Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aż 72% respondentów badania przeprowadzonego przez Ericsson ConsumerLab przynajmniej raz w tygodniu ogląda telewizję i wideo na urządzeniach mobilnych. 42 % z nich robi to poza domem.
Urządzenia mobilne coraz częściej towarzyszą oglądaniu telewizji i powoli zaczynają wypierać tradycyjne ekrany. Te ostatnie nadal są głównym źródłem telewizyjnych obrazów, ale z roku na rok notują spadki na korzyść tabletów, smartfonów i laptopów.
Fot. AKPA
Ponadto oglądaniu telewizji często też towarzyszą inne czynności - to tzw. multitasking. Śledząc programy, telewidzowie jednocześnie odwiedzają serwisy społecznościowe, fora i czaty, przegląda internet. Powoli kończy się też era porannych i wieczorowych szczytów oglądalności, gdyż telewizja postrzegana jest jako towar nieustannie dostępny, niezależnie od czasu i miejsca.
- Ciągle obserwujemy nieustanne redefiniowanie tego czym jest telewizja i wideo dla konsumentów - mówi Anders Erlandsson z Ericsson ConsumerLab. - Biorąc pod uwagę, że 82% osób korzysta z YouTube'a i podobnych serwisów przynajmniej raz w miesiącu, zastanawiamy się czy oglądanie np. w kuchni przepisu online to wciąż telewizja czy tylko oglądanie instrukcji? To nie jest jeszcze czas by powiedzieć 'do widzenia' tradycyjnej TV. Telewizja linearna wciąż odgrywa istotną rolę dla konsumentów i nie zauważamy żadnego spadku w częstotliwości korzystania, np. 36% konsumentów uważa, że oglądanie w TV wydarzeń sportowych 'na żywo' jest bardzo istotnym elementem nawyków związanych z TV.
Więcej na ten temat na stronach serwisu Media2.pl >>>>
Urządzenia mobilne coraz częściej towarzyszą oglądaniu telewizji i powoli zaczynają wypierać tradycyjne ekrany. Te ostatnie nadal są głównym źródłem telewizyjnych obrazów, ale z roku na rok notują spadki na korzyść tabletów, smartfonów i laptopów.
Fot. AKPA
Ponadto oglądaniu telewizji często też towarzyszą inne czynności - to tzw. multitasking. Śledząc programy, telewidzowie jednocześnie odwiedzają serwisy społecznościowe, fora i czaty, przegląda internet. Powoli kończy się też era porannych i wieczorowych szczytów oglądalności, gdyż telewizja postrzegana jest jako towar nieustannie dostępny, niezależnie od czasu i miejsca.
- Ciągle obserwujemy nieustanne redefiniowanie tego czym jest telewizja i wideo dla konsumentów - mówi Anders Erlandsson z Ericsson ConsumerLab. - Biorąc pod uwagę, że 82% osób korzysta z YouTube'a i podobnych serwisów przynajmniej raz w miesiącu, zastanawiamy się czy oglądanie np. w kuchni przepisu online to wciąż telewizja czy tylko oglądanie instrukcji? To nie jest jeszcze czas by powiedzieć 'do widzenia' tradycyjnej TV. Telewizja linearna wciąż odgrywa istotną rolę dla konsumentów i nie zauważamy żadnego spadku w częstotliwości korzystania, np. 36% konsumentów uważa, że oglądanie w TV wydarzeń sportowych 'na żywo' jest bardzo istotnym elementem nawyków związanych z TV.
Więcej na ten temat na stronach serwisu Media2.pl >>>>
DR
Media2.pl
Ostatnia aktualizacja: 30.08.2013
Złota filmowa jesień w Telewizji Kino Polska
Czwarty i piąty sezon "Mad Men" w TVP Kultura
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024