Są artyści, na których się obruszamy, bo naruszają nasze kanony myślenia, naszą estetykę, zamkniętą w bezpiecznej ramie.
Grażyna Banaszkiewicz pisze o biografii „Kieślowski Zbliżenie”.To najlepiej zrealizowany dokument o Krzysztofie. Mistrzowsko zmontowany.
Postępuj tak, byś człowieczeństwa tak w twej osobie, jako też w osobie każdego innego używał zawsze jako celu, nigdy tylko jako środka. Immanuel Kant („Uzasadnienie krytyki moralności”).
Dokument zawsze występował w Krakowie w głównej roli, no prawie zawsze, tzn. od 1961 roku, kiedy pod Wawelem narodził się Ogólnopolski Festiwal Filmów Krótkometrażowych, który nadał temu rodzajowi kinematograficznemu należny mu prestiż.
„»Faraon«. Rozmowy o filmie” to swoista siatka topograficzna w rozpoznawaniu przebiegu realizacji jednej z największych produkcji filmowych w powojennej historii naszej kinematografii.
W cyklu „f/5.6” Bogdan Dziworski dzieli się z nami swoimi obserwacjami świata.
Życie coraz bardziej się brutalizuje! Na każde zło najczulej reaguje sztuka. Film dokumentalny bywa swoistym sejsmografem rysujących się przesileń.
O realizacji filmu „Krzysztof Kieślowski: I’m so-so…” opowiada Krzysztof Wierzbicki.
Bardzo dawno temu, jeszcze w ramach Studia Filmowego Kronika wykonałem filmową notację wypowiedzi prof. Jerzego Toeplitza...
Jacek Bławut o bohaterze w dokumencie.