PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aktorzy Polscy
Filmowcy Polscy
MENU
Przedstawiamy pełen program spotkań branżowych, seminariów i warsztatów podczas 25. Camerimage.
2017.11.12 12:30 (180 min)


GCI - GRY WIDEO: NOWY RYNEK DLA OPERATORÓW FILMOWYCH?
Oraz dyskusja panelowa „PRZYSZŁOŚĆ ZDJĘĆ FILMOWYCH”
Dyskusję poprowadzi operator filmowy YURI NEYMAN, ASC, dyrektor Global Cinematography Insitute.

Operator filmowy DORI AZARI, jeden z najbardziej znanych uczniów GCI, przybliży słuchaczom style kinematograficzne i techniki zastosowane przy produkcji GOD OF WAR – jednej z najbardziej wyczekiwanych gier na system PlayStation ®4, stworzonej przez SONY INTERACTIVE ENTERTAINMENT (SIE) SANTA MONICA STUDIO.

Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. piętro

2017.11.12 14:45 (60 min)

Spotkanie z Volkerem Schloendorfem po pokazie “Powrót do Montauk” (pokaz - 12:45)

MCK Kino Orzeł
2017.11.12 15:00 (60 min)

Okrągły stół z Oliverem Stapletonem, BSC i Stephenem Lighthillem, ASC, po pokazie Panoramy etiud studenckich (pokaz - 13:30)

Co roku Camerimage odwiedza kilkuset studentów z całego świata. Wielu z nich podkreśla, że tydzień na festiwalu to przyspieszony kurs filmowy. Wiedza podana w pigułce. Wiemy, jak ważna, szczególnie dla młodych filmowców, jest opinia doświadczonych twórców. Wyjątkową okazję do tego będą mieć w tym roku autorzy filmów pokazywanych w Panoramie Etiud Studenckich. „Okrągły stół”, przy którym oprócz twórców zasiądą Oliver Stapleton, BSC oraz Stephen Lighthill, ASC, będzie miejscem do otwartej i równej dyskusji o sztuce filmowej. To swoiste forum wymiany opinii i myśli będzie cennym doświadczeniem dla uczestników, które pozwoli poznać innych filmowców, jak i ich sposób patrzenia na kinematografię.
Po każdym bloku filmów prezentowanych w ramach Panoramy Etiud Studenckich, do ok. 45 minutowej dyskusji prowadzonej pod nadzorem Olivera Stapletona i Stephena Lighthilla, zaproszeni zostaną twórcy przedstawionych etiud.

Multikino sala 7
2017.11.12 16:15 (120 min)

Seminarium “Like a Virgin” prowadzone przed operatorów: Chrisa Doyla, Eda Lachmana i Anthonego Dod Mantle

Multikino sala 6



2017.11.12 17:00 (120 min)

PSC i BVK prezentują: SEMINARIUM: STRATEGIA AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH

Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. piętro

2017.11.12 18:30 (60 min)

Spotkanie z Paulem Hirschem po pokazie “Obsession” (pokaz - 16:30)

Multikino sala 7

2017.11.12 19:00 (30 min)

Spotkanie z Frederickiem Wisemanem po pokazie “Welfare” (pokaz - 16:15)

MCK Kino Orzeł

2017.11.12 20:45 (60 min)

Spotkanie z Guillermo Navarro po pokazie “Kokainowej matki chrzestnej” (pokaz - 18:45)

Multikino sala 6

2017.11.13 11:00 (240 min)

WARSZTATY CANON z udziałem Stephena Goldblatta

Ucz się od mistrza filmowania przy słabym oświetleniu. Podczas warsztatów Stephen Goldblatt (A.S.C. B.S.C.) wielokrotnie nominowany do nagrody Akademii i Emmy DoP, omówi i zademonstruje, w jaki sposób wykorzystał kamerę Canon C300 Mark II, aby rozwiązać trudne problemy z oświetleniem na planie filmu Our Souls at Night, entuzjastycznie przyjętego dramatu romantycznego z udziałem Jane Fondy i Roberta Redforda.

"Celem warsztatów jest omówienie i analiza problemów operatorskich związanych z pracą na planie filmowym, w którym głównym zamysłem twórcy jest uchwycenie intymnej rozmowy między parą aktorów w trudnych warunkach oświetleniowych".

Stephen Goldblatt
Centrum warsztatów, Wyższa Szkoła Gospodarki, Budynek M

2017.11.13 12:15 (180 min)

Phillip Noyce prezentuje: spotkanie oraz..!

MCK Kino Orzeł

2017.11.13 13:45 (30 min)


Spotkanie z Frederickem Wisemanem po pokazie „ In Jackson Heights” (pokaz - 10:30)

Multikino sala 7

2017.11.13 15:00 (90 min)

SEMINARIUM MATTA SKINNERA (IADT): W poszukiwaniu wizualnego źródła

Istnieje w Indiach koncepcja, według której muzyka pojmowana jest jako wieczna rzeka. Według tych założeń, gdy muzyk gra – wchodzi do rzeki i czerpie z niej inspirację. Czy taki sposób myślenia możemy przenieść na grunt kina? Czy możemy w ten sposób patrzeć na obraz?

Wszyscy bowiem, świadomie lub nie, opieramy się wrażeniach wzrokowych. Dotyczy to zarówno naszej kreatywności oraz sposobu postrzegania rzeczywistości. Odzwierciedla to także nasza praca, kultura, wartości, którymi się kierujemy. Nie wiemy jednak dlaczego tak, a nie inaczej patrzymy na świat i skąd się wzięły nasze wzorce.

Poszukiwanie wizualnego źródła jest swego rodzajem śledztwem, badaniem historii i pradawnych, symbolicznych obrazów. Jako autorzy zdjęć filmowych odziedziczyliśmy po starożytnych przodkach umiejętności tworzenia obrazów za pomocą światła. Czego możemy nauczyć się o naszym zawodzie i o sobie jako autorach zdjęć filmowych rozważając sztukę operatorską jako część tej długiej historii?

Matt Skinner jest autorem zdjęć filmowych z ponad czterdziestoletnim doświadczeniem zawodowym oraz wykładowcą sztuki operatorskiej w Państwowej Szkole Filmowej IADT od 2000 roku.

Multikino sala 6

2017.11.13 16:00 (120 min)

SEMINARIUM RED: Przyszłość formatów cyfrowych z udziałem Markusa Förderera, BVK i Christophera Probsta, ASC

MCK Kino Orzeł
2017.11.13 17:00

„In the stream of time” kolekcja Loli Garrido – wernisaż

Galeria bwa w Bydgoszczy

2017.11.13 17:00 (60 min)

Okrągły stół z Oliverem Stapletonem, BSC i Stephenem Lighthillem, ASC, po pokazie Panoramy etiud studenckich (pokaz - 14:45)

Co roku Camerimage odwiedza kilkuset studentów z całego świata. Wielu z nich podkreśla, że tydzień na festiwalu to przyspieszony kurs filmowy. Wiedza podana w pigułce.
Wiemy, jak ważna, szczególnie dla młodych filmowców, jest opinia doświadczonych twórców. Wyjątkową okazję do tego będą mieć w tym roku autorzy filmów pokazywanych w Panoramie Etiud Studenckich. „Okrągły stół”, przy którym oprócz twórców zasiądą Oliver Stapleton, BSC oraz Stephen Lighthill, ASC, będzie miejscem do otwartej i równej dyskusji o sztuce filmowej. To swoiste forum wymiany opinii i myśli będzie cennym doświadczeniem dla uczestników, które pozwoli poznać innych filmowców, jak i ich sposób patrzenia na kinematografię. Po każdym bloku filmów prezentowanych w ramach Panoramy Etiud Studenckich, do ok. 45 minutowej dyskusji prowadzonej pod nadzorem Olivera Stapletona i Stephena Lighthilla, zaproszeni zostaną twórcy przedstawionych etiud.

Multikino sala 7
2017.11.13 17:15 (90 min)

SEMINARIUM VANTAGE: Czołowi autorzy zdjęć filmowych opowiadają o swoich doświadczeniach z HAWK.

Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. piętro
2017.11.13 18:30 (90 min)

CW SONDEROPTIC: Poznajemy zdjęcia wielkoformatowe i obiektywy Leica Cine Lenses

CW Sonderoptic, producent obiektów filmowych Leica przedstawia dwuczęściową dyskusję o używaniu obiektywów Leica w produkcjach telewizyjnych i filmowych, także w większych formatach. Pierwsza część to prezentacja krótkiego filmu Dariusa Khondji, ASC, AFC, „Jardin d’hiver”, nakręconego z użyciem obiektywu Leica Thalia i kamery ARRI Alexa 65, w reżyserii Alexandre Khondji, która będzie obecna podczas prezentacji. Pokazane zostaną liczne przykłady pracy z obiektywami Leica Thalia.

Druga część to dyskusja z nagrodzonym autorem zdjęć filmowych Todem Campbellem, który zrealizował zdjęcia do serialu “Mr. Robot” za pomocą obiektywów Leica Summicron-C i kodcinki “Stranger Things” za pomocą obiektywów Leica Summilux-C. Campbell pokaże fragment filmów i omówi pracę z obiektywami dobranymi do charakteru opowieści oraz różnice sprzętowe.

MCK Kino Orzeł

2017.11.13 22:30 (60 min)

Okrągły stół z Oliverem Stapletonem, BSC i Stephenem Lighthillem, ASC, po pokazie Panoramy etiud studenckich (pokaz - 20:15)

Co roku Camerimage odwiedza kilkuset studentów z całego świata. Wielu z nich podkreśla, że tydzień na festiwalu to przyspieszony kurs filmowy. Wiedza podana w pigułce.
Wiemy, jak ważna, szczególnie dla młodych filmowców, jest opinia doświadczonych twórców. Wyjątkową okazję do tego będą mieć w tym roku autorzy filmów pokazywanych w Panoramie Etiud Studenckich. „Okrągły stół”, przy którym oprócz twórców zasiądą Oliver Stapleton, BSC oraz Stephen Lighthill, ASC, będzie miejscem do otwartej i równej dyskusji o sztuce filmowej. To swoiste forum wymiany opinii i myśli będzie cennym doświadczeniem dla uczestników, które pozwoli poznać innych filmowców, jak i ich sposób patrzenia na kinematografię. Po każdym bloku filmów prezentowanych w ramach Panoramy Etiud Studenckich, do ok. 45 minutowej dyskusji prowadzonej pod nadzorem Olivera Stapletona i Stephena Lighthilla, zaproszeni zostaną twórcy przedstawionych etiud.

Multikino sala 7
2017.11.14 10:00 (300 min)

XIII FORUM PRAWNICZE: X MUZA A TEMIDA

Michał Trowski - radca prawny - Kancelaria radców prawnych i adwokatów Trowski Lazer i Wspólnicy
Film i media społecznościowe - nowe wyzwania prawa autorskiego.

Więcej informacji i więcej kanałów dystrybucji. Powielanie raz przekazanej informacji staje się standardem. Proces ten uwypuklają i przyspieszają media społecznościowe. Jak się zachować ? W jaki sposób postępować ? Czy istnieją regulacje ? Odpowiedź na te i inne pytania zdefiniują prawo autorskie na następne dekady.

Łukasz Niedziela - adwokat - Kancelaria Adwokacka United Professionals
Umowy z zakresu prawa autorskiego i praw pokrewnych w produkcji filmowej - jak uniknąć błędów?

Film to jeden z najbardziej złożonych utworów. Relacje pomiędzy producentem a współtwórcami filmu regulować powinna przemyślana umowa, gwarantująca wszystkim zainteresowanym niezakłóconą produkcję, dystrybucję i eksploatację dzieła audiowizualnego. Na praktycznych przykładach podpowiemy, jaką umowę zawrzeć, o czym pamiętać i jak unikać typowych błędów podczas zawierania umów dotyczących praw autorskich i pokrewnych.

Lucyna Sas-Swadźba - Radca prawny
„Amok” i naruszenie dóbr osobistych. Kult pamięci osoby zmarłej jako dobro osobiste naruszone w filmie

Jak daleko sięga wolność twórców filmowych? Czy granicę stanowią dobra osobiste rodziny postaci filmowych wzorowanych na ich zmarłych krewnych a jeśli tak to jak wyznaczyć tę granicę? Czy film „Amok” narusza prawa rodziny ofiary Krystiana Bali? Odpowiedzi na te i inne pytania poszukamy wspólnie podczas tytułowej prezentacji.

Hotel Holiday Inn
2017.11.14 11:00 (120 min)

SEMINARIUM PANAVISION: Piękno wielkiego formatu 8K.
Poznaj świat wielkiego formatu wraz z szefem działu optyki Danem Sasaki, wiceprezesem do spraw innowacji Michaelem Cioni i głównym kolorystą, Ianem Vertovecem. Posłuchaj fachowej dyskusji o związkach pomiędzy rozdzielczością, gładkim obrazem i kontrolą kreatywną.

MCK Kino Orzeł
2017.11.14 11:30 (90 min)

SEMINARIUM ARRI: Kreatywność w ruchu (Creativity in Motion)

Seminarium poświęcone technikom pracy z TRINITY z operatorem kamery stabilizowanej Joergiem Schentenem, SOA, BVK

STABILIZATOR DO KAMERY ARRI TRINITY TRINITY, flagowy produkt z serii systemów do stabilizacji kamer ARRI, to pierwszy hybrydowy stabilizator, który łączy stabilizację mechaniczną z aktywną elektroniczną stabilizacją przegubu kardanowego. Urządzenie oferuje dzięki temu pięć osi sterowania i pozwala operatorowi na uzyskanie niezwykle płynnego, a zarazem precyzyjnie kontrolowanego ruchu kamery, co przekłada się na nieograniczoną swobodę pracy.

Uczestnicy seminarium otrzymają przekrojowe informacje dotyczące stabilizatora TRINITY i obejrzą na żywo demonstrację jego zastosowań. Przedstawione zostaną konkretne przykłady opatrzone fragmentami nagrań z materiałów pokazowych i szkoleniowych. Widzowie będą mogli również zadawać własne pytania. Seminarium poprowadzą Curt Schaller, kierownik ds. produktu z firmy ARRI, oraz niemiecki operator kamery Joerg Schenten, SOA, BVK, który korzystał ze stabilizatora TRINITY podczas wielu projektów realizowanych w Niemczech, w tym podczas pracy nad filmami Spielmacher i Mittelreich oraz serialami Pastewka i Sankt Maik.
– Jako profesjonalista lubię korzystać z najlepszych dostępnych narzędzi, a do takich zalicza się TRINITY – mówi Schenten. – Pozwala mi na zupełnie swobodne sterowanie kamerą i uzyskanie pięknego, eleganckiego ruchu, jakiego nie daje żaden inny montowany system stabilizacji. Tradycyjne metody stabilizacji mechanicznej osiągnęły już pełnię swego potencjału, ale firma ARRI zdecydowała się pójść o krok dalej. Warto przybliżyć publiczności wyjątkowe cechy tego urządzenia i jego liczne zastosowania.
Sala seminaryjna, Opera Nova, 1 piętro



2017.11.14

13:30
(45 min)


Spotkanie z Prezydentem AFC Richardem Andry po pokazie „Raoul Coutard: From Saigon to Hollywood” (pokaz - 12:30)

Multikino sala 7
2017.11.14, 14:00 (150 min)

WARSZTATY PANAVISION: Rozmowa z Johnem Tollem, ASC,

John opowie o fragmentach swoich filmów, a następnie odpowie na pytania od publiczności.

MCK Kino Orzeł

2017.11.14, 16:00 (180 min)

BRUKSELA - EUROPEJSKA STOLICA WSPIERAJĄCA FILMOWCÓW

Seminarium dla producentów filmowych poświęcone instrumentom wsparcia działań filmowych ze strony władz stołecznych Brukseli (WYŁĄCZNIE ZA OKAZANIEM ZAPROSZENIA)
Najważniejsze tematy: wsparcie finansowe, pozyskiwanie koproducentów oraz inwestorów, specjalne ulgi podatkowe, nowa audiowizualna dzielnica Brukseli – „Media Park”

Goście specjalni: Noël Magis (dyrektor Screen.Brussels – brukselskiej instytucji wspierającej funkcjonowanie branży audiowizualnej), Philippe Vlaemminck (specjalista od prawa EU i prawa handlowego z trzydziestoletnim doświadczeniem)

Języki: j. angielski / j. polski z tłumaczeniem symultanicznym
Na koniec przewidziany jest bankiet dla uczestników (podawane będzie belgijskie piwo rzemieślnicze)

Więcej informacji: Brussels Invest & Export, warsaw@sprb.brussels, tel. + 48 22 850 00 85

Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. piętro
2017.11.14, 17:30 (90 min)

SEMINARIUM PANASONIC: POZNAJ VARICAM, NETFLIX

MCK Kino Orzeł
2017.11.14, 17:30 (60 min)

Spotkanie z Davidem Lynchem po pokazie „Twin Peaks: Part 1 & 2” (pokaz - 15:30)

Opera Nova, Sala Główna
2017.11.14, 18:45 (60 min)

Spotkanie z Rainerem Klausmannem po pokazie „W ułamku sekundy” (pokaz - 16:45)

Multikino sala 7
2017.11.14, 19:00 (45 min)

PREZENTACJA SONY: Seminarium CineAlta VENICE

Dołącz do nas na Camerimage i weź udział w wyjątkowym seminarium CineAlta oraz pokazie najnowszych materiałów nagranych kamerą VENICE.

Seminarium CineAlta VENICE

Podczas seminarium praktycznego dowiesz się, w jaki sposób kamera VENICE poszerza zakres możliwości filmowców dzięki cechom takim jak przetwornik pełnoklatkowy, wbudowany filtr ND czy nowy system zarządzania kolorem.
Pokaz możliwości kamery CineAlta VENICE
Obejrzyj na wielkim ekranie zapierający dech w piersiach materiał nagrany nową kamerą CineAlta VENICE. Odkryj niezwykle naturalny wygląd odcieni skóry i wyrazistość ciemnych
przestrzeni. Poznaj esencję idei „Moc emocji klatka po klatce”.

Opera Nova, Sala Główna
2017.11.15, 10:15 (90 min)

Seminarium UP.GRADE: Wzrok ludzki i procesy przetwarzania koloru Laurens Orij i prof. Andrew Stockman

Kolor to w kinematografii jedna z podstawowych osi przekazu emocji. Głęboka analiza cyklu przekształceń barw podczas całego procesu fotograficznego – zwanego procesem przetwarzania koloru (ang. colour pipeline) – daje operatorom filmowym arsenał precyzyjnych narzędzi do kształtowania ich wizji.

Profesor Andrew Stockman i kolorysta Laurens Orij zapraszają na seminarium, podczas którego zaprezentują niezwykłe spostrzeżenia dotyczące wpływu poszczególnych elementów cyklu przetwarzania koloru na zdjęcia filmowe.

Laurens Orij to jeden z czołowych kolorystów branży reklamowej w Amsterdamie. Słynie z nietuzinkowych rozwiązań czerpiących z dokonań sztuki i nauki, które wykorzystuje w pracy z operatorami filmowymi. Określa się mianem „teoretyka barw na pół etatu”, ponieważ to w świecie nauki poszukuje odpowiedzi na problemy stawiane przed artystami. Dzięki dogłębnej analizie artystycznych i technicznych wyzwań tworzy procesy przetwarzania koloru dostosowane do konkretnych przedsięwzięć.

Profesor Andrew Stockman to jeden z najsłynniejszych oftalmologów na świecie. Jest ekspertem w dziedzinie ludzkiego wzroku, przy czym zajmuje się również zagadnieniami bliskimi operatorom filmowym, takimi jak widzenie barw. Wykłada na University College London, a jego przełomowe odkrycia w zakresie czułości widmowej czopków oka ludzkiego zostały przyjęte jako nowe międzynarodowe normy definiowana i pomiaru barw.

Profesor Stockman przedstawi model działania percepcji w oparciu o procesy zachodzące w mózgu w reakcji na obraz, wyjaśniając sytuację, którą starają się naśladować procesy przetwarzania koloru.

Laurens Orij zaprezentuje model procesu przetwarzania koloru od kamery do ekranu, tłumacząc, w jaki sposób operatorzy filmowi mogą wpływać na ostateczny kształt percepcji widza.

MCK Kino Orzeł
2017.11.15, 12:30 (75 min)

PREZENTACJA CARL ZEISS: Poznaj moc technologii ZEISS eXtended Data

ZEISS eXtended Data to przełomowa, innowacyjna technologia przetwarzania informacji o obiektywach, której założeniem jest przyśpieszenie i uproszczenie cyklu produkcyjnego na planie filmowym oraz na etapie postprodukcji. Technologia znajduje zastosowanie zarówno w niewielkich przedsięwzięciach z ograniczonym zasobem środków, jak również w wysokobudżetowych produkcjach telewizyjnych i reklamowych. ZEISS eXtended Data zmniejsza koszty cyklu produkcyjnego oraz ułatwia wymianę informacji na temat obiektywów pomiędzy zespołami odpowiedzialnymi za produkcję i postprodukcję.

Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. piętro

2017.11.15, 12:45 (75 min)

SEMINARIUM AFC: Masterclass, moderuje Benjamin B

Prezentacja autorstwa Francuskiego Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowch
Pokaz fragmentów filmów będzie stanowił punkt wyjścia dla dyskusji na temat kina, podczas której grono operatorów filmowych odpowie na pytania i komentarze publiczności.

MCK Orzeł Cinema
2017.11.15, 14:00 (90 min)

SEMINARIUM ARRI: Siła współpracy (Let’s Work Together)

Seminarium poświęcone wsparciu ARRI dla początkujących filmowców, z reżyserką Wanuri Kahiu (Rafiki) i operatorem Tobym Oliverem, ACS (Wildling)

Mandy Rahn z firmy ARRI przedstawi plan Międzynarodowego Programu Wsparcia – globalnej inicjatywy, która ma za zadanie wspomóc kolejne pokolenie filmowców w drodze do kariery. Za pośrednictwem programu producenci mogą się ubiegać o kompleksowe wsparcie ze strony ARRI: od współpracy podczas produkcji, przez udostępnienie najnowocześniejszego sprzętu, po pomoc podczas postprodukcji i sprzedaży filmu na całym świecie.

Podczas seminarium zostaną omówione dwa filmy pełnometrażowe, które zrealizowano w ramach programu od momentu jego założenia w 2016 r. Kenijska reżyserka Wanuri Kahiu opowie o swoim filmie Rafiki, do którego zdjęcia nakręcił Christopher Wessels, a operator filmowy Toby Oliver, ACS, przybliży swą współpracę nad obrazem Wildling z debiutującym reżyserem Fritzem Böhmem. Film From a Whisper, debiut filmowy Kahiu, zdobył nagrody na galach Africa Movie Academy Awards i Kenya Film and TV Awards oraz podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego na Zanzibarze. Jej najnowszy krótkometrażowy film Pumzi został nagrodzony na Festiwalu Filmowym Carthage oraz Niezależnym Festiwalu Filmowym w Cannes. Urodzony w Australii Toby Oliver ma w swoim dorobku zdjęcia do filmów pełnometrażowych oraz dokumentalnych i programów telewizyjnych. Magazyn Variety określił go mianem jednego z dziesięciu najbardziej obiecujących operatorów filmowych 2017 r. Wśród jego najnowszych filmów należy wymienić Uciekaj! (wyświetlany na Camerimage), Śmierć nadejdzie dziś i Duchy kanionu.

Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. piętro

2017.11.15,14:45 (60 min)

Spotkanie z Witoldem Sobocińskim po pokazie „Wesela” (pokaz - 13:00)

Multikino sala 7
2017.11.15, 14:45 (90 min)

SEMINARIUM CANON: Pokaz filmu „McCullin w Kalkucie”

 „McCullin w Kalkucie”, wyreżyserowany przez znanego filmowca Clive'a Bootha, dokumentuje ostatnią podróż legendarnego brytyjskiego fotoreportera, Sir Dona McCullina, do Kalkulty. Film odkrywa przed widzem kolor i niezwykłą energię miasta, a także prezentuje fascynujące poglądy weterana fotografii reportażowej na fotografię i życie. "Lata mijają, ale jego reakcje na to, co widzi, są nadal fenomenalnie szybkie" – mówi Clive Booth. "W samochodzie był jak zwierzę w klatce, szykujące się do skoku".
Po pokazie spotkanie z reżyserem Clive Boothem i autorem zdjęć Chrisem Clarke

Reżyser Clive Booth i autor zdjęć do filmu Chris Clarke odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące przygotowania projektu i realizacji zdjęć, ze szczególnym uwzględnieniem pionierskiej technologii HDR i pracy zdalnej, które wykorzystali w projekcie. Jeśli interesujesz się rewolucyjnymi rozwiązaniami w procesach postprodukcji, nie możesz przegapić tej rozmowy

MCK Kino Orzeł
2017.11.15, 16:00 (120 min)

ROZMOWY KODAK
Ed Lachman, ASC: Zdjęcia filmowe i Wonderstruck

Ed Lachman, nominowany do Oscara za filmy Daleko od nieba i Carol, często współpracuje z reżyserem Toddem Haynesem. Tegoroczna celebracja twórczości operatora koncentruje się wokół ich najnowszego filmu, Wonderstruck, który zostanie zaprezentowany podczas festiwalu. Dorobek Lachmana to jednak dużo więcej niż trzy wyżej wymienione filmy. Operator pracował m.in. z ikonami popkultury (Madonna), działaczami humanitarnymi (Matka Teresa) oraz reżyserami na początku (Sofia Coppola) oraz u schyłku (Robert Altman) ich karier.

Zapraszamy na konferencję, a następnie na poczęstunek.

Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. piętro

2017.11.15, 16:45 (120 min)

SEMINARIUM RED: Proces przetwarzania obrazy w wysokiej rozdzielczości z RED DIGITAL CINEMA

Weź udział w seminarium RED DIGITAL CINEMA i poznaj nowy system firmy RED: Image Process Pipeline Color Science – całkowicie zmodernizowany cykl produkcyjny, od nagrywania do postprodukcji. Odkryj jego zalety na przykładach najlepszych pozycji telewizyjnych i kinowych.

MCK Kino Orzeł

2017.11.15, 17:00 (60 min)

Spotkanie z operatorem Johnem Tollem po pokazie “Cienkiej czerwonej linii” (pokaz - 14:00)

Multikino sala 6

2017.11.15, 18:00 (75 min)

SPOTKANIE Z ARRI NA WIELKIM EKRANIE

Okiem filmowca (The Filmmaker’s View)
Film dokumentalny złożony z wywiadów z okazji 100 lat istnienia ARRI

Zapraszamy na pokaz filmu dokumentalnego stworzonego specjalnie na festiwal Camerimage. Film stanowi zbiór fragmentów ponad 200 wywiadów przeprowadzonych przez ARRI z filmowcami z całego świata z okazji przypadającej w 2017 r. setnej rocznicy założenia firmy.
We wrześniu 1917 r. August Arnold i Robert Richter wynajęli były warsztat szewski przy Türkenstrasse w Monachium i założyli w nim biuro nowej firmy zajmującej się technologią filmową. Nazwę przedsiębiorstwa – ARRI – utworzyli z pierwszych liter swoich nazwisk.
Z okazji setnych urodzin firmy przedstawiciele ARRI nawiązali kontakt z operatorami filmowymi, reżyserami, technikami oświetlenia, wynalazcami i historykami. Odzew przeszedł ich najśmielsze oczekiwania – setki osób wyraziły chęć udzielenia wywiadu. Opowiedziały o swej pasji do przekazywania opowieści, o miłości do filmu oraz o indywidualnych doświadczeniach z produktami ARRI.
Na stronie internetowej ARRI można obejrzeć wszystkie wywiady, jak również interaktywną oś czasu, na której zapisano pełną historię produktów, usług, użytkowników i przełomowych momentów w historii istnienia przedsiębiorstwa. Wszystkie te wydarzenia i anegdoty łączy wspólny element: misja ARRI, której celem jest umożliwianie filmowcom realizacji pełnego potencjału ich wizji.
Filozofia ta przyświeca firmie od stu lat i zawsze będzie stała u podstaw jej działalności.

Opera Nova, Sala Główna

2017.11.15, 19:00

Inauguracja wystawy ASC & IMAGO „Świat w kadrach: Różne spojrzenia fotosistów”

Galeria bwa Bydgoszcz

2017.11.15, 19:30 (90 min)

SEMINARIUM AFI, prowadzone przez Stephena Lighthilla i Richarda Gladsteina

Program szkolenia operatorów AFI

Stephen Lighthill, członek Amerykańskiego Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (ASC), nadzorujący program szkolenia operatorów Amerykańskiego Instytutu Filmowego (AFI), zaprasza uczestników festiwalu na dyskusję o szkoleniu filmowców przez AFI z naciskiem na tworzenie zdjęć. W rozmowie na temat AFI oprócz Lighthilla udział wezmą również absolwenci szkoły.

Od ponad czterdziestu lat program szkolenia autorów zdjęć filmowych AFI jako jeden z nielicznych daje możliwość uzyskania tytułu magistra sztuk pięknych w tej dziedzinie. W tym czasie część absolwentów zdążyła już co nieco osiągnąć. Zapraszamy na przegląd filmów krótkometrażowych autorstwa uczestników programu AFI i dyskusję na temat ewoluującej sztuki kinematografii, a zwłaszcza pracy operatorów filmowych. Wszyscy uczestnicy festiwalu będą mile widziani.

Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. piętro


2017.11.15 21:15 (60 min)

Spotkanie z Florianem Ballhausem po pokazie “The Captain” (pokaz - 19:15)

MCK Kino Orzeł
2017.11.15, 21:30 (105 min)

DAJ SIĘ ZAUWAŻYĆ JAKO ZAWODOWY TWÓRCA FILMOWY!
PANEL DYSKUSYJNY DLA MŁODYCH TALENTÓW Z UDZIAŁEM DOŚWIADCZONYCH AGENTÓW.

Blanca Aysa – Plan B
Kasper Notlev – ArtOfficial Agency
Jonathan Silverman – in.trin.sic Production Agency

Na jubileuszowej edycji Camerimage nie mogło zabraknąć cieszącego się ogromnym zainteresowaniem panelu GET NOTICED. Od czterech lat staramy się poprzez panel wesprzeć młodych ludzi fachową wiedzą, tak by mogli poruszać po świecie filmu z większą świadomością. Budowanie własnego wizerunku w branży to sztuka, którą od lat parają się zaproszeni przez nas specjaliści. Również w tym roku odpowiedzą oni na pytanie “Jak zostać zauważonym?” Podczas czwartej odsłony panelu agenci opowiedzą, w jaki sposób wejść na ścieżkę kariery będąc absolwentem szkoły filmowej, jak się wyróżnić na tle innych “młodych zdolnych”. Nieodłączną część spotkania stanowi czas na pytania z widowni – to niepowtarzalna okazja, aby uzyskać wskazówki od zawodowców w temacie kreowania marki w branży filmowej.
Zapraszamy do udziału wszystkich zainteresowanych rozwojem swojej kariery!

Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. piętro

2017.11.16, 11:00 (90 min)

PANEL DYSKUSYJNY ASC i IMAGO: Znaczenie międzynarodowej współpracy operatorów filmowych

Zachowanie kontroli nad procesem twórczym na wszystkich etapach produkcji filmu: Wykorzystanie nowych narzędzi cyfrowych i ich wpływ na przebieg współpracy z operatorami filmowymi.

Jak obecne środowisko produkcyjne wpływa na dobór konkretnej kamery (wymagania Netflixa i Amazona dotyczące natywnego 4K)? Dobór obiektywów i filtrów ostatnim sekretem sztuki operatorskiej.

Czy istnieje potrzeba wprowadzenia standaryzacji w bardziej technicznych procesach związanych z kamerami? W panelu wezmą udział przedstawiciele IMAGO oraz członkowie ASC Technology Council.

Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. piętro

2017.11.16, 11:30 (270 min)

WARSZTATY ARRI: Sztuka doboru oświetlenia, filmowania i postprodukcji na potrzeby obrazu HDR z Karlem Walterem Lindenlaubem, ASC

Przekrojowe omówienie cyklu produkcyjnego na potrzeby obrazu High Dynamic Range

AKADEMIA ARRI – HDR MASTER CLASS

Podczas pierwszej części wydarzenia „Akademia ARRI – Master Class” operator filmowy Karl Walter Lindenlaub, ASC, pokaże widzom, jak prawidłowo oświetlić plan i wykonywać zdjęcia z myślą o obrazie HDR. Następnie specjaliści z firm ARRI i FilmLight opracują materiał nakręcony przez Lindenlauba, przedstawiając proces postprodukcji obrazu na potrzeby wyświetlania na ekranach telewizyjnych i kinowych korzystających z formatu HDR.

Lindenlaub pracuje obecnie z reżyserem Nickiem Hammem nad filmem Driven. Wśród jego najnowszych obrazów należy wymienić Underworld: Wojny krwi i Revolt oraz dwuodcinkowy miniserial Houdini, za który otrzymał nominację do nagrody Emmy. Zasłynął również pracą nad filmami takimi jak Rob Roy Michela Catona-Jonesa, Pamiętnik księżniczki Garry’ego Marshalla, Namiętności Jona Avneta, Dzień niepodległości i Gwiezdne wrota Rolanda Emmericha, Nawiedzony Jana de Bonta, Czarna księga Paula Verhoevena oraz Opowieści z Narnii Andrew Adamsona.

– Czy nam się to podoba, czy nie, nadchodzi era HDR. Operatorzy filmowi muszą poznać tajniki tego formatu – mówi Lindenlaub. – Najważniejszym aspektem jest dla nas zachowanie pełnej kontroli nad obrazem bez względu na ostateczny sposób jego wyświetlania. To my powinniśmy decydować o tym, co będzie widoczne w plamach światła, a co ma być czarne. Im więcej dowiemy się o nowym formacie, tym lepiej będziemy go mogli wykorzystać w swojej pracy.

Ze względu na charakter wydarzenia i specyfikę lokalu liczba miejsc siedzących jest ograniczona. Miejsca będą dostępne na zasadzie „kto pierwszy, ten lepszy”.

Centrum warsztatów, Wyższa Szkoła Gospodarki, Budynek M

2017.11.16, 13:00 (90 min)
SEMINARIUM CANON: Pokaz filmu „Stump” oraz spotkanie z Tommym Bouldingiem: Jak szybko przejść od pomysłu do produkcji

„Stump” to krótki film opowiadający o dysfunkcyjnej relacji między dwoma braćmi. Dla świata zewnętrznego jeden z nich wydaje się uosobieniem sukcesu – przystojny, sprawny i zdyscyplinowany, drugi zaś jest próżniakiem, ma nadwagę i porusza się na wózku inwalidzkim. Ale pozory, a także relacje, mogą być mylące. "Przy tworzeniu każdego filmu ważne jest, abyś miał temat, który przemawia do publiczności, który pokazuje bohaterów w angażującej sytuacji, jednak odnosi się do nich w sposób uczciwy" – mówi Matthew James Wilkinson, producent filmu. "Ta historia opowiada o dwóch bardzo różnych braciach, a twórcy filmu wykorzystali bardzo różne techniki do pokazania tych dwóch postaci".

Po pokazie spotkanie z reżyserem Tommym Bouldingiem

Reżyser filmu „Stump”, Tommy Boulding, całkowicie zmieni Twoje podejście do realizacji filmu krótkometrażowego, poczynając od tworzenia historii i zdobywania funduszy, aż po postprodukcję i promocję filmu. Jeśli planujesz zrobić swój pierwszy krótkometrażowy film, rozmowa z reżyserem będzie dla Ciebie nieocenionym źródłem inspiracji i cennych porad.
MCK Kino Orzeł

2017.11.16, 14:00 (120 min)

SEMINARIUM VITTORIO STORARO: FIZJOLOGIA BARW KTO SIĘ BOI CZERWONEGO, ZIELONEGO I NIEBIESKIEGO?
Poświęcone filmowi NA KARUZELI ŻYCIA ze scenariuszem i w reżyserii Woody Allena.

Wspaniała gra aktorska Kate Winslet, Justina Timberlake’a, Juno Temple i Jima Belushiego umożliwiła mi wdrożenie konkretnego stylu wizualnego z określoną kompozycją świetlną i rytmem kadrów. Zastosowałem „FIZJOLOGIĘ BARW” podczas zdjęć do filmu, by uwypuklić konflikt pomiędzy poszczególnymi bohaterami. Woody Allen dostrzegł wizualny potencjał mojej wizji i bez strachu przed CZERWONYM, ZIELONYM I NIEBIESKIM zgodził się na nadanie filmowi struktury przesiąkniętej symboliką w oparciu o podział na dwa światy: rzeczywisty i wyobrażony.
– Vittorio Storaro
Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. piętro

2017.11.16, 15:00 (120 min)

W HOŁDZIE MICHAELOWI BALLHAUSOWI, ASC, BVK. Z udziałem autorów zdjęć filmowych i Stephena Pizzello.

W ramach hołdu dla legendarnego autora zdjęć filmowych odbędzie się pokaz fragmentów jego filmów opatrzony komentarzem i analizą znanych operatorów oraz redaktora naczelnego i wydawcy magazynu American Cinematographer, Stephena Pizzella.

Moderator: Benjamin B
MCK Kino Orzeł
2017.11.16 15:30 (120 min)

POROZMAWIAJMY O SENSE8: Spotkanie z Johnem Tollem i Laną Wachowski

Twórczyni, producentka i reżyserka Lana Wachowski oraz autor zdjęć John Toll, ASC wraz z kluczowymi członkami ekipy serialu Netflixa Sense8, omówią wyzwania, z jakimi się mierzyli, i innowacyjną technikę filmowania opracowaną podczas kręcenia dwóch sezonów popularnej serii. Sense8 był bowiem filmowany w całości w rzeczywistych lokacjach w 20 miastach w 14 różnych krajach. Zapowiada się żywa dyskusja na temat szalonej improwizacji, efektem której jest wyjątkowy wizualny styl.

Opera Nova, Sala Główna

2017.11.16 16:45 (75 min)

PREZENTACJA CARL ZEISS: Poznaj moc technologii ZEISS eXtended Data

ZEISS eXtended Data to przełomowa, innowacyjna technologia przetwarzania informacji o obiektywach, której założeniem jest przyśpieszenie i uproszczenie cyklu produkcyjnego na planie filmowym oraz na etapie postprodukcji. Technologia znajduje zastosowanie zarówno w niewielkich przedsięwzięciach z ograniczonym zasobem środków, jak również w wysokobudżetowych produkcjach telewizyjnych i reklamowych. ZEISS eXtended Data zmniejsza koszty cyklu produkcyjnego oraz ułatwia wymianę informacji na temat obiektywów pomiędzy zespołami odpowiedzialnymi za produkcję i postprodukcję.

Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. piętro
2017.11.16 17:30 (90 min)

SEMINARIUM PANASONIC: PREMIERA “THE FORGIVEN”, William Wages, ASC
Wykład mistrzowski nagradzanego autora zdjęć filmowych („Żelazna wola”, „Tożsamość szpiega, wyprodukowany przez Spielberga mini-serial „Na Zachód”).

MCK Kino Orzeł

2017.11.16, 18:00 (90 min)

PREZENTACJA DIGITAL SPUTNIK z Arko Okkiem i Markusem Fördererem

Digital Sputnik serdecznie zaprasza Państwa na specjalny pokaz dwóch wersji jednego filmu
krótkometrażowego nakręconych przez dwóch światowej klasy operatorów. Swój kunszt zaprezentują urodzony w Związku Radzieckim Arko Okk i weteran Hollywood Markus Förderer.

Multikino Screening Room 7
2017.11.16, 18:15, (90 min)

Seminarum Larry Blake'a: Jak rozstrzygnąć cyfrowy dylemat

Podczas prezentacji poruszone zostaną kwestie związane z cyfrową archiwizacją filmów od zachowania mediów do ogólnego zagadnienia podejścia do archiwizacji cyfrowej. Chociaż często dochodzimy do wniosku, że pojęcie „archiwizacja cyfrowa” jest oksymoronem, to prezentacja będzie dyskusją na temat wyeliminowania wszystkich „analogowych” elementów – kliszy filmowej i zapisu magnetycznego – we współczesnej archiwizacji filmu. Szczególnie istotne w tym kontekście są separacji YCM, które często przedstawiane są jako ne plus ultra w technikach zachowania obrazu.

Uważa się, że wiele problemów związanych ze złą reputacją cyfrowej archiwizacji jest wynikiem połączenia źle napisanych specyfikacji (zawierających elementy niepotrzebne i pomijających zasadnicze), zła lub nieistniejąca dokumentacja; "gettoizowanie" cyfrowych specyfikacji jako „mniej istotnych” od ich odpowiedników analogowych, mimo że są one bardziej opłacalne i lepiej znoszą upływ czasu. Wreszcie, brak standardów dostawy i najlepszych praktyk, które mają wpływ na wszystkie filmy, w szczególności filmy o niższym budżecie, które nie korzystają z zaawansowanej infrastruktury studyjnej.

Larry Blake opowie o swojej pracy przy najnowszym filmie Stevena Soderbergha, Logan Lucky, który dzięki ponad 25-letniemu doświadczeniu Larry’ego w dziedzinie postprodukcji dźwięku i filmów fabularnych będzie zabezpieczony na kolejne dekady.

Prezenter:

Larry Blake - kierownik postprodukcji montażu dźwięku, mikser dubbingu, kierownik postprodukcji. Pracował przy montażu dźwięku do ponad 60 filmów fabularnych, a przy 50
z nich pełnił funkcję kierownika montażu dźwięku. W tej grupie znalazły się m.in. wszystkie filmy fabularne Stevena Soderbergha (w tym Traffic, Ocean’s Eleven: Ryzykowna gra czy Co
z oczu, to z serca). Pracował również z takimi reżyserami jak Victor Nunez, David Gordon Green czy bracia Duplass. Od wielu lat wydaje teksty publicystyczne i książki na temat
dźwięku w filmie. Był wydawcą autobiografii legendy tej dziedziny – Murraya Spivacka. Na podstawie filmu Logan Lucky napisał również książkę o cyfrowej archiwizacji filmów.
W roku 2000 założył w Nowym Orleanie, gdzie mieszka, studio postprodukcji filmowej Swelltone Labs.

Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. Piętro

2017.11.16, 20:30 (105 min)

Spotkanie z nominowanym do Konkursu Wideoklipów

Sala Konferencyjna, Opera Nova, 3. piętro

2017.11.16 21:30 (60 min)

Spotkanie z Johnem Baileyem ASC po pokazie “Mishima: A Life in Four Chapters” (pokaz - 19:30)

MCK Kino Orzeł
2017.11.17 10:30 (120 min)

ILLUMINATRIX – PREZENTACJA WSCHODZĄCYCH TALENTÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH

„Następny poziom” – dyskusja pomiędzy członkinią American Society of Cinematographers, Rachel Morrison (Czarna Pantera, Mudbound, Stacja Fruitvale), a dwójką początkujących operatorów filmowych.

Multikino sala 7
2017.11.17 10:30 (90 min)

REMASTERING CYFROWY I ARCHIWIZACJA W ŚWIECIE SZYBKO EWOLUUJĄCYCH TECHNOLOGII
Na przykładzie systemu kodowania koloru ACES (Academy Color Encoding System)

Weź udział w dyskusji z udziałem operatorów filmowych i innych specjalistów z branży filmowej, i dowiedz się, w jaki sposób system ACES umożliwia cyfrowe przystosowanie istniejących filmów do nowych technologii wyświetlania, poszerza możliwości operatorów w nowoczesnej kinematografii i wyznacza trwałe standardy archiwizacji. Podczas spotkania system ACES zostanie wykorzystany do prezentacji cyfrowej rekonstrukcji filmu krótkometrażowego The Troop: Redux stworzonego przez GLORY FILM Co. Odbędzie się również debata dotycząca przyszłości cyfrowych technologii produkcji i masteringu.

MCK Kino Orzeł
2017.11.17 11:00 (90 min)

SEMINARIUM CANON: Camera RAW Light z Davidem Newtonem. Praca z C200, zalety i sekwencja obróbki materiału

Spotkanie z zespołem Canon. Porozmawiamy o pracy z C200, Camera RAW Light, ich zaletach i sekwencji obróki materiału poza kinem.

Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. piętro

2017.11.17 13:00 (270 min)

WARSZTATY SONY: CineAlta VENICE

Centrum warsztatów, Wyższa Szkoła Gospodarki, Budynek M

2017.11.17  13:30 (90 min)

Spotkanie z Johnem Baileyem, Prezydentem AMPAS

Sala Konferencyjna, Opera Nova, 3. piętro

2017.11.17 15:30 (75 min)

PREZENTACJA CARL ZEISS: Poznaj moc technologii ZEISS eXtended Data

ZEISS eXtended Data to przełomowa, innowacyjna technologia przetwarzania informacji o obiektywach, której założeniem jest przyśpieszenie i uproszczenie cyklu produkcyjnego na planie filmowym oraz na etapie postprodukcji. Technologia znajduje zastosowanie zarówno w niewielkich przedsięwzięciach z ograniczonym zasobem środków, jak również w wysokobudżetowych produkcjach telewizyjnych i reklamowych. ZEISS eXtended Data zmniejsza koszty cyklu produkcyjnego oraz ułatwia wymianę informacji na temat obiektywów pomiędzy zespołami odpowiedzialnymi za produkcję i postprodukcję.

Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. piętro

2017.11.17 15:30 (90 min)

Wykład mistrzowski Charlotte Bruus Christensen

MCK Kino Orzeł
2017.11.17 17:00 (120 min)

Seminarium PRG: PRZYSZŁOŚĆ NARZĘDZI DO TWORZENIA FILMOWEJ OPOWIEŚCI z Markusem Fördererem

Przyszłość kinematografii zależy od postępów w opowiadaniu historii za pomocą narzędzi operatorskich, które umożliwiają pełne wykorzystanie talentu twórców w kontrolowanych środowiskach.

OverDrive PRG to rozwiązanie zapewniające oszczędności i umożliwiające pracę w dowolnym studio filmowym.

Markus Förderer, BVK, i dyrektor PRG ds. Filmów fabularnych i telewizyjnych omówią różne rozwiązania dla kinematografii przyszłości.

Sala seminaryjna, Opera Nova, 1. piętro



2017.11.17 17:30 (60 min)

Spotkanie z Sabriną Sutherland po pokazie „David Lynch, żyć sztuką” (pokaz - 16:00)

Multikino sala 7

2017.11.17 18:00 (135 min)

RÓŻNORODNOŚĆ W KINEMATOGRAFII

Forum poświęcone różnorodności – panel dyskusyjny nt. znaczenia różnorodności w kinematografii. Tematem przewodnim będą działania, jakie zarówno osoby prywatne, jak i organizacje mogą podejmować w celu rozwiązania problemu zbyt małej reprezentacji danej grupy w pracy za kamerą. Udział wezmą: Heather Stewart (dyrektor kreatywna British Film Institute), Birgit Gudjonsdottir (członkini Berufsverband Kinematografie), John Bailey (członek American Society of Cinematographers, przewodniczący Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej), Petter Mattson (Szwedzki Instytut Filmowy), Warwick Thornton (Sweet Country – reż. i zdj.), Rachel Morrison (ASC) i inni goście specjalni.
Dyskusję będzie moderować Elen Lotman (Estonian Society of Cinematographers)

MCK Kino Orzeł


WRÓB
Camerimage
Ostatnia aktualizacja:  11.11.2017
Zobacz również
Wielki tryumf Polaków w Cottbus: "Dzikie róże" i "Jestem mordercą"
Nowy festiwal filmów dla dzieci i młodzieży
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2020
Scroll