PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  20.06.2014
Festiwal „Młodzi i Film” w Koszalinie ogłosił program wydarzeń branżowych. Zachęcamy do zapoznania się z niezwykle bogatą propozycją spotkań i warsztatów przeznaczonych dla młodych twórców.
33. Festiwal Debiutów „Młodzi i Film” w Koszalinie odbędzie się w dniach 23-28 czerwca 2014 roku.


24.06. / godz. 14:30, Kino Alternatywa
ROLA ZDJĘĆ W BUDOWANIU NARRACJI FILMOWEJ

  Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych (PSC) i magazyn „FilmPRO” zapraszają na spotkanie „Rola zdjęć w budowaniu narracji filmowej”, które poprowadzi Paweł Dyllus, operator nominowany do Nagrody PSC 2014 za zdjęcia do filmu „Chce się żyć”.

Na przykładzie „Chce się żyć” Paweł Dyllus opowie m.in. o tym, przed jakimi wyzwaniami staje autor zdjęć w trakcie pracy, jaka jest jego rola w procesie kreacji dzieła filmowego, jaką funkcję pełnią zdjęcia w opowiadaniu historii. Spotkaniu towarzyszyć będzie pokaz materiałów zdjęciowych z planu filmu.

Paweł Dyllus PSC
Autor zdjęć filmowych. Ur. 1981 w Katowicach. Absolwent realizacji obrazu na Wydziale Radia i Telewizji UŚ. Autor zdjęć do kilkunastu fabuł pełno- i krótkometrażowych oraz dokumentów. Laureat prestiżowych nagród, m.in. Złotej Kijanki i Wyróżnienia Panavision na Camerimage za zdjęcia do „Sezonu na kaczki” Julii Ruszkiewicz, a także nagród za zdjęcia do krótkiej fabuły Rafała Kapelińskiego „Emilka płacze”. Za „Chce się żyć” nominowany do Nagrody PSC 2014.

SPOTKANIE POPRZEDZI PROJEKCJA FILMU „CHCE SIĘ ŻYĆ” W REŻYSERII MACIEJA PIEPRZYCY o godzinie 13.00


25.06. / godz. 16:00, Kino Alternatywa
USŁYSZEĆ CISZĘ – O DŹWIĘKU W FILMIE

Jak z ciszy stworzyć dźwięk, który staje się bohaterem filmu? Jak planować zabiegi dźwiękowe, które zbudują dramaturgię i wbiją widza w fotel? Jak zgranie dźwięku wpływa na odbiór filmu? Na przykładzie etiudy, która podbiła Cannes, będziemy rozmawiać o tym jak wykreować dźwięk w filmie w atmosferze doskonałej współpracy. O czym powinien pamiętać reżyser, operator dźwięku, producent? Od czego zacząć pisząc scenariusz, jak zorganizować prace na planie, jak zaplanować budżet, aby osiągnąć satysfakcjonujący efekt? Czym jest profesjonalny dźwięki i dlatego jest taki ważny? Współpraca na linii producent – reżyser – dźwiękowiec to temat rzadko poruszany, a niezwykle istotny.

W panelu dyskusyjnym, firmowanym przez TOYA Studios, wezmą udział twórcy etiudy „Fragmenty”: Agnieszka Woszczyńska, Kamil Radziszewski i Piotr Knop. Rozmowę poprowadzi Agata Chodyra.

Aga Woszczyńska
Reżyser, scenarzystka, antropolożka. Ukończyła Stosowane Nauki Społeczne na Uniwersytecie Warszawskim i reżyserię w Szkole Filmowej w Łodzi. Przygotowuje pełnometrażowy debiut dokumentalny. Jej filmy z powodzeniem są prezentowane na polskich i międzynarodowych festiwalach. Zrealizowała kilka krótkich fabuł i dokumentów. „Fragmenty” były prezentowane na MFF Cannes 2014.

Kamil Radziszewski
Reżyser dźwięku. Ukończył reżyserię dźwięku w filmie na Akademii Muzycznej w Warszawie. Autor dźwięku m.in. do „One Man Show” Jakuba Piątka, „Portretów wojennych” Cezarego Ibera, Tomasza Matuszczaka, Rafała Skalskiego, „Strange sounds” Rafała Andrzeja Głombiowskiego. Operator dźwięku na planie „W sypialni” Tomasza Wasilewskiego.

Piotr Knop
Operator dźwięku od ponad 30 lat. Związany z WFF w Łodzi, Studiem Filmowym Łódź (prezes), a obecnie TOYA Studios. Członek Polskiej Akademii Filmowej. Laureat nagród za dźwięk w „Małej Moskwie” (Orzeł 2009) i „Bandycie” (FPFF Gdynia 1997). Ostatnio odpowiedzialny m.in. za zgranie dźwięku do filmów „Być jak Kazimierz Deyna”, „Papusza”, „Dżej Dżej”.

Agata Chodyra

Reżyser dźwięku od ponad 10 lat. Członkini Polskiej Akademii Filmowej. Zajmuje się głównie postprodukcją dźwięku. Współautorka dźwięku w „Krecie”, „Matce Teresie od kotów”, „Bez wstydu”, dokumentach „Trzy kobiety”, „Był bunt”, „Lewa połowa twarzy” i animacjach „Malakka”, „Koleżanki”.


fot. A. Kędzierska / SFP


26.06. / godz. 14:00, Galeria Bałtycka
 TWÓRCA IDZIE DO SĄDU – czyli jak się przygotować do obrony swoich praw

Coraz częściej zdarza się, że twórcy napotykają na rynku swoje dzieła wykorzystane bez ich wiedzy, bądź „lustrzane odbicia” swoich utworów, których autorstwo przypisuje sobie ktoś inny. Nie zawsze wiadomo, gdzie kończy się dozwolony cytat, co jest jeszcze inspiracją, a co już plagiatem. Jak to ocenić? Co robić w takiej sytuacji? Jak się przygotować do ewentualnego sporu? Czego można żądać? I czy koniecznie trzeba iść do sądu, może są inne drogi dochodzenia swoich praw? Te i inne zagadnienia związane z dochodzeniem roszczeń z tytułu naruszenia praw autorskich zostaną poruszone podczas spotkania z adwokat Klaudią Błach-Morysińską.


26.06. / godz. 17: 00, Kino Alternatywa
WYKŁAD WOJCIECHA MARCZEWSKIEGO: Nierzeczywistość w filmie – na przykładzie „Ucieczki z kina Wolność”

Bohaterowie filmu wchodzą na ekran, schodzą, rozmawiają z widzami, żyją na dachach… Rozważania o realizmie i grze z widzem w filmie. Wykład mistrzowski Wojciecha Marczewskiego organizowany we współpracy ze Szkołą Wajdy w ramach naboru na 2014/2015 rok. Więcej: www.wajdaschool.pl .

Wojciech Marczewski
Reżyser. W latach 1964-68 pracował jako asystent w Se-Ma-Forze. Po ukończeniu studiów w łódzkiej Szkole Filmowej pracował w WF Czołówka. W latach 1989-91 członek Komitetu Kinematografii. W latach 90. dziekan brytyjskiej uczelni filmowej – The National Film and Television School. Od roku 1998 wykładowca na Wydziale Reżyserii PWSFTViT w Łodzi; od 2002 profesor sztuki filmowej. Współzałożyciel i wiceprezes Wajda Studio i Fundacji Szkoła Wajdy. Od roku 2008 członek Rady Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, od roku 2011 jej przewodniczący.

Laureat licznych nagród festiwalowych oraz nagród i odznaczeń państwowych za osiągnięcia artystyczne i pedagogiczne.

SPOTKANIE POPRZEDZI PROJEKCJA FILMU „UCIECZKA Z KINA WOLNOŚĆ” W REŻYSERII WOJCIECHA MARCZEWSKIEGO o godzinie 15.30

27.06. / godz. 16:30, Galeria Bałtycka
JAK ROZMAWIAĆ Z DECYDENTAMI, A JAK Z DZIENNIKARZAMI?

Jak rozmawiać z decydentami, a jak z dziennikarzami? Jak się sprzedawać, ale się nie sprzedać? Jak przedstawić swój projekt filmowy, aby nawiązać współpracę z telewizją? Jak promować ukończony film, jak opowiadać o nim w mediach? Spotkanie poprowadzą:

Katarzyna Malinowska
Kierowniczka redakcji filmu fabularnego i dokumentalnego TVP Kultura, opowie o tym, na jakie formy współpracy z TVP można liczyć. Jak zaprezentować swój projekt filmowy redaktorom i redaktorkom programowym, aby ich nie zanudzić i przebić się ze swoim pomysłem. Jakie są procedury w telewizji publicznej, na co trzeba uważać i co może się przydać.

Max Cegielski
Dziennikarz telewizyjny i radiowy, prowadzący w TVP Kultura „Halę odlotów” – największy talk-show kulturalny w polskiej telewizji, opowie jak odpowiadać na najgłupsze nawet pytania dziennikarzy. Jak zaprezentować swój film na publicznym spotkaniu czy dyskusji, a jak w dużym telewizyjnym talk-show z wieloma gośćmi. Jak zmieścić się w dwuminutowej wypowiedzi dla wiadomości kulturalnych i co powiedzieć w programie śniadaniowym. Co zrobić, żeby nie dać się zeżreć tremie, ale też nie przesadzić z lansem.


Siedziba TVP na Woronicza, fot. TVP


28.06. / godz. 11:00, Kino Alternatywa
POSTPRODUKCJA JAKO ELEMENT JĘZYKA FILMOWEGO
prowadzenie Jerzy Armata

Postprodukcja to jeden z etapów pracy nad filmem – po zakończeniu zdjęć i nagrań dźwiękowych do wykonania finalnych kopii emisyjnych – coraz bardziej wydłużający się i coraz ważniejszy. To wtedy dokonuje się montażu nakręconego i nagranego materiału, nagrywa postsynchrony, pracuje nad efektami specjalnymi (wizualnymi i dźwiękowymi), dodaje napisy. Dla wielu reżyserów to najważniejszy etap w pracy nad filmem, dla pozostałych, preferujących okres zdjęciowy – niezwykle ważny.

W debacie prowadzonej przez Jerzego Armatę, poświęconej technicznym, ale – nade wszystko – estetycznym aspektom postprodukcji, rozmawiać będą przedstawiciele czołowych na naszym rynku firm zajmujących się postprodukcją: Di Factory (Rafał Golis, szef sprzedaży w Di Factory), Soundplace (Tomasz Dukszta, prezes zarządu Soundplace), Lightcraft (Piotr Galon, prezes zarządu Lightcraft) i Platige Image (Krzysztof Szulc, szef działu VFX w Platige Image).


WRÓB
MiF
Ostatnia aktualizacja:  20.06.2014
Zobacz również
fot. SFP
Konferencja Kreatywnej Europy. Zadbać o zaufanie
Janusz Zaorski: Nie widziałem świata poza kinem
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll