Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Jolanta Rodziewicz-Rayzacher, wieloletnia członkini Stowarzyszenia Filmowców Polskich, mająca na koncie pracę przy produkcji wielu dokumentów, fabuł i seriali, 23 kwietnia obchodzi swoje 80. urodziny.
Zanim stała się absolwentką Studium Organizacji Produkcji Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej i Filmowej Łodzi (1965), ukończyła Wydział Morski Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Sopocie (1961). Jeszcze w trakcie łódzkich studiów pracowała w pionie produkcyjnym pełnometrażowego dramatu psychologiczno-obyczajowego, rozgrywającego się w środowisku wykolejonej młodzieży – „Banda” (1964) Zbigniewa Kuźmińskiego.
Ma na swym koncie współpracę produkcyjną przy realizacji wielu filmów kinowych, m.in. „Zwariowana noc” (1967) Kuźmińskiego, „Czerwone i złote” (1969) Stanisława Lenartowicza, a także telewizyjnych, m.in. „Mistrz” (1966) Jerzego Antczaka, „Zmartwychwstanie Offlanda” (1967) Jerzego Zarzyckiego, „Cyrograf dojrzałości” (1967) Jana Łomnickiego. Współpracowała – w pionie reżyserskim – z Jerzym Gruzą przy realizacji bestsellerowego serialu współczesnego „Wojna domowa” (1965-1966) oraz z Jerzym Kawalerowiczem w trakcie kręcenia „Gry” (1968).
Jolanta Rodziewicz-Rayzacher była również koproducentką, m.in. „Stacji” (2001) Piotra Wereśniaka, „Głośniej od bomb” (2001) Przemysława Wojcieszka, „Szczęśliwego Nowego Jorku” (1997) i „Hakera” (2002) Janusza Zaorskiego.
Ma na swym koncie współpracę produkcyjną przy realizacji wielu filmów kinowych, m.in. „Zwariowana noc” (1967) Kuźmińskiego, „Czerwone i złote” (1969) Stanisława Lenartowicza, a także telewizyjnych, m.in. „Mistrz” (1966) Jerzego Antczaka, „Zmartwychwstanie Offlanda” (1967) Jerzego Zarzyckiego, „Cyrograf dojrzałości” (1967) Jana Łomnickiego. Współpracowała – w pionie reżyserskim – z Jerzym Gruzą przy realizacji bestsellerowego serialu współczesnego „Wojna domowa” (1965-1966) oraz z Jerzym Kawalerowiczem w trakcie kręcenia „Gry” (1968).
Jolanta Rodziewicz-Rayzacher była również koproducentką, m.in. „Stacji” (2001) Piotra Wereśniaka, „Głośniej od bomb” (2001) Przemysława Wojcieszka, „Szczęśliwego Nowego Jorku” (1997) i „Hakera” (2002) Janusza Zaorskiego.
Jerzy Armata
SFP
Ostatnia aktualizacja: 23.04.2019
fot. SFP
Nabór filmów do konkursów KAMERALNEGO LATA
Kino na Granicy – znamy szczegóły programu!
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024