Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Telewizja Polska w okresie styczeń-marzec 2014 roku zanotowała dodatni wynik finansowy brutto w wysokości 105,6 mln zł – podał nadawca publiczny. - Rezultat ten jest lepszy od planowanego, jak i wykonanego w analogicznym okresie roku ubiegłego o 101,1 mln zł. Zysk za pierwszy kwartał 2013 roku wyniósł 4,5 mln złotych.
Jak komentuje biuro prasowe TVP, podstawowymi przyczynami znacznie lepszego wyniku w stosunku do założeń są: dodatkowy abonament z 2013 roku, przesunięty decyzją Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na styczeń 2014 w kwocie 38,7 mln zł, wzrost przychodów reklamowych i sponsorskich, wzrost pozostałych przychodów, a także niewykonanie planu kosztów, w wyniku oszczędności i ostrożnego gospodarowania budżetem Spółki. Jak jednak zastrzega nadawca, wysoki wynik ma w pewnej mierze charakter nadzwyczajny i sezonowy, należy też pamiętać o ważnych wydatkach czekających Spółkę w kolejnych miesiącach, m.in.: obsłudze Mundialu w Rio de Janeiro, wyborach do Parlamentu Europejskiego, wyborach samorządowych itd.
Spółka podkreśla stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej. W marcu wpływy z abonamentu wyniosły 27,4 mln zł, przy 23,2 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie rok temu. W okresie trzech miesięcy w stosunku do ubiegłego roku przychody abonamentowe wzrosły o 72,2 mln zł. Jednakże, jak piszą przedstawiciele Telewizji, wielkość wpływów abonamentowych, mimo odwrócenia obserwowanego w poprzednich latach trendu spadkowego, jest wciąż dalece niewspółmierna do ponoszonych przez TVP nakładów na cele związane z powinnościami nadawcy publicznego.
fot. TVP SA
TVP z reklamy i sponsoringu za styczeń - marzec 2014 roku były wyższe od planu na ten okres i większe niż w zeszły, roku. Zdaniek spółki, na wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu Spółki wpływ miały przede wszystkim: optymalizacja polityki handlowej Spółki, wzrost oglądalności kanałów TVP SA w pierwszym kwartale br. oraz poprawa koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej.
W dalszym ciągu postępuje dywersyfikacja źródeł przychodów: pozostałe przychody (poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem) wzrosły w okresie trzech miesięcy 2014 roku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 6,5 mln zł, tj. o 24,5 proc.
Koszty działalności operacyjnej w pierwszym kwartale 2014 roku wyniosły 321,3 mln zł i są o 22,6 mln zł niższe w porównaniu do analogicznego okresu roku 2013. W 2014 roku zakładane są kolejne etapy procesu restrukturyzacji, dzięki czemu możliwe ma być dalsze zmniejszenie kosztów działalności operacyjnej Spółki.
Spółka podkreśla stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej. W marcu wpływy z abonamentu wyniosły 27,4 mln zł, przy 23,2 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie rok temu. W okresie trzech miesięcy w stosunku do ubiegłego roku przychody abonamentowe wzrosły o 72,2 mln zł. Jednakże, jak piszą przedstawiciele Telewizji, wielkość wpływów abonamentowych, mimo odwrócenia obserwowanego w poprzednich latach trendu spadkowego, jest wciąż dalece niewspółmierna do ponoszonych przez TVP nakładów na cele związane z powinnościami nadawcy publicznego.
fot. TVP SA
W dalszym ciągu postępuje dywersyfikacja źródeł przychodów: pozostałe przychody (poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem) wzrosły w okresie trzech miesięcy 2014 roku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 6,5 mln zł, tj. o 24,5 proc.
Koszty działalności operacyjnej w pierwszym kwartale 2014 roku wyniosły 321,3 mln zł i są o 22,6 mln zł niższe w porównaniu do analogicznego okresu roku 2013. W 2014 roku zakładane są kolejne etapy procesu restrukturyzacji, dzięki czemu możliwe ma być dalsze zmniejszenie kosztów działalności operacyjnej Spółki.
WRÓB
TVP
Ostatnia aktualizacja: 9.08.2014
Alfabet Andrzeja Kostenki
Efekt skali. O CentEast w Pekinie mówi Stefan Laudyn
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024