PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Za nami kolejne spotkanie z cyklu "Muzyka w filmie" w siedzibie Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Zainicjowane trzy lata temu wydarzenie ma charakter promocyjny i edukacyjny, będąc przede wszystkim platformą do budowy relacji między kompozytorami, reżyserami oraz producentami.
Tym razem swoje bogate portfolio zaprezentowało trzech twórców. Wśród nich był sekretarz Koła Kompozytorów Muzyki Filmowej – Krzysztof A. Janczak, krakowski członek Koła – Adrian Konarski oraz Przemek Daniłowicz, który jest gitarzystą, reżyserem dźwięku, producentem muzycznym i właścicielem Quality Studio w Warszawie. Goście opowiedzieli zebranym o swojej twórczości, metodach pracy, realizowanych projektach oraz najbliższych planach artystycznych. Ich wystąpienia były urozmaicone fragmentami muzycznymi, którym towarzyszyły rozmowy o specyfice pracy kompozytorskiej i roli autora muzyki w tworzeniu dzieła filmowego.

Jako pierwszy swoją twórczość zaprezentował Przemek Daniłowicz, który studiował w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie gitary jazzowej i fortepianu; jest także absolwentem Akademii Filmu i Telewizji w Warszawie na wydziale realizacji dźwięku. To twórca o ogromnym doświadczeniu w pracy z dźwiękiem i z doskonałą znajomością najrozmaitszych instrumentów z różnych stron świata, na których gra i które od wielu lat kolekcjonuje. Posiada własne studio nagraniowe (Quality Studio) w dobrej lokalizacji w stolicy. Daniłowicz współpracował z wieloma znakomitymi artystami na scenie polskiej i międzynarodowej m.in. z Andrzejem Wajdą, Tomaszem Stańko, Zbigniewem Liberą. Tworzy muzykę do spektakli, filmów i innych form audiowizualnych. W swojej autorskiej twórczości oscyluje na pograniczu awangardy, ambientu, jazzu, elektroniki, muzyki eksperymentalnej i improwizowanej. Łącząc pierwotne brzmienie instrumentów świata z elektroniką, a przy tym wykorzystując nowatorskie techniki wykonawcze i kompozytorskie, tworzy nowe soniczne jakości.

Z kolei Adrian Konarski to doświadczony kompozytor muzyki filmowej, teatralnej i estradowej. Już od najmłodszych lat był zafascynowany improwizacją. Autor muzyki do ponad trzydziestu filmów fabularnych, dokumentalnych, sztuk teatralnych i spektakli telewizyjnych. Swój debiut miał w teatrze, tworząc muzykę do spektaklu "Strona zakwitających dziewcząt" (2000) w reżyserii Igora Gorzkowskiego. Jego debiutem telewizyjnym była piosenka do filmu dokumentalnego "Tygodnik Powszechny 50 lat" (1995) w reżyserii Pawła Woldana. Kinowej publiczności może być znany z nagrodzonej Orłem muzyki do filmu Magdaleny Piekorz "Pręgi" (2004), który był polskim kandydatem do Oscara, oraz ze ścieżki dźwiękowej do kolejnych produkcji reżyserki: "Senność" i "Zbliżenia". Jego muzykę można usłyszeć także w filmach Jerzego Stuhra "Szkoła żon", "Obywatel" oraz Jana Jakuba Kolskiego "Republika dzieci". Jest także autorem muzyki do musicalu "Mała księżniczka". Adrian Konarski założył Semi-Invented Trio, które specjalizuje się w ilustracji muzycznej kina niemego. Od 2007 roku jest członkiem Europejskiej Akademii Filmowej.
 
Krzysztof A. Janczak to kompozytor, producent, sound designer, wykonawca i muzykolog. Laureat kilkudziesięciu międzynarodowych konkursów muzyki poważnej i filmowej. Nominowany do Czeskich Lwów w kategorii najlepsza muzyka za film "Nawet Myszy idą do nieba", do najważniejszej łotewskiej nagrody filmowej Lielais Kristaps w kategorii najlepsza muzyka za film "Jakub, Mimmi i gadające psy", do Grand Prix Komeda za muzykę do filmu "Sonata". Jest także laureatem Grand Prix za najlepszą muzykę do filmu "Lombard" na międzynarodowym festiwalu Muzyka i Film w Marsylii. W sumie stworzył muzykę do ponad siedemdziesięciu filmów, a także utwory orkiestrowe, kameralne i fortepianowe wykonywane na całym świecie oraz oprawę muzyczną dla m.in. takich stacji telewizyjnych jak Disney Channel, NBC Universal, ARD, 13th Street, Kabel Deutschland.

GALERIA ZDJĘĆ:


fot. Wojciech Olkuśnik East News/SFP


Spotkanie poprowadziła inicjatorka projektu „Muzyka w filmie” – dr Maja [Maya] Baczyńska z zarządu Koła Reżyserów, członkini Koła Młodych, Koła Scenarzystów i Sekcji Filmu Dokumentalnego SFP, jak również członkini Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków, Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich i Stowarzyszenia Pisarzy Polskich.

Pierwsze spotkanie z cyklu odbyło się 9 maja 2022 roku w siedzibie Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Wśród twórczyń i twórców, którzy brali już udział w spotkaniach są m.in.: Bartosz Chajdecki, Teonika Rożynek, Dominik Strycharski, Jan Komar, Maciej Zieliński, Karolina Rec (Resina), Hubert Zemler, Wojciech Błażejczyk, Marzena Majcher, Ignacy Zalewski, Agata Kurzyk, Zuzanna Całka, Aleksandra Chmielewska i dr hab. Aleksander Kościów.

*****

Wydarzenie jest organizowane przez Koło Reżyserów Stowarzyszenia Filmowców Polskich we współpracy z Kołem Młodych, Kołem Kompozytorów Muzyki Filmowej oraz wsparciu m.in. Koła Scenarzystów, Sekcji Filmu Dokumentalnego i Studia Munka-SFP.
RJ
Ostatnia aktualizacja:  3.03.2025
Zobacz również
Profil uczestnika FPFF w Gdyni. Wyniki badań
Filmy Studia Munka na Festiwalu Zoom-Zbliżenia
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2025
Scroll