PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  9.08.2014
TVP SA w pierwszym półroczu 2014 roku zanotowała dodatni wynik finansowy brutto w wysokości 116,2 mln zł. Rezultat ten jest lepszy od zeszłorocznego z analogicznego okresu o 107,4 mln zł.
- „Podstawowymi przyczynami znacznie lepszego wyniku są: dodatkowy abonament dotyczący 2013 roku, ale przesunięty na styczeń 2014 w kwocie 38,7 mln zł, wzrost przychodów reklamowych i sponsorskich, wzrost pozostałych przychodów, a także niższe koszty własne, dzięki oszczędności i ostrożnemu gospodarowaniu budżetem Spółki . Wysoki dodatni wynik w pewnej mierze ma charakter sezonowy, należy też pamiętać o ważnych wydatkach czekających Spółkę w kolejnych miesiącach m.in.: rozliczenie obsługi MŚ w Rio de Janeiro, wybory samorządowe itd.”, czytamy w komunikacie TVP SA.
 
W okresie sześciu miesięcy br. w stosunku do ubiegłego roku przychody abonamentowe wzrosły o 100,4 mln zł. „Wielkość wpływów abonamentowych, mimo odwrócenia obserwowanego w poprzednich latach trendu spadkowego, jest wciąż dalece niewspółmierna do ponoszonych przez TVP nakładów na cele związane z powinnościami nadawcy publicznego”, ocenia spółka.

  Jak dodaje zespół rzecznika prasowego nadawcy, przychody TVP z reklamy i sponsoringu w pierwszym półroczu były wyższe od planu za ten okres i większe w stosunku do wykonania za sześć miesięcy 2013 roku. Na wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu Spółki wpływ miały przede wszystkim: poprawa koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej, optymalizacja polityki handlowej Spółki oraz wzrost oglądalności kanałów TVP SA w pierwszym kwartale.
W dalszym ciągu postępuje dywersyfikacja źródeł przychodów, pozostałe przychody (poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem) wzrosły w pierwszym półroczu 2014 roku. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 9,3 mln zł, tj. o 11,7 proc. Koszty działalności operacyjnej w okresie styczeń - czerwiec 2014 r. wyniosły 697,4 mln zł i są w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego niższe o 11,3 mln zł.


WRÓB
TVP
Ostatnia aktualizacja:  9.08.2014
Zobacz również
fot. TVP SA
Święto polskiego kina na Dwóch Brzegach
"Ida" polskim kandydatem do Oscara
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll