Tematyka spotkania skupi się wokół gier video, projektów
transmediowych oraz obszarów kreatywnej i udanej współpracy między światem
filmu i gier. Przedstawiciele m.in. Studia Produkcyjnego Orka oraz Studia Robot
Gentleman przedstawią przykłady dotychczasowych dobrych praktyk współpracy
między producentami filmowymi i twórcami gier wideo, które zaowocowały
hybrydowymi projektami. Podczas spotkania podjęty także zostanie temat nowych
rozwiązań biznesowych. Wspólna praca nad projektami międzysektorowymi to w końcu
świetna okazja, aby podpatrzeć, jak druga strona wprowadza w życie innowacje,
którymi może się później cieszyć zarówno widz, jak i gracz. Dyskusję moderować
będzie Jakub Marszałkowski z Fundacji Indie Games Polska.
O nowym trendzie w dziedzinie projektowania gier video – grach zaangażowanych – opowie natomiast autor bloga Jawnesny.pl i dziennikarz magazynu „PIXEL” Paweł Schreiber. „Game Story II” będzie okazją do poszerzenia sieci kontaktów branżowych i wymiany doświadczeń między producentami filmowymi, gier wideo oraz innymi reprezentantami sektora kreatywnego, a także do zaprezentowania projektów cyfrowych gier wideo, które uzyskały wsparcie programów MEDIA i Kreatywna Europa w ramach schematu Development gier wideo skierowanego do niezależnych firm europejskich.
W panelach dyskusyjnych wezmą udział producenci europejskich projektów, które uzyskały wsparcie komponentu MEDIA m.in:
Brjann Sigurgeirsson – twórca gry „SteamWorld Heist”, dyrektor zarządzający Image & Form (Szwecja)
Mattias Ljungström – twórca gry „Future Unfolding”, współzałożyciel Spaces of Play (Niemcy)
Nataša Vujnović Sedlar – Kierownik Projektów i Fundraisingu, gra „Chronicles of the Overworld”, Eipix Entertainment (Serbia)
Stan Just – organizator Promised Land ArtFestival, R&D Manager w CD Projekt RED (Polska)
Partnerem merytorycznym wydarzenia jest Fundacja Indie Games Polska, projekt otrzymał dofinansowanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Wydarzenie jest bezpłatne. Zapisy trwają do 4 kwietnia lub do wyczerpania miejsc.