Z Jerzym Hoffmanem rozmawia Andrzej Bukowiecki
W ciągu 13 lat od obrony dyplomu na Akademii Muzycznej (dziś Uniwersytecie Muzycznym) Fryderyka Chopina w Warszawie Agata Chodyra wyrobiła sobie markę jednej z najbardziej kreatywnych specjalistek w dziedzinie reżyserii dźwięku w filmie.
„Ten Orzeł bardzo dużo dla mnie znaczy, bo dostaję go od kolegów” – mówi mi Sylwester Chęciński. – „W naszym środowisku kłębią się różne uczucia: przyjaźń, ciekawość, szacunek, czasem niechęć i lekka zazdrość. Więc odczuwam wielką satysfakcję, że członkow
Mamy jeszcze w świeżej pamięci odejście Tadeusza Chmielewskiego, gdy przychodzi nam żegnać operatora większości jego filmów, Jerzego Stawickiego, który zmarł w Warszawie 1 marca 2017 roku w wieku 89 lat.
Z Ewą Wiśniewską rozmawia Anna Serdiukow
Powiedział pan kiedyś, że łatwiej przejść drogę od literatury dla dorosłych do dziecięcej niż odwrotnie. Dlaczego?
W kwietniu 2017 roku Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi uhonorowała Kazimierza Karabasza – swego wieloletniego wykładowcę, nauczyciela kilku pokoleń polskich dokumentalistów – doktoratem honoris causa. Twó
Janusz Majewski (1931): W łódzkiej szkole minęliśmy się, on w 1955 skończył ją, ja zacząłem. Poznaliśmy się dopiero w latach 60., w WFD. Moje pierwsze wrażenie: człowiek skupiony, oschły, zamknięty, introwertyk, ale w związku z tym ktoś nieprzeciętny. Kie
Plakat – jak mówi Piotr Dumała – powinien zdumiewać. Zasadę tę wyznaje, projektując plakaty do swoich filmów.
Był niekwestionowanym „królem seriali”, aktorem charakterystycznym na scenie i na srebrnym ekranie. Kochała go komedia, choć w dramacie był równie przekonujący.