"Jak zostałem Superłotrem", reż. Krzysztof Ostrowski
fot. Animoon
Powstaje serial animowany „Jak zostałem Superłotrem”
Trwają pracę nad serialem animowanym dla dzieci „Jak zostałem Superłotrem” w reżyserii Krzysztofa Ostrowskiego. To historia dwóch poczciwych łotrów, którzy pragną zdobyć władzę nad światem.
„Jak zostałem Superłotrem” opowiada losy dwójki bohaterów Superłotra – niegdyś popularnego czarnego charakteru oraz jego syna Superłotra Juniora – nieśmiałego i zamkniętego w sobie nastolatka. Na przestrzeni 13 odcinków Superłotr i Superłotr Junior zastanawiają się w jaki sposób przejąć kontrolę nad światem. Ich metody działania są skrajnie odmienne. Ojciec gorączkowo stara się zarobić na życie, nie zapominając o swojej łotrzykowskiej przeszłości, tymczasem syn w zaciszu swojego pokoju cierpliwie konstruuje idealny plan zagłady świata.



Junior posiadł nadnaturalne supermoce, dzięki którym jest w stanie wpływać na ciała fizyczne. Jednak by móc z nich skorzystać potrzebuje swojego ojca, który staje się katalizatorem jego niezwykłej mocy. Wspólnymi siłami ojciec z synem doprowadzą do sytuacji, w której świat zwróci na nich uwagę i odda im zasłużony szacunek.



Głos ojca Superłotra podkłada Janusz Chabior. Scenariusz napisał Krzysztof Ostrowski, reżyser serii. Producentem serialu jest studio Animoon. Za produkcję odpowiada Grzegorz Wacławek. Zofia Jaroszuk pełni funkcję producenta nadzorującego. Serial będzie miał 13 odcinków po 5 minut. „Jak zostałem Superłotrem” został dofinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej kwotą 600 tys. zł. Projekt uczestniczył Cartoon Forum w Tuluzie w 2016 roku, prestiżowym wydarzeniu branżowym, gromadzącym środowiska związane z animacją: producentów, dystrybutorów i media.



***

Krzysztof Ostrowski (ur. 1976) – wokalista, reżyser teledysków, rysownik, twórca animacji i komiksów. Absolwent i wykładowca na łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego. Lider zespołu Cool Kids of Death.

Twórca animacji m.in. dla stacji MTV i VIVA oraz dla CD Projekt Red (do gry „Wiedźmin 2: Zabójcy Królów”). Twórca teledysków m.in. dla Cool Kids of Death, 19 Wiosen, Jamala, Much, Pogodno, Pustek i Smolika. Twórca ilustracji do tekstów prozatorskich, okładek do płyt (m.in. Lao Che, Myslovitz, Marcina Rozynka i duetu Lipnicka/Porter) oraz książek (m.in. do pierwszego wydania „Wojny polsko-ruskiej pod flagą biało-czerwoną” Doroty Masłowskiej).



Twórca serii komiksów „Plastelina” (cztery tomy) oraz „Nadzwyczajni” (scenariusz Dennis Wojda), „Narko” (scenariusz Dana Łukasińska), a także komiksów krótkometrażowych, m.in. „Nocny wypad”, „Telefon” (scenariusz Dennis Wojda), „Full stomach”, „Chopin New Romantic”, „Imaginary Kingdom”, „Fixwars”, „Kalicka” (adaptacja fragmentów „Lubiewa” Michała Witkowskiego).

Zdobywca Grand Prix na Międzynarodowym Festiwalu Komiksu w Łodzi w 2001 za „Pantofel Panny Hofmokl” (scenariusz Dennis Wojda).

Wykonał również animacje do filmów: dokumentu „Happy OloKrzysztofa Pawła Bogocza i Marcina Macuka, fabuł „Made in Poland” i „Jak całkowicie zniknąćPrzemysława Wojcieszka.


Albert Kiciński / Animoon  12 kwietnia 2018 16:15
Scroll