PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
WYDARZENIA
  30.08.2013
Aż 72% respondentów badania przeprowadzonego przez Ericsson ConsumerLab przynajmniej raz w tygodniu ogląda telewizję i wideo na urządzeniach mobilnych. 42 % z nich robi to poza domem.

Urządzenia mobilne coraz częściej towarzyszą oglądaniu telewizji i powoli zaczynają wypierać tradycyjne ekrany. Te ostatnie nadal są głównym źródłem telewizyjnych obrazów, ale z roku na rok notują spadki na korzyść tabletów, smartfonów i laptopów.


Fot. AKPA

Ponadto oglądaniu telewizji często też towarzyszą inne czynności - to tzw. multitasking. Śledząc programy, telewidzowie jednocześnie odwiedzają serwisy społecznościowe, fora i czaty, przegląda internet. Powoli kończy się też era porannych i wieczorowych szczytów oglądalności, gdyż telewizja postrzegana jest jako towar nieustannie dostępny, niezależnie od czasu i miejsca.

- Ciągle obserwujemy nieustanne redefiniowanie tego czym jest telewizja i wideo dla konsumentów - mówi Anders Erlandsson z Ericsson ConsumerLab. - Biorąc pod uwagę, że 82% osób korzysta z YouTube'a i podobnych serwisów przynajmniej raz w miesiącu, zastanawiamy się czy oglądanie np. w kuchni przepisu online to wciąż telewizja czy tylko oglądanie instrukcji? To nie jest jeszcze czas by powiedzieć 'do widzenia' tradycyjnej TV. Telewizja linearna wciąż odgrywa istotną rolę dla konsumentów i nie zauważamy żadnego spadku w częstotliwości korzystania, np. 36% konsumentów uważa, że oglądanie w TV wydarzeń sportowych 'na żywo' jest bardzo istotnym elementem nawyków związanych z TV.

Więcej na ten temat na stronach serwisu Media2.pl >>>> 


DR
Media2.pl
Ostatnia aktualizacja:  30.08.2013
Zobacz również
Złota filmowa jesień w Telewizji Kino Polska
Czwarty i piąty sezon "Mad Men" w TVP Kultura
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll