PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Wpływy z abonamentu pokryły jedynie 20 proc. realizacji misji publicznej, ale są większe, niż oczekiwane.
W 2013 roku do TVP wpłynęło 282 mln zł z abonamentu, 102 mln zł więcej niż w przewidywaniach. Jest to o 11 proc. więcej w porównaniu z 2012 rokiem i o 37 proc. więcej w porównaniu z 2011.  Jest to wynik lepszej ściągalności i egzekucji zaległości.

Budżet TVP w zeszłym roku wyniósł 1 mld 457 mln zł, z czego 1 mld 365 mln zł przeznaczone zostało na  realizację misji publicznej. „Niedostateczne finansowanie publiczne TVP oznacza, że dominującym źródłem finansowania misji Telewizji Polskiej (osiągającym aż 75 proc. budżetu spółki) są środki komercyjne pozyskiwane na rynku reklamowym” - czytamy w raporcie. Przychody z reklam w 2013 roku wyniosły 863 mln zł i w porównaniu z 2012 r. spadły o 87 mln zł.
 
TVP zauważa, że na rynku reklamy nie może ona konkurować z prywatnymi stacjami ze względu na brak możliwości przerywania programów reklamami. Zakaz przerywania audycji reklamami ograniczył jej przychody o ponad 315 mln zł.

Ustawa medialna stanowi, że "publiczna radiofonia i telewizja realizuje misję publiczną, oferując, na zasadach określonych w ustawie, całemu społeczeństwu i poszczególnym jego częściom, zróżnicowane programy i inne usługi w zakresie informacji, publicystyki, kultury, rozrywki, edukacji i sportu, cechujące się pluralizmem, bezstronnością, wyważeniem i niezależnością oraz innowacyjnością, wysoką jakością i integralnością przekazu".



Siedziba TVP, fot. TVP

  Sprawozdanie liczy 93 strony maszynopisu oraz 60 stron załączników i zawiera komplet informacji o tym, co jest w TVP finansowane z abonamentu, którego udział w całym budżecie nadawcy publicznego wynosi zaledwie 20,7 proc. i jak te środki są ewidencjonowane, dane o przychodach reklamowych, realizacji licznych ustawowych obowiązków wobec władz państwowych, kultury narodowej czy osób niepełnosprawnych. Można się z tego sprawozdania dowiedzieć o cyfryzacji i nowych mediach w TVP, jak na przykład platforma hybrydowa czy streaming, o nowych usługach świadczonych przez spółkę czy Internetowym Teatrze TV dla szkół. W załącznikach znajdują się m.in. zasady realizowania misji publicznej, historia abonamentu, przykłady audycji o charakterze edukacyjnym, audycji, w których poruszane były problemy związane z poprawnością i bogactwem języka, problemy mniejszości narodowych i etnicznych, tematyka unijna, problemy osób niepełnosprawnych.

„Istotną kwestią jest ustanowienie stabilnego finansowania działalności Telewizji Polskiej S.A. i innych mediów publicznych w celu tworzenia oferty programowej na najwyższym poziomie merytorycznym, artystycznym z wykorzystaniem najnowocześniejszych rozwiązań technicznych i technologicznych”, pisze we wstępie do sprawozdania Prezes TVP Juliusz Braun.

Pełen tekst Sprawozdania dostępny jest na stronie internetowej TVP w zakładce „Abonament”: http://www.tvp.pl/o-tvp/abonament/sprawozdania/sprawozdanie-abonamentowe-tvp-za-2013-r/14293565


WRÓB
wyborcza.pl, TVP SA
Ostatnia aktualizacja:  16.03.2014
Zobacz również
fot. TVP SA
Stopklatka.tv. Co w ramówce?
Marcel Sabat: W "Kamieniach na szaniec" chcieliśmy pokazać przede wszystkim ludzi
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll