PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  29.04.2022
10 scenariuszy pełnometrażowych filmów fabularnych oraz trzy scenariusze słuchowisk zakwalifikowało się do finału konkursu Script Pro 2022. Laureatów poznamy podczas gali wręczenia nagród 4 maja na Międzynarodowym Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF Camera w Krakowie.
Finałowe scenariusze w kategorii FILM:

„Ambasada”, autor Marcin Gwizdoń
„Anioły nie istnieją”, autorka Beata Krupa
„Bloki z betonu”, autor Maksymilian Jaworski
„Dobre życie”, autorka Aleksandra Glazer
„Dwie Matki”, autorzy Anna Dembowska i Karol Starnawski
„Franek Błyskawica: Operacja Ważka”, autorzy Agnieszka Śladkowska i Paweł Podolski
„Kanarki we mgle”, autor Marek Stacharski
„Najważniejszy człowiek”, autor Artur Wyrzykowski
„Pomścić Janka Muzykanta”, autor Michael Morys-Twarowski
„Skrzyżowanie”, autorka Dominika Montean-Pańków

Finałowe scenariusze w kategorii AUDIO:

„Głos”, autor Damian Słowioczek
„Pierścionek zaręczynowy za miliony monet”, autor Maciej Wojtas
„Sekretne życie roślin”, autorka Natalia Ossowska

Finałowe scenariusze w kategorii FILM wybrało jury w składzie: Grzegorz Stępniak (dyrektor programowy, OFF Camera), Aleksander Pietrzak (scenarzysta, reżyser, Stowarzyszenie Filmowców Polskich), Michał Komar (scenarzysta, wiceprzewodniczący Zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS), Agnieszka Smoczyńska (scenarzystka, reżyserka, Wajda School), Mateusz Pacewicz (scenarzysta, Wajda School).

Juty kategorii AUDIO: Marcin Kardach (reżyser słuchowisk, Storytel), Małgorzata Semil (przewodnicząca Sekcji Autorów Dzieł Dramatycznych ZAiKS-u), Janusz Kukuła (dyrektor – główny reżyser Teatru Polskiego Radia).
Wcześniej prace ocenione były przez komisję selekcyjną. Scenariusze filmów fabularnych rekomendowali: Małgorzata Sobieszczańska (scenarzystka), Magda Sendecka (dziennikarka), Iwona Siekierzyńska (scenarzystka, reżyserka), Michał Walczak (dramaturg, reżyser), Tomasz Jurkiewicz (scenarzysta, reżyser) i Andrzej Titkow (scenarzysta, reżyser). Scenariusze słuchowisk do kolejnego etapu wskazali: Marta Rebzda (autorka słuchowisk, reportażystka radiowa i telewizyjna, Polskie Radio), Marcin Zwierzchowski (Executive Producer, Storytel) i Filip Marczewski (scenarzysta, reżyser, Szkoła Wajdy).

SCRIPT PRO jest najważniejszym polskim konkursem dla scenarzystów na początku kariery. Dla scenarzystów konkurs jest szansą na rozwój, a dla producentów gwarancją, że wybrane spośród kilkuset zgłoszeń finałowe teksty zasługują na uwagę. Od 2020 roku do kategorii FILM FABULARNY dołączyła nowa kategoria AUDIO dla scenariuszy słuchowisk, organizowana we współpracy ze Storytel – platformą oferującą streaming audiobooków, seriali audio, słuchowisk i podcastów. Nowa kategoria konkursowa jest odpowiedzią na coraz szybciej rozwijający się rynek rozrywki audio i zapotrzebowanie na wysokiej jakości teksty.

Najnowsze filmy fabularne zrealizowane na podstawie scenariuszy wyróżnionych w konkursie SCRIPT PRO to między innymi: „Powrót do tamtych dni” Konrada Aksinowicza wg scenariusza pt. „Powrót do Legolandu” (Trzecia Nagroda PISF 2016), „Sonata” Bartosza Blaschke (Druga Nagroda PISF 2018), „Detektyw Bruno” Mariusza Paleja i Magdaleny Nieć wg scenariusza Marcina Ciastonia i Ewy Rozenbajgier (Honorowe Wyróżnienie 2019), „Za duży na bajki” Kristoffera Rusa wg scenariusza Agnieszki Dąbrowskiej (finalistka 2019), „Prime time” Jakuba Piątka, na podstawie scenariusza reżysera i Łukasza Czapskiego (finaliści 2019), „Bo we mnie jest seks” Katarzyny Klimkiewicz, na podstawie scenariusza pt. „Jesienna dziewczyna”, który reżyserka napisała wspólnie z Patrycją Mnich (Nowak) (finalistki 2018), „Hiacynt” w reżyserii Piotra Domalewskiego na podstawie scenariusza Marcina Ciastonia pt. „Gorzki fiolet” (finalista 2016).

Konkurs organizują Wajda School i Festiwal Mastercard OFF CAMERA. Partnerami są: Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Storytel, Fundacja Kyoto-Kraków i Teatr Polskiego Radia.

LK
Script Pro
Ostatnia aktualizacja:  29.04.2022
Zobacz również
Jerzy Stuhr z Tarnowską Nagrodę Filmową dla wybitnej osobistości
Bromski: Nagroda za reżyserię powinna wrócić
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll