Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
TVP SA w pierwszym półroczu 2014 roku zanotowała dodatni wynik finansowy brutto w wysokości 116,2 mln zł. Rezultat ten jest lepszy od zeszłorocznego z analogicznego okresu o 107,4 mln zł.
- „Podstawowymi przyczynami znacznie lepszego wyniku są: dodatkowy abonament dotyczący 2013 roku, ale przesunięty na styczeń 2014 w kwocie 38,7 mln zł, wzrost przychodów reklamowych i sponsorskich, wzrost pozostałych przychodów, a także niższe koszty własne, dzięki oszczędności i ostrożnemu gospodarowaniu budżetem Spółki . Wysoki dodatni wynik w pewnej mierze ma charakter sezonowy, należy też pamiętać o ważnych wydatkach czekających Spółkę w kolejnych miesiącach m.in.: rozliczenie obsługi MŚ w Rio de Janeiro, wybory samorządowe itd.”, czytamy w komunikacie TVP SA.
W okresie sześciu miesięcy br. w stosunku do ubiegłego roku przychody abonamentowe wzrosły o 100,4 mln zł. „Wielkość wpływów abonamentowych, mimo odwrócenia obserwowanego w poprzednich latach trendu spadkowego, jest wciąż dalece niewspółmierna do ponoszonych przez TVP nakładów na cele związane z powinnościami nadawcy publicznego”, ocenia spółka.
Jak dodaje zespół rzecznika prasowego nadawcy, przychody TVP z reklamy i sponsoringu w pierwszym półroczu były wyższe od planu za ten okres i większe w stosunku do wykonania za sześć miesięcy 2013 roku. Na wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu Spółki wpływ miały przede wszystkim: poprawa koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej, optymalizacja polityki handlowej Spółki oraz wzrost oglądalności kanałów TVP SA w pierwszym kwartale.
W dalszym ciągu postępuje dywersyfikacja źródeł przychodów, pozostałe przychody (poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem) wzrosły w pierwszym półroczu 2014 roku. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 9,3 mln zł, tj. o 11,7 proc. Koszty działalności operacyjnej w okresie styczeń - czerwiec 2014 r. wyniosły 697,4 mln zł i są w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego niższe o 11,3 mln zł.
W okresie sześciu miesięcy br. w stosunku do ubiegłego roku przychody abonamentowe wzrosły o 100,4 mln zł. „Wielkość wpływów abonamentowych, mimo odwrócenia obserwowanego w poprzednich latach trendu spadkowego, jest wciąż dalece niewspółmierna do ponoszonych przez TVP nakładów na cele związane z powinnościami nadawcy publicznego”, ocenia spółka.
W dalszym ciągu postępuje dywersyfikacja źródeł przychodów, pozostałe przychody (poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem) wzrosły w pierwszym półroczu 2014 roku. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 9,3 mln zł, tj. o 11,7 proc. Koszty działalności operacyjnej w okresie styczeń - czerwiec 2014 r. wyniosły 697,4 mln zł i są w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego niższe o 11,3 mln zł.
WRÓB
TVP
Ostatnia aktualizacja: 9.08.2014
fot. TVP SA
Święto polskiego kina na Dwóch Brzegach
"Ida" polskim kandydatem do Oscara
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024