Nie będzie już urzędowych zgód na zbiórki publiczne – to obywatele, a nie urzędnicy będą decydować o tym, jaka akcja dobroczynna warta jest wsparcia.
Ostatni dzień Forum Wokół Kina upłynął pod znakiem warsztatów dotyczących propagowania własnego kina oraz szukania alternatywnych form finansowania własnych projektów.
Ile osób wie, że Polska jest na pierwszym miejscu w Europie pod względem wykorzystania środków unijnych na kulturę? Wśród licznych inwestycji ostatnich lat znajdują się także przedsięwzięcia z branży filmowej.
Kreatywna Europa to nowy program, który składać się będzie z dwóch komponentów. Jeden z nich to Kultura (dla innych branż kultury), drugi – MEDIA, w postaci dość podobnej do tej, jaką znamy od wielu lat.
O nowej formie pozyskiwania funduszy na realizację wymarzonych projektów za pomocą Internetu rozmawiamy z Wiktorią Mikowską z portalu Wspieramkulture.pl.
Środki prywatne to najbardziej kapryśne i najmniej systemowe źródło finansowania filmów. W Polsce, ze względu na obowiązujące prawodawstwo, segment te nie może się dobrze rozwinąć.
Fundusze europejskie od lat są znaczącym źródłem wsparcia przemysłu filmowego w Europie., jednak polscy producenci tej możliwości nie wykorzystują w pełni.
Udział Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w finansowaniu produkcji filmowej jest ogromny. Inne źródła pozyskiwania pieniędzy "systemowych" należy uznać za alternatywne.
Portalfilmowy.pl rozpoczyna cykl publikacji o finansowaniu filmów. Wszystkich, którzy chcą się dowiedzieć, jak działa system kompletowania pieniędzy na produkcję filmową, przeprowadzimy przez kolejne etapy poszukiwania źródeł gotówki.
Pieniędzy na rynku produkcji filmowej zawsze jest, było i będzie za mało. Zwłaszcza dla debiutującego reżysera lub – o zgrozo – producenta. Myślmy więc niestandardowo i kreatywnie