Telekomunikacja Polska, obecnie występująca pod marką Orange, po raz pierwszy zainwestowała w polski film w 2007 roku. Z roku na rok pozycja Orange jako gracza rynkowego wzmacnia się.
EURIMAGES Eurimages to program, zainicjowany przez Radę Europy w 1988 roku, wspierający dofinansowanie koprodukcji, dystrybucji oraz promocji kinematografii europejskiej, ale także pomagający przy rozwijaniu poszczególnych projektów filmowych w różnych j
Lista Regionalnych Funduszy Filmowych w Polsce
Według ogólnej zasady udział RFF-ów w budżetach poszczególnych filmów nie może przekroczyć 50% - resztę finansowania musi zapewnić producent.
Regionalne Fundusze Filmowe to inicjatywy władz samorządowych. Zazwyczaj wygląda to tak: lokalne władze rezerwują w budżecie pieniądze na dofinansowanie filmów, rozpisują konkurs, a najlepsze projekty wyłonione przez doświadczonych ekspertów otrzymują dot
Polski sektor audiowizualny może liczyć na wsparcie finansowe w realizacji projektów w ramach różnych środków publicznych.
Podstawowym zadaniem producenta w okresie wstępnym – poza nabyciem praw do scenariusza – jest znalezienie źródeł finansowania produkcji. Sfinansowanie w całości z własnych środków filmu kinowego jest w Polsce niebywałą rzadkością, zwłaszcza że odzyskanie
W dziedzinie finansowania, najdogodniejsze warunki wspierania producentów stwarzają więc źródła publiczne, a zwłaszcza Polski Instytut Sztuki Filmowej (PISF), który oferuje warunki do udzielania dotacji, pożyczki lub poręczenia na wiele prac pre-produkcyj
Polscy producenci, zarówno państwowi, jak i prywatni, w praktyce korzystają z zarówno z publicznych jak i niepublicznych źródeł finansowania, a budżety ich filmów pokrywają kombinacje wkładów różnych wymienionych powyżej podmiotów – od dotacji, po udziały
Każdego roku różnego rodzaju instytucje publiczne udzielają wsparcia szeroko rozumianej produkcji filmowej i telewizyjnej, w łącznej kwocie ponad 1.2 miliarda euro. Są to instytuty, komisje, fundusze, departamenty rządów, centra, agencje i inne.