Prace wykonywane w trakcie developmentu, działania producenta (i często towarzyszącego mu reżysera) można określić działaniami o charakterze programowym i planistycznym, obliczonym na pozyskanie wartościowych partnerów i środków na realizację filmu.
Okres developmentu charakteryzuje duża swoboda działań, zwłaszcza zmierzające od pomysłu do scenariusza. Inspiracją pomysłu na film może być prawdziwa historia, nowela, opowiadanie, sztuka teatralna, artykuł, książka lub inny film.
Ponieważ producent jest właścicielem praw majątkowych do filmu, na nim drzemią wszelkie prawa i obowiązki związane z wszechstronnym przygotowaniem filmu do produkcji – nie ujmując nic inspirującej roli scenarzysty lub reżysera...
W słownikach terminologii filmowej spotyka się różne warianty znaczeniowe tego słowa, dotyczące przede wszystkim stanu przygotowań finansowo-organizacyjnych produkcji filmowej.
Producenci są zgodni: rewolucji nie ma, ale jest pewien constans, pewna stabilizacja, co jest niewątpliwie pozytywne
Środowisko filmowe przez wiele lat będzie odbudowywało pozycję filmu dla dzieci, walczyło lub negocjowało z TVP S.A., konsultowało i doskonaliło system ekspercki w PISF.
Polega na dokumentowaniu zdarzeń, zbieraniu informacji o postaciach, wstępnej analizie tekstów.
Polski Instytut Sztuki Filmowej udziela dofinansowania na stypendia scenariuszowe oraz rozwój projektu w ramach czterech priorytetów programu „Produkcja Filmowa”.
Przedstawiamy oficjalne zestawienia polskiej produkcji filmowej, przygotowane przez Agencję Produkcji Filmowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a od 2005 roku przez Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Stowarzyszenie Filmowców Polskich. Lis
Do kina poszło 33,8 mln widzów (o 6 mln więcej niż w 2007), z czego 25% stanowili widzowie filmów polskich, podobnie jak w roku ubiegłym.