Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Wojciech Fabjaniak – operator dźwięku, wieloletni członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich, 26 października obchodzi swoje 80. urodziny.
Urodził się 26 października 1939 roku Warszawie. Jest absolwentem stołecznego Technikum Radiowo-Telewizyjnego. Przez wiele lat był zawodowo związany z Zakładem Produkcji Filmów Telewizyjnych.
Zajmował się dźwiękiem głównie w filmach dokumentalnych. Był operatorem dźwięku kilkudziesięciu dokumentów telewizyjnych, m.in. „Kryptonim Max” (1964) Jerzego Słotwińskiego, „Azyl” (1966) Grzegorza Lasoty, „Zaginione witraże” (1970) Jerzego Szotkowskiego, „Pierwszy, szósty” (1971) Mariusza Waltera, „Dyskotekowa moda” (1976). Blisko współpracował z Lucyną Smolińską i Mieczysławem Sroką , nagrywając dźwięk m.in. do „Polskiego Prometeusza – Ignacego Łukasiewicza” (1972) z serii „Wielcy znani i nieznani”, „Chciałem, by Warszawa była wielka…” (1971) i „Tak bardzo się bali legendy o nim…” (1975).
W latach 1973-1974 przebywał w Stanach Zjednoczonych, gdzie wziął udział w realizacji 17-odcinkowego cyklu filmów dokumentalnych o Polakach w Ameryce, koprodukcji Fundacji Kościuszkowskiej i Telewizji Polskiej. W czasie stanu wojennego (1982-1983) współpracował jako operator z korespondentem Telewizji Francuskiej TF-1. W 1987 roku znalazł się – jako dźwiękowiec – w ekipie hollywoodzkich filmów „Heaven and Earth” Ulli Lommela i „Mad Love” Michaela Engela.
Ma na swym koncie także dźwięk do telewizyjnej fabuły Janusza Kondratiuka „Czy jest tu panna na wydaniu?” (1976) oraz kilku spektakli telewizyjnych, m.in. „Kłopoty to moja specjalność” (1977) Marka Piwowskiego i „Okno na morze” (1984) Jana Bratkowskiego.
Zajmował się dźwiękiem głównie w filmach dokumentalnych. Był operatorem dźwięku kilkudziesięciu dokumentów telewizyjnych, m.in. „Kryptonim Max” (1964) Jerzego Słotwińskiego, „Azyl” (1966) Grzegorza Lasoty, „Zaginione witraże” (1970) Jerzego Szotkowskiego, „Pierwszy, szósty” (1971) Mariusza Waltera, „Dyskotekowa moda” (1976). Blisko współpracował z Lucyną Smolińską i Mieczysławem Sroką , nagrywając dźwięk m.in. do „Polskiego Prometeusza – Ignacego Łukasiewicza” (1972) z serii „Wielcy znani i nieznani”, „Chciałem, by Warszawa była wielka…” (1971) i „Tak bardzo się bali legendy o nim…” (1975).
W latach 1973-1974 przebywał w Stanach Zjednoczonych, gdzie wziął udział w realizacji 17-odcinkowego cyklu filmów dokumentalnych o Polakach w Ameryce, koprodukcji Fundacji Kościuszkowskiej i Telewizji Polskiej. W czasie stanu wojennego (1982-1983) współpracował jako operator z korespondentem Telewizji Francuskiej TF-1. W 1987 roku znalazł się – jako dźwiękowiec – w ekipie hollywoodzkich filmów „Heaven and Earth” Ulli Lommela i „Mad Love” Michaela Engela.
Ma na swym koncie także dźwięk do telewizyjnej fabuły Janusza Kondratiuka „Czy jest tu panna na wydaniu?” (1976) oraz kilku spektakli telewizyjnych, m.in. „Kłopoty to moja specjalność” (1977) Marka Piwowskiego i „Okno na morze” (1984) Jana Bratkowskiego.
Jerzy Armata
SFP
Ostatnia aktualizacja: 25.10.2019
fot. arch. prywatne
Ewa Różewicz – od jazzowych improwizacji do „Zasady przyjemności”
Danny DeVito z nagrodą Camerimage
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024