PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  21.09.2011

Firma produkcyjna Jamesa Camerona - Lightstorm Entertainment -  wraz z producentem rzutników cyfrowych Christie podpisały właśnie pięcioletnie porozumienie, które stawia sobie za cel rozwijanie kin cyfrowych 3D przy użyciu techniki zwielokrotnienia klatek.

Technika ta, którą reżyser "Titanica" chce zastosować w kolejnych najnowszych "Avatarach 2 i 3", ma jednak swoją cenę: wyprodukowanie filmu przy użyciu kamer rejestrujących więcej klatek na sekundę znacznie zwiększa koszty.

Ktoś taki jak James Cameron, czyli wizjoner i wielki innowator Hollywoodu, do twórców niskobudżetowych raczej jednak nie należy; rozumie, że za przełom w kinematografii trzeba płacić i ... stawia na efekt.

W tym wypadku wykorzystanie 60 klatek na sekundę niweluje wszelkie nieostrości. Reżyser "Avatara" przeprowadził już specjalne testy z użyciem 24, 48 i 60 klatek na sekundę. A wszystko w formacie 3D. Jak twierdzi James Cameron "3D to okno na rzeczywistość, wyższa szybkość klatek to jak pozbycie się z tego okna szyby".

MG
The Hollywood Reporter
Ostatnia aktualizacja:  21.09.2011
Zobacz również
Spielberg - "Lincoln" tylko po wyborach
Najlepsze animacje według Europejskiej Akademii Filmowej
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll