PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
- „Listy do M. Pożegnania i powroty” to świąteczny megahit z rekordowym otwarciem 2024 roku! Dziękujemy, że jesteście częścią tej świątecznej magii. Zapraszamy do kin! – napisali na Facebooku twórcy filmu. Szósta część najpopularniejszej polskiej franczyzy może się pochwalić, według polskiego oficjalnego box office, najlepszym weekendem otwarcia.
Film Łukasza Jaworskiego (to drugie już „Listy…” w jego reżyserii) obejrzało  w  weekend otwarcia (8-10.11.2024)  494 588 widzów na 612 ekranach (wliczając w to pokazy przedpremierowe). To najlepsze otwarcie według oficjalnego polskiego box office: film pokonał nawet „Diunę” (446 335), „Akademię Pana Kleksa” (399 597 widzów).    

   
- Film poszedł rewelacyjnie nie tylko w multipleksach, ale także w kinach tradycyjnych, zaledwie 18 kin z 380 ma wynik z weekendu poniżej 200 widzów - mówi Paweł Dutkalski, członek Zarządu, Dyrektor Sprzedaży Warner Bros  Entertainment. Pytany o  środki, jakie trzeba przedsięwziąć, by polskie filmy lepiej szły w kinach, odpowiada: - Trzeba robić wszystko, żeby budować widownię. Wspierać filmy, które także rozwijają rynek, filmy budujące widownię, zapewniające box office. W moim przekonaniu komisje ekspertów w PISF powinny być rozszerzone o weryfikację biznesu. Widzę też konieczność zautomatyzowania zachęt, zamiany na tax incentives.

Przyjrzyjmy się pozostałym otwarciom i ostatecznym wynikom filmów z franczyzy.

Pierwsze, legendarne już "Listy do M." Mitji Okorna weszły do kin 10.11.2011 roku. W pierwszy weekend obejrzało je 367 447 widzów na 129 ekranach, ogółem: 2 560 734.

"Listy do M. 2" Macieja Dejczera miały premierę 13.11.2015 roku, weekend otwarcia zakończył się wynikiem 588 418 widzów, wobec imponującego wyniku 2 969 302 biletów na 328 ekranach. 

Odrobinę więcej osób zobaczyło „Listy do M. 3”  Tomasza Koneckiego. Trzecia część cyklu weszła do kin 10.11.2017 roku, mając niezwykły wynik otwarcia: 736 812 widzów, z wynikiem ostatecznym 3 013 981 przy 549 ekranach. To jeden z najlepszych weekendów otwarcia w historii polskiego box office’u.

Twórcy „Listów do M.4” z 2021 roku musieli w warunkach pandemicznych zdecydować się na premierę w streamingu. Natomiast „Listy do M. 5” dwa lata temu (premiera 4.11.2022) obejrzało w weekend otwarcia 288 523 osoby, przy końcowym wyniku 1 495 486 sprzedanych biletów. Przy ocenie tego wyniku należy wziąć pod uwagę postpandemiczne osłabienie frekwencji, która wówczas się dopiero odbudowywała. Poprzednie "Listy do M." z tym wynikiem i tak były najpopularniejszym polskim filmem 2022 roku.

"Listy do M. Pożegnania i powroty", fot. B. Mrozowski / Warner Bros Poland

  W nowej części - "Listy do M. Pożegnania i powroty" widzowie ponownie spotykają swoich ulubionych bohaterów, w tym Mel (Tomasz Karolak), Karinę (Agnieszka Dygant) i Szczepana (Piotr Adamczyk). Film zbiera świetne recenzje za ciepłą atmosferę, humor oraz wzruszające momenty – informuje Warner Bros. Entertainment Polska. Film produkuje TVN Warner Bros. Discovery, a jego dystrybucją zajmuje się Warner Bros. Entertainment Polska.


Anna Wróblewska
Boxoffice.pl / Wirtualnemedia.pl
Ostatnia aktualizacja:  14.11.2024
Zobacz również
Malować film – wernisaż wystawy inspirowanej Polską Szkołą Filmową
"Dziewczyna z igłą" z nagrodami
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2025
Scroll