fot. materialy prasowe
29.EnergaCAMERIMAGE: Inauguracja edycji nagrody FilmLight Colour Awards
FilmLight ogłasza pierwszych laureatów nagrody Colour Award. Podczas specjalnej uroczystości zorganizowanej w ramach festiwalu EnergaCAMERIMAGE ogłoszono zwycięzców pierwszej edycji nagród FilmLight Colour Awards.
Uroczystości towarzyszyła dyskusja panelowa z kilkoma laureatami obecnymi na miejscu oraz pozostałymi, łączącymi się online. Hybrydowa prezentację oglądała publiczność na festiwalu i na całym świecie.

Nagrodę za gradacje kolorystyczną w filmie fabularnym otrzymał Eric Weidt, autor zdjęć do filmu Mank Erika Messerschmidta. Film został nakręcony kamerą RED 8K i ma niesamowity wygląd obrazów hollywoodzkich z lat trzydziestych, połączony z krystalicznie ostrą rozdzielczością.

Nie udało się jednoznacznie wybrać pomiędzy dwoma najlepszymi zgłoszeniami z kategorii serialu/odcinka telewizyjnego, więc oba zdobyły trofeum. Odcinek „East/West” Fargo to hołd złożony klasycznemu obrazowi Czarnoksiężnik z Oz. Kolorysta Tony D’Amore z Picture Shop sięgnął do najbardziej wyrafinowanych narzędzi, używając Track Matte do połączenia monochromu i koloru z pięknymi zdjęciami Dany Gonzalesa.

Obok Fargo laury zdobył Damien Vandercruyssen z HARBOR za Lisey’s Story, odcinek „Lisey’s Story”, nakręcony przez autora zdjęć filmowych Dariusa Khondji. Fabuła opiera się na połączeniu rzeczywistości i snu, zaś gradacja podkreśla różnice między tymi środowiskami, między innymi niesamowite, niczym wyrzeźbione z marmuru twarze.

Tim Masick z Company 3 zdobył nagrodę za najlepszą gradację w reklamie, za pracę przy niesamowitej reklamówce Dior Spring Summer 2021 Collection, ze zdjęciami autorstwa Benoita Delhomme. W tej wyjątkowej reklamie zastosowano chiaroscuro, a wyraźne tony skóry mocno kontrastują z nastrojowym tłem, przypominając styl Caravaggia.

Przyznano także czwartą nagrodę, za najbardziej innowacyjne użycie platformy gradacji Baselight. Gilles Granier, Fabien Napoli i Arnaud Caréo z Le Labo z Paryża wspólnie pracowali and Miss, tworząc bardzo oryginalny obraz. Wspólnie też rozwinęli swój własny toolbox do manipulacji gamą kolorów w Baselight.

Eric Weidt i zespół z Le Labo byli obecni podczas prezentacji na EnergaCAMERIMAGE. Pozostali laureaci wzięli udział łącząc się ze swoich krajów. Połączyli się także autor zdjęć filmowych Benoit Delhomme, opowiadając o swoich niesamowitych zdjęciach do Dior Spring Summer 2021 Collection i współpracy z kolorystą Timem Masickiem oraz autor zdjęć filmowych Dana Gonzales, który opowiedział o współpracy z kolorystą Tonym D’Amore przy Fargo.

„Wszyscy w FilmLight jesteśmy bardzo podekscytowani tym, jak branża przyjęła nagrodę Colour Awards, a także wyjątkową pracą finalistów i laureatów”, powiedziała Jacqueline Loran, dyrektor FilmLight. „Pragniemy bardzo podziękować naszym partnerom i oczywiście jurorom, a także za wyjątkową reakcję kolorystów z całego świata”.

„To pierwsza edycja nagrody FilmLight Colour Awards”, dodała. „Ale już teraz widzimy, że jest dobry klimat do wszechstronnego uhonorowania pracy kolorystów. Planujemy już edycję 2022, która będzie jeszcze bardziej ekscytująca”.

Uroczystość wręczenia nagród zorganizowano wraz z festiwalem EnergaCAMERIMAGE, Amerykańskim Stowarzyszeniem Autorów Zdjęć Filmowych, Imago (Międzynarodową Federacją Autorów Zdjęć Filmowych) i CSI (Międzynarodowym Stowarzyszeniem Kolorystów). W skład jury weszli znani światowi reżyserzy, autorzy zdjęć filmowych i koloryści.
MR / ENERGACamerimage  19 listopada 2021 10:28
Scroll