PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  26.04.2014
Telewizja Polska w okresie styczeń-marzec 2014 roku zanotowała dodatni wynik finansowy brutto w wysokości 105,6 mln zł – podał nadawca publiczny. - Rezultat ten jest lepszy od planowanego, jak i wykonanego w analogicznym okresie roku ubiegłego o 101,1 mln zł. Zysk za pierwszy kwartał 2013 roku wyniósł 4,5 mln złotych.
Jak komentuje biuro prasowe TVP, podstawowymi przyczynami znacznie lepszego wyniku w stosunku do założeń są: dodatkowy abonament  z 2013 roku, przesunięty decyzją Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na styczeń 2014 w kwocie 38,7 mln zł, wzrost przychodów reklamowych i sponsorskich, wzrost pozostałych przychodów, a także niewykonanie planu kosztów, w wyniku oszczędności i ostrożnego gospodarowania budżetem Spółki. Jak jednak zastrzega nadawca, wysoki wynik ma w pewnej mierze charakter nadzwyczajny i sezonowy, należy też pamiętać o ważnych wydatkach czekających Spółkę w kolejnych miesiącach, m.in.: obsłudze Mundialu w Rio de Janeiro, wyborach do Parlamentu Europejskiego, wyborach samorządowych itd.

Spółka podkreśla stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej. W marcu  wpływy z abonamentu wyniosły 27,4 mln zł, przy 23,2 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie rok temu. W okresie trzech miesięcy w stosunku do ubiegłego roku przychody abonamentowe wzrosły o 72,2 mln zł. Jednakże, jak piszą przedstawiciele Telewizji, wielkość wpływów abonamentowych, mimo odwrócenia obserwowanego w poprzednich latach trendu spadkowego, jest wciąż dalece niewspółmierna do ponoszonych przez TVP nakładów na cele związane z powinnościami nadawcy publicznego.


fot. TVP SA


  TVP z reklamy i sponsoringu  za styczeń - marzec 2014 roku były wyższe od planu na ten okres i większe niż w zeszły, roku. Zdaniek spółki, na wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu Spółki wpływ miały przede wszystkim: optymalizacja polityki handlowej Spółki, wzrost oglądalności kanałów TVP SA w pierwszym kwartale br. oraz poprawa koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej.

W dalszym ciągu postępuje dywersyfikacja źródeł przychodów: pozostałe przychody (poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem) wzrosły w okresie trzech miesięcy 2014 roku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 6,5 mln zł, tj. o 24,5 proc.

Koszty działalności operacyjnej w pierwszym kwartale 2014 roku wyniosły 321,3 mln zł i są o 22,6 mln zł niższe w porównaniu do analogicznego okresu roku 2013. W 2014 roku zakładane są kolejne etapy procesu restrukturyzacji, dzięki czemu możliwe ma być dalsze zmniejszenie kosztów działalności operacyjnej Spółki.

 

WRÓB
TVP
Ostatnia aktualizacja:  9.08.2014
Zobacz również
Alfabet Andrzeja Kostenki
Efekt skali. O CentEast w Pekinie mówi Stefan Laudyn
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll