Koprodukcje większościowe nie muszą być dużymi, efektownymi produkcjami - mogą być to nisko- lub średniobudżetowe filmy realizowane z udziałem krajów sąsiadujących
Wierzę, że koprodukcje mają głęboki sens, także pozafilmowy. Praca z ludźmi, którzy mają inną kulturę i mentalność procentuje. Pozbywamy się stereotypów w postrzeganiu siebie, rozwijamy
Pełnometrażowe debiuty fabularne budzą ciekawość publiczności i krytyki - najciekawszym przygląda się Andrzej Bukowiecki.
W Europie produkowano w okresie 2000-2008 średnio 29 filmów. Wielka piątka produkuje ok. 37 proc. wszystkich fabularnych filmów aktorskich dla dzieci i młodzieży, z czego Skandynawia - ok. 34 proc. całości
Jedyne pomysły, jakie mają sens, to duże systemowe rozwiązania. Musimy wspólnie naciskać na polityków, by by wreszcie zajęli się prawnym uregulowaniem zasad produkcji filmów dla dzieci, tak jak to uczyniły inne kraje europejskie - mówi Ewa Sobolewska z TV
Polski Instytut Sztuki Filmowej postanowił zachęcić młodych twórców, aby zajęli się filmem dla dzieci. Dlaczego w Polsce nie docenia się kina dziecięcego?
To miała być jesień z polskim kinem historycznym: w ciągu kilku miesięcy planowano premiery aż pięciu pełnometrażowych filmów historycznych, zrealizowanych przez Polaków lub z polskim udziałem.
Wyobraźcie sobie konstrukcję budżetu, w którym uczestniczy sześć krajów, a każdy z krajów ma finansowanie złożone z kilku segmentów... razem daje to np. 25 źródeł finansowania, tak jak w przypadku "Antychrysta".
25 czerwca odbył się pierwszy z dwóch wykładów o kinie gatunkowym. Poprowadził go Stephen Cleary, konsultant scenariuszowy i script doctor. Wydarzenie jest zorganizowane przez Szkołę Wajdy, Media Desk Polska, Koło Młodych SFP i Gdyńską Szkołę Filmową.
Polski Instytut Filmowy i program Unii Europejskiej MEDIA to dwa zasadnicze podmioty, które oferują wparcie finansowe w szczególności dla producentów poszukujących środków na development filmowy.