PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
TV
  4.05.2012
Z każdym tygodniem wzrasta liczba Euroreklam. Oryginalności w nich za grosz, a efekt… jakoś nie jestem przekonana czy reklamodawcy osiągną wymarzony cel i doprowadzą do gwałtownego wzrostu sprzedaży swoich produktów oraz wzmocnienia swojego wizerunku.

Na Euro Polska miała być lepszym krajem, z nowoczesnymi autostradami, szybką koleją, superstadionami i innymi nowinkami myśli technicznej, architektonicznej i inżynieryjnej. Co prawda kilka dni jeszcze zostało, ale jak wyszło - widać i słychać niemal w każdym serwisie newsowym. Co gorsza, od Euro nie da się uciec też w przerwach na bloki reklamowe.

Jakoś nie jestem przekonana czy koncerny, które pozamawiały serie spotów z piłką w tle i na pierwszym planie będą zadowolone. Jako widz jestem już lekko zdegustowana i bardzo zmęczona, choć Euroapogeum dopiero przed nami.



Jeden spot zlewa się z drugim. Nikt specjalnie nie dba o to, by je jakoś od siebie oddzielić. Energia, duch walki, siła, dynamika, piłka, stadion, murawa, biało-czerwone koszulki, flagi i wierni kibice… a co jest akurat reklamowane? Szybko można się pogubić, gdyż niemal każdy sponsor ma do zaoferowania dokładnie to samo i robi to niemal w identyczny sposób: kup produkt, weź udział w biletowej loterii, pamiętaj, że produkt X to siła i moc każdego piłkarza. Hura! Produkt X sprawi, że poczujesz siłę i ducha Euroemocji. Poczujesz się tak, jakbyś sam grał o mistrzostwo, a przynajmniej oglądał tę walkę na stadionie, a nie przed telewizorem…
Bodaj tylko jeden z Euroreklamodawców pokusił się o odrobinę humoru w swoich spotach, ale też bez zbytniego szaleństwa. Wiadomo, wedle zasady, iż najbardziej skuteczny jest prosty przekaz. Reszta idzie jednym, sprawdzonym tropem, wydeptaną ścieżką, nie ryzykując, a przez to chyba tracąc, gdyż stając się częścią jednobarwnej papki. 

A jak do tej papki doda się to, co dopiero może nas czekać… Już widzę te wszystkie Euroscenografie w telewizjach śniadaniowych, Eurorekwizyty w studiach wiadomości, Eurologotypy, Eurokostiumy. Strach się bać. Chyba nawet najzagorzalsi kibice piłki nożnej mogą nie unieść ciężaru takiego nadmiaru?

Aczkolwiek, z drugiej strony - mam szczerą nadzieję, że w trakcie mistrzostw telewizje przypomną kilka dobrych piłkarskich filmów: polskich i brytyjskich. Jest w tym gronie kilka perełek, które pokocha się nawet wtedy, gdy nie śledzi się na bieżąco wszystkich rozgrywek wszystkich lig.


Dagmara Romanowska
portalfilmowy.pl
Ostatnia aktualizacja:  8.08.2013
Zobacz również
Drugi sezon "Rodziny Borgiów" od 26 maja w HBO
"Mad Meni" po polsku? Tak!
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll