Dążenie do doskonałości przyświecało Patrykowi Vedze, który przystępując do prac nad thrillerem „Hans Kloss. Stawka większa niż śmierć” stawiał sprawę jasno. Jego film musiał być w każdym calu perfekcyjny.
Vega nie godził się na żadne ustępstwa. Gdy nie mógł znaleźć właściwej scenerii dla jednej z bitew, nakręcił ją w siedmiu różnych miejscach. Doprowadziło to do wyjątkowej sytuacji, w której Hans Kloss (Tomasz Kot) na przestrzeni kilkunastu minut, co raz zmienia w filmie swoją lokalizację. „Skrada się w Kazuniu, wychodzi przez mury na warszawskiej Woli, potem wchodzi do magazynu na Wyspie Szwedzkiej. Następnie wygląda przez okno i znów widzi Wolę, a potem wychodzi na Helu, gdzie jest bitwa przy okręcie.” – wspomina reżyser.
- Wiele lokacji w sytuacji niestabilnej pogody, do tego tysiąc statystów – rekonstruktorów, w połączeniu z zaawansowaną pirotechniką, przekładało się na naprawdę ciężki okres zdjęciowy. Mieliśmy jeden dzień na planie, gdy zdjęcia w plenerze trwały 22 godziny. Odetchnąłem, gdy udało się nam je nakręcić, choć myślę, że schudłem przy tym z pięć kilo. – dodaje Vega.
Największym wyzwaniem dla reżysera były spektakularne sceny zbiorowe, w których występowało równocześnie nawet 500 osób: Jest taki próg, powyżej którego przestaje się panować nad ludźmi. Da się pracować z pięćdziesiątką, z setką, ale w momencie, gdy tych osób jest pięćset, pojawia się zbiorowa świadomość tłumu. Praca z nimi w nocnych warunkach, z płaczącymi na planie dziećmi, to wielkie wyzwanie.
„Hans Kloss. Stawka większa niż śmierć” to trzymający w napięciu, szpiegowski film wojenny utrzymany w klimacieznanego serialu „Stawka większa niż życie”, ale opowiedziany językiem współczesnego kina – ze spektakularnymi efektami specjalnymi i dynamiczną, pełną suspensu akcją. W obsadzie znaleźli się m.in. Tomasz Kot, Piotr Adamczyk, Adam Woronowicz, Marta Żmuda Trzebiatowska, Wojciech Mecwaldowski i Daniel Olbrychski oraz niezapomniani serialowi antagoniści Emil Karewicz i Stanisław Mikulski, których spotkanie po latach będzie wstępem do pasjonującej podróży w przeszłość i odkrycia jednej z największych tajemnic III Rzeszy.
Film w kinach od 16 marca, a za kilka dni obszerny wywiad z reżyserem na portalfilmowy.pl