Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
3 grudnia obchodzi urodziny Ewy Eysmont-Machulska – kostiumografka i dekoratorka wnętrz zarówno filmów, jak i spektakli telewizyjnych, wieloletnia członkini Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
Jest absolwentką Wydziału Psychologii i Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego, ale jej życiową pasją okazał się film, a konkretnie dekoracja wnętrz oraz projektowanie kostiumów. Pracuje głównie z Juliuszem Machulskim, swym życiowym partnerem, ale ma na swym koncie także niezwykle udaną współpracę m.in. z Januszem Kamińskim przy realizacji jego polskiego filmu „Hania” (2007), Januszem Majewskim przy spektaklu „Pozory mylą” (2007), projektowała także kostiumy do „Bezładu” (2006) Witolda Adamka oraz „Przygody” (2014) Jana Englerta. Kostiumy do „S@motności w sieci” (2006) Adamka, ekranizacji bestsellerowej powieści Janusza L. Wiśniewskiego, przyniosły jej nominacje do Polskiej Nagrody Filmowej – Orła.
Współpracę z Juliuszem Machulskim rozpoczęła od „Kilera” (1997), uhonorowanego m.in. Brylantowym Biletem, Złotym Klakierem oraz dwoma Złotymi Kaczkami. Następnie pracowała na planie jego kolejnych filmów – „Kiler-ów 2-óch” (1999), „Pieniądze to nie wszystko” (2001), „Superprodukcja” (2002), „Vinci” (2004), „Sushi”, pierwsza nowela w złożonej z dziesięciu opowieści pełnometrażowej „Solidarność, Solidarność…” (2005), „Ile waży koń trojański?” (2008), „Kołysanka” (2010), „Ambassada” (2013), „Volta” (2017) oraz spektakli telewizyjnych – „Od czasu do czasu” (1999), „19. Południk” (2003), „Przerwanie działań wojennych” (2009), „Next-ex” (2012), „Matka brata mojego syna” (2013), „Brancz” (2014), „Rybka Canero”. Czasem pojawia się w filmach męża, np. w „Superprodukcji” zagrała kostiumografkę „filmu w filmie”, zatytułowanego „Latarnik, czyli miłość przez K.O.”.
Współpracę z Juliuszem Machulskim rozpoczęła od „Kilera” (1997), uhonorowanego m.in. Brylantowym Biletem, Złotym Klakierem oraz dwoma Złotymi Kaczkami. Następnie pracowała na planie jego kolejnych filmów – „Kiler-ów 2-óch” (1999), „Pieniądze to nie wszystko” (2001), „Superprodukcja” (2002), „Vinci” (2004), „Sushi”, pierwsza nowela w złożonej z dziesięciu opowieści pełnometrażowej „Solidarność, Solidarność…” (2005), „Ile waży koń trojański?” (2008), „Kołysanka” (2010), „Ambassada” (2013), „Volta” (2017) oraz spektakli telewizyjnych – „Od czasu do czasu” (1999), „19. Południk” (2003), „Przerwanie działań wojennych” (2009), „Next-ex” (2012), „Matka brata mojego syna” (2013), „Brancz” (2014), „Rybka Canero”. Czasem pojawia się w filmach męża, np. w „Superprodukcji” zagrała kostiumografkę „filmu w filmie”, zatytułowanego „Latarnik, czyli miłość przez K.O.”.
Jerzy Armata
SFP
Ostatnia aktualizacja: 2.12.2019
fot. Kuźnia Zdjęć/SFP
Lekcje pana Darka
„Supernova” z Nagrodą Publiczności w Koninie
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024