PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU

Barbara Kent

Barbara Kent
URODZONY: 16 grudzień 1907, Gadsby
ZMARŁ: 13 październik 2011 w wieku 103 lat, Palm Desert (USA)
Filmografia
 AKTOR (4)
1941
Under Age
Jackie
1932
Emma
Gypsy Smith
1927
No Man's Law
Toby Belcher
1926
Symfonia zmysłów
Hertha
Opis
Aktorka kanadyjska, w chwili śmierci w wieku 103 lat w 2011 była ostatnią z żyjących gwiazd kina niemego. Urodzona w Kanadzie wraz z rodzicami przeniosła się w 1913 do Hollywood, gdzie jako uczennica liceum wygrała w 1925 konkurs piękności, w którym nagrodą był roczny kontrakt z Universal Pictures. Niewielkiego wzrostu, lecz charakteryzująca się wyrazistą mimiką zadebiutowała na ekranie w 1925, rok później wypożyczona do MGM zagrała w „Symfonii zmysłów” (1926) Clarence’a Browna obok Grety Garbo i Johna Gilberta. Popularność przyniosła jej rola w dramacie „No Man’s Law” (1927) Freda Jackmana, w którym rzekomo wystąpiła nago (w rzeczywistości w cielistym kostiumie). Obdarzona talentem komicznym, partnerowała Haroldowi Lloydowi w filmie „Nóżki przede wszystkim” (1930) Clyde’a Bruckmana, dźwiękowym remake’u „Piętra wyżej”. Po małżeństwie z Harrym R. Edingtonem, producentem i agentem, w 1932 wycofała się na rok z ekranu, co miało być strategicznym posunięciem marketingowym, lecz w istocie okazało się fatalną pomyłką. Mimo życzliwości krytyki Kent nie odzyskała dawnej pozycji i w 1941 ostatecznie wycofała się z ekranu.
Konrad J. Zarębski
opis redakcji
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll