z jednym z najwybitniejszych polskich operatorów średniego pokolenia, Arkadiuszem Tomiakiem.