Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Polska firma Sotrender przeprowadziła bardzo interesujące badania mediów społecznościowych w kontekście zbliżającej się wielkimi krokami nocy oscarowej z 22 na 23 lutego 2015 roku. Firma zmierzyła popularność nominowanych do Oscara filmów oraz aktorów w social mediach. Zwróciła m.in. uwagę na fejsbukową obecność „Idy”.
Wyniki analizy zaprezentowane zostały na infografice, którą prezentujemy poniżej.
Wszystkie spośród ośmiu filmów nominowanych w tym roku w kategorii „Najlepszy film” posiadają profile na Facebooku. Najpopularniejszy z nich okazuje się być "American Sniper" z ponad 1,5 mln fanów, będący jednocześnie jedynym tytułem, który przekroczył liczbę miliona fanów. Na kolejnych pozycjach znalazły się "The Grand Budapest Hotel" oraz "The Theory of Everything". Natomiast spośród pięciu filmów nominowanych w kategorii Najlepszy film nieanglojęzyczny, jedynie dwa prowadzą komunikację na Facebooku: polska produkcja "Ida" oraz argentyński "Wild Tales", który może poszczycić się liczbą ponad 120 tys. fanów.
Większość aktorów i aktorek nominowanych do Nagród Akademii Filmowej nie korzysta aktywnie w mediów społecznościowych. Jedynie Reese Witherspoon oraz Bradley Cooper posiadają swoje oficjalne fanpage. Bardzo małą popularnością cieszy się także Twitter, na którym oprócz Witherspoon aktywni są również Steve Carell, Julianne Moore i Michael Keaton. Najwięcej, bo aż 3,86 mln, obserwujących zgromadził z tego grona Steve Carell.
Więcej informacji znaleźć można na blogu Sotrendera:
http://blog.sotrender.com/2015/02/social-media-oscars-infographic
Wszystkie spośród ośmiu filmów nominowanych w tym roku w kategorii „Najlepszy film” posiadają profile na Facebooku. Najpopularniejszy z nich okazuje się być "American Sniper" z ponad 1,5 mln fanów, będący jednocześnie jedynym tytułem, który przekroczył liczbę miliona fanów. Na kolejnych pozycjach znalazły się "The Grand Budapest Hotel" oraz "The Theory of Everything". Natomiast spośród pięciu filmów nominowanych w kategorii Najlepszy film nieanglojęzyczny, jedynie dwa prowadzą komunikację na Facebooku: polska produkcja "Ida" oraz argentyński "Wild Tales", który może poszczycić się liczbą ponad 120 tys. fanów.
Większość aktorów i aktorek nominowanych do Nagród Akademii Filmowej nie korzysta aktywnie w mediów społecznościowych. Jedynie Reese Witherspoon oraz Bradley Cooper posiadają swoje oficjalne fanpage. Bardzo małą popularnością cieszy się także Twitter, na którym oprócz Witherspoon aktywni są również Steve Carell, Julianne Moore i Michael Keaton. Najwięcej, bo aż 3,86 mln, obserwujących zgromadził z tego grona Steve Carell.
Więcej informacji znaleźć można na blogu Sotrendera:
http://blog.sotrender.com/2015/02/social-media-oscars-infographic
WRÓB
Sotrender
Ostatnia aktualizacja: 24.02.2015
fot. screen ze strony
Chimney: nowa edycja przewodnika
Bierzcie, kręćcie, wygrywajcie! Rusza konkurs
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024