Powołanie do życia centralnej instytucji archiwizującej filmy produkowane w kraju i sprowadzane z zagranicy stało się po II wojnie światowej w Polsce potrzebą chwili.
Już na wczesnym etapie planowania „Piotrusia i wilka” twórcy zdali sobie sprawę, że klasyczny warsztat filmu animowanego musi w tym przypadku zostać podparty najnowszą technologią cyfrową.
Na trzy dni przed końcem 2009 r. Filmoteka Narodowa podpisała z ministrem kultury Bogdanem Zdrojewskim umowę na realizację projektu „NITROFILM”.
Materiały na konferencję "Aspekty ekonomiczno-prawne funkcjonowania przemysłu filmowego w Polsce", Warszawa, 2007 r., organizatorzy: PISF i SFP
Technologie produkcji filmu charakteryzuje w Polsce więc duża różnorodność. W zależności od tematu filmu, jego gatunku i przeznaczenia oraz budżetu, producent z reżyserem i operatorem wybierają optymalne, ich zdaniem, parametry techniki zdjęciowej i metod
Cyfrowa rewolucja. Techniki cyfrowe. Red. Filmy 3D
Pojęcie techniki jest często mylone z technologią czyli wiedzą o wytwarzaniu, z użyciem środków technicznych lub przy ich wykorzystaniu. Sama technika w języku polskim oznacza albo sztukę, rzemiosło, umiejętność, itp. albo sposób wykonywania określonych c
Po renowacji i przeniesieniu na taśmę niepalną (aceto) odzyskany fragment „nadzwyczajnego obrazu historycznego” będzie pokazywany publicznie. Czy kiedyś odnajdą się pozostałe?