PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
27 maja 2024 roku rozpocznie się druga sesja programu DOC LAB POLAND 2024, która zakończy się pitchingami w ramach KFF Industry podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Uczestnicy będą pracować ze światowymi ekspertami branży dokumentalnej: Adriek van Nieuwenhuijzen, szefową IDFA Forum; Guevarą Namer, kuratorką DOK Leipzig Project Market; Ove Rishøj Jensenem, szefem Co-Production Forum FIPADOC, Radą Šešić, selekcjonerką festiwalową a także Peterem Jaegerem, wieloletnim agentem sprzedaży.
Oprócz nich w pitchingach i markecie koprodukcyjnym weźmie udział ponad 70 ekspertów z całego świata.
 
DOC LAB POLAND 2024 jest organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Pierwsza sesja programu odbyła się w kwietniu i w całości poświęcona była konsultacjom reżyserskim i producenckim, pracą nad materiałami promocyjnymi i treningiem prezentacji projektów.  W tym roku program również odbywa się pod hasłem DOC LAB POLAND & UKRAINE, do sesji w Krakowie do polskich filmowców dołączy grupa twórców i producentów z Ukrainy.  
 
Druga sesja programu jak co roku będzie skoncentrowana na przygotowaniu uczestników do prezentacji i promocji projektów na rynku międzynarodowym oraz do nawiązywania kontaktów. Eksperci wesprą filmowców w przygotowaniu do pitchingu przed międzynarodowym gronem ekspertów, do rozmów i negocjacji z potencjalnymi partnerami oraz pomogą wydobyć uniwersalne walory i międzynarodowy kontekst przy promocji ich projektów.
 
Wśród tutorów majowej sesji programu są światowi eksperci: Adriek van Nieuwenhuijzen, wieloletnia szefowa IDFA Forum, Guevara Namer, kuratorka DOK Leipzig Project Market, producent i szef Co-Production Forum FIPADOC Ove Rishøj Jensen, selekcjonerka wielu znaczących międzynarodowych festiwali Rada Šešić, kierująca konkursem dokumentalnym Sarajevo FF oraz Docu Rough Cut Boutique, a także Peter Jaeger, wieloletni agent sprzedaży, założyciel Autlook Filmsales i Jaeger Creative.
 
29 i 30 maja odbędą się pitchingi projektów rozwijanych na tegorocznej edycji programu. Uczestnicy Doc Lab Start, którzy pracują nad filmami będącymi w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć, zaprezentują je przed potencjalnymi koproducentami oraz reprezentantami instytucji, funduszy filmowych i nadawców. Z kolei reżyserzy i producenci z Doc Lab Go, mający filmy na etapie montażu, opowiedzą o swoich projektach zaproszonym agentom sprzedaży, selekcjonerom festiwali i platform VOD oraz dystrybutorom. Wśród gości tegorocznej edycji znajdą się przedstawiciele m.in. CANAL+ Polska, HBO Europe, Dok Incubator, CPH:DOX, IDFA, DOK Leipzig, Ji.hlava International Documentary Film Festival, Sundance Film Festival, Taskovski Films, Women Make Movies i wielu innych.
 
W dniach 29 - 31 maja  w ramach wydarzeń DOC LAB POLAND odbędzie się także CEDOC (Central European Documentary Co-production Market), jedyny w Polsce dokumentalny market koprodukcyjny dla producentów, którzy poszukują partnerów z Europy i ze świata. W tym roku będzie gościć 35 projektów dokumentalnych oraz 10 producentów bez projektów. Do dokumentów zgłoszonych m.in. z Polski, Niemiec, Izraela, Włoch, Francji, Czech, Słowacji, Niemiec, Azerbejdżanu czy UK dołączyły projekty z Rumunii (w ramach festiwalowego Fokusu na Rumunię). Wśród ekspertów znajdą się  zarówno  doświadczeni producenci, jak i agenci sprzedaży, przedstawiciele funduszy filmowych i nadawców – w sumie będzie to ponad 70 osób. Co roku na Markecie odbywa się blisko 400 spotkań, co razem z ok. 350 spotkaniami po pitchingach owocuje liczbą ponad 700 rozmów – okazji do skonsultowania projektów filmowych, nawiązania kontaktów i znalezienia partnerów koprodukcyjnych lub dystrybucyjnych.
 
Najlepsze projekty prezentowane na pitchingach mają szansę na nagrody ufundowane przez partnerów programu. W tym roku są to: Nagroda Canal + Polska w wysokości 12 tys. złotych oraz bony na usługi postprodukcji obrazu od FixaFilm, Krakowskiego Parku Technologocznego i Wytwórnii Filmów Fabularnych we Wrocławiu, bon na materiałe archiwalne od FINA, bon na wypożyczenie sprzętu filmowego od MX35,  zaproszenie do udziału w Co-Pro Meetings na DOKLeipzig, IDFA, East Doc Platform, FIPADOC oraz wsparcie promocyjne wybranego projektu przez Polish Docs. W sumie pula nagród Doc Lab Poland 2024 wyniesie ponad  130 000 . złotych.
 
fot. Doc Lab Poland

Przedstawiamy sylwetki konsultantów II sesji warsztatów DOC LAB POLAND 2024 oraz listę ekspertów:
 
Adriek van Nieuwenhuijzen – uzyskała tytuł magistra teatru i filmoznawstwa na Uniwersytecie w Utrechcie. Już podczas studiów zaczęła specjalizować się w filmach dokumentalnych i zaangażowała się w pierwszą edycję IDFA, wówczas niewielkiej, ale błyskotliwej inicjatywy przywrócenia dokumentu na duże ekrany w Amsterdamie. Zanim została zastępcą dyrektora IDFA w 1993 roku, pracowała jako producent pomocniczy u jednym z holenderskich nadawców publicznych. W IDFA od początku zajmowała się głównie programowaniem. Od lutego 2007 r. jest szefową Industry IDFA. Na tym stanowisku kieruje programem dla profesjonalistów IDFA, w tym marketem FORUM i programem Docs for Sale.
 
Rada Šešić – selekcjonerka festiwalowa, wykładowca filmowy, krytyk i reżyserka. Kierowniczka konkursu dokumentalnego największego festiwalu w Europie Południowo-Wschodniej Sarajewo FF. 10 lat temu założyła i objęła kierownictwo nad Docu Rough Cut Boutique. Od sześciu lat zarządza także Last Stop Trieste. W IDFA Amsterdam bierze udział w selekcji, jest też doradcą programowym IFFR Rotterdam i członkiem komitetu selekcyjnego Hubert Bals Fund. Wykładała gościnnie w kilku szkołach filmowych i uniwersytetach za granicą: Anadolu University w Eskisehir, w Art School w Genève, Srishti School of Art, Design and Technology w Bengaluru, gdzie uczyła w 2008 i 2010 roku przez cały trymestr, a także na FDU Belgrade i ASU Sarajevo.
 
Guevara Namer – dokumentalistka i artystka wizualną mieszkającą w Berlinie. W swojej pracy porusza tematy feminizmu, tożsamości i wygnania, a także występuje jako panelistka i konsultantka w tematach związanych z kinem MENA, koncentrując się na społeczno-politycznej pracy artystycznej. Guevara Namer jest laureatką Niemieckiej Akademii Filmowej, a w swojej filmografii pełniła różne role we współpracy z międzynarodowymi filmowcami. Jej prace fotograficzne brały udział w prestiżowych wydarzeniach, takich jak Europejski Miesiąc Fotografii, Triennale Fotografii i Tapís De La Fundacio. Namer dołączyła do zespołu branżowego DOK Leipzig w 2023 roku, aby organizować i kuratorować zarówno DOK Co Pro Market, jak i DOK Short 'n' Sweet.
 
Peter Jaeger – wieloletni agent sprzedaży, założyciel Autlook Filmsales i Jaeger Creative. Studiował prawo i filozofię. Zaczynał jako dziennikarz filmowy, a następnie dyrektor sprzedaży i marketingu w Filmagazine. Jako dyrektor ds. marketingu i akwizycji dla dystrybutorów kinowych w Beneluksie, zajmował się ponad 100 filmami, takimi jak Mulholland Drive, trylogia Władca Pierścieni. W 2004 roku  Peter przeniósł się do Wiednia i założył Autlook Filmsales GmbH, zostając CEO do 2014 roku. Dziś jest wspólnikiem Autlook, członkiem jury Flemish Film Fund & Vienna Film Fund, korepetytorem i wykładowcą w zakresie dystrybucji i marketingu, a także tworzy nową inicjatywę: Jaeger Creative.
 
Ove Rishøj Jensen – producent, szef Industry FIPA DOC. W latach 2003-2019 Ove pracował dla EDN - European Documentary Network, programując i produkując wiele wydarzeń, takich jak The EDN Pitch Pilot Workshop, Docs in Thessaloniki, RealYoung, DocPro Tehran oraz działania EDN na rynku European Film Market/Berlinale. Moderował pitchingi na IDFA Forum, MipDoc i Sunny Side of the Doc. Od 2011 roku Ove pracuje również dla szwedzkiej firmy produkcyjnej Auto Images. Obecnie pracuje nad kilkoma międzynarodowymi projektami wraz z reżyserem Magnusem Gerttenem oraz debiutem dokumentalnym nagrodzonej przez World Press Award fotografki Åsy Sjöström. Kieruje również produkcją pierwszego projektu VR od Auto Images zatytułowanego Moment of Freedom, który będzie wykorzystywał unikalne metody archiwalne w wirtualnej rzeczywistości.
 
Eksperci DOC LAB POLAND, CEDOC Market i Animated in Poland:

 
Heather Haynes / Hot Docs, Canada
 
Stephanie Owens / Sundance FF / Sundance Institute, USA
 
Adriek Van Nieuwenhuijzen / IDFA Industry, The Netherlands
 
Guevara Namer / DOK Leipzig / DOK Leipzig Industry, Germany
 
Ove Rishoj Jensen / FIPADOC Industry, France
 
Christine Camdessus / FIPADOC, France
 
Rada Sesic / Sarajevo FF / Docu Rough Cut Boutique, Bosnia and Herzegovina
 
Amalie Brok / CPH:DOX, Denmark
 
Ingrid Hübscher / Documentary Campus, Germany
 
Veronika Dvořáčková / East Doc Platform / East Silver / IDF, Czech Republic
 
Lea Petříková / One World IHR FF / Czech Republic
 
Alexandra Sirotenko / Ji.hlava IDFF, Czech Republic
 
Tereza Koldová / Dok.Incubator, Czech Republic
 
Giuseppe Gariazzo / Trieste Film Festival, Italy
 
Loreta Gandolfi / FICCI - Cartagena de Indias IFF, Colombia
 
Elena Gaitanarou / AGORA Doc /  Thessaloniki Documentary Festival, Greece
 
Samay Claro / DOK.fest München, Germany
 
Jean-Marc Zekri / Quinzaine des Réalisateurs Cannes FF, France
 
Irina Malcea, Astra Film DocTank / Astra FF, Romania
 
Erika Paulinská / Fest Anča International Animation FF, Slovakia
 
Jana Kraft / DOK Leipzig, Germany
 
Sarah Dombrink / INTERFILM Berlin International Short FF, Germany
 
Luca D’Introno / Doclisboa, Portugal
 
Viesturs Graždanovičs / 2ANNAS - Riga ISFF, Latvia
 
Dita Danos / 2ANNAS - Riga International Short FF, Latvia
 
Agnieszka Zając / Etiuda&Anima, Poland
 
Marlene Edoyan / RIDM Montreal, Canada
 
Shirley Chan / Hong Kong IFF, Hong Kong
 
Chloe Trayner / True / False, USA
 
Alex Lee / Doc Egde, New Zealand
 
James Berclaz-Lewis / Visions du Reel, Switzerland
 
Malin Kan / AFI Fest, USA
 
Johanna Tonini / Movies for Festivals, Spain
 
Valentin Romero / 3Boxmedia International Sales, Germany
 
Christa Auderlitzky / Filmdelights, Austria
 
Tal Elkayam / Cinephil, Israel
 
Daniela Bendall / Fortissimo Films / Netherlands
 
Luisa Schwamborn / New Docs, Germany
 
Aleksandar Govedarica / Syndicado Film Sales, Canada
 
Aleksandra Derewienko / CAT&Docs, France
 
Lanig Louboutin / Miyu Distribution, France
 
Lara Casirati / Varicoloured, Estonia
 
Cord Dueppe / INTERFILM Berlin, Germany
 
Nela Zielińska / New Europe Film Sales, Poland
 
Michael Treves / JMT Films, Israel
 
Neja Rukuscek / Taskovski Films, UK
 
Laurence Rilly / ARTE, France
 
Simon Young / Shorts TV, UK
 
Michael Kaschner / ZDF, Germany
 
Robert Y. Chang / P.O.V., USA
 
Veronka Slamova / Czech TV, Czech Republic
 
Alena Rudnitckaia / Current Time TV, Czech Republic
 
Agnieszka Barańska-Cieślak / TVP, Poland
 
Artur Cichmiński / TVP, Poland
 
Katarzyna Kostecka / CANAL+ , Poland
 
Hanka  Kastelicová / HBO Max / Warner Bros, Czech Republic
 
Magdalena Szczawińska / TVN / Warner Bros. Poland
 
Magdalena Koszalińska / TVN / Warner Bros, Poland
 
Mathilde Kirstein  / The WHY Foundation, Denmark
 
Katarzyna Ślesicka / Andrzej Wajda Center for Film Culture, Poland
 
Peter Jaeger /Jaeger Creative, Austria
 
Debra  Zimmerman / Women Make Movies, USA
 
Mark Thomas / Screen Scotland, UK
 
Christian Popp / TAG FILM, France
 
Alex Tondowski / Tondowski Film, Germany
 
Natalia Imaz / parabellum film GmbH, Germany
 
Outi Rousu / Pystymetsä, Finland
 
Kristian Van der Heyden / Harald House Belgium BV, Belgium
 
Yauhen Dziachek / JETSONIX LLC, USA / Poland
 
Paweł Płonka / 24MEDIA, Poland
 
Rikke Tambo Anderson / Tambo Film, Denmark
 
Konrad Głąbek / MULTI LAB, Polska
 
DOC LAB POLAND obchodzi w tym roku swoje dziesięciolecie. Jest organizowany od 2015 roku przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym.  To największy w Polsce program konsultacyjny, w którym eksperci i uczestnicy są równorzędnymi partnerami, prowadzą dyskusje i wspólnie zastanawiają się nad najlepszymi rozwiązaniami dla filmów. Warsztaty obejmują konsultacje reżyserskie i montażowe, pracę nad trailerami i materiałami promocyjnymi, trening prezentacji projektów, konsultacje z agentami sprzedaży, rozwijanie budżetów i planów finansowania. DOC LAB POLAND stworzyli Adam Ślesicki i Katarzyna Ślesicka a obecnym dyrektorem programu jest Adam Ślesicki. Tegoroczne warsztaty koordynuje Aleksandra Bujak, CEDOC Market – Magdalena Makarczuk, a za PR i social media odpowiada Monika Zarzycka.
 
Partnerem strategicznym DOC LAB POLAND jest Krakowski Festiwal Filmowy. Mecenasem programu jest CANAL+ .
 
Zagranicznymi partnerami są festiwale: DOK Leipzig, IDFA, FIPADOC, Docudays UA oraz Institute of Documentary Film z Pragi.
 
Doc Lab Poland został dofinansowany ze środków Miasta Stołecznego Warszawa, Ambasady Królestwa Niderlandów, ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego. Doc Lab Poland został również dofinansowany przez Centrum Mieroszewskiego w ramach II Otwartego Konkursu.
 
Polskimi partnerami są: Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia Warsaw Film Commission, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, Warszawski Festiwal Filmowy, Wytwórnia Filmów Fabularnych we Wrocławiu, Fixafilm, MX35, Krakowski Park Technologiczny, Filmotekę Narodową Instytut Audiowizualny, Instytut Ukraiński, a także Rumuński Instytut Kultury w Warszawie – w ramach Sezonu Kulturalnego Rumunia-Polska 2024-2025.
 
Patroni medialni 10 edycji Doc Lab Poland: Film & TV Kamera, Polish Docs, Magazyn Filmowy Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych - KIPA, Czasopismo Ekrany, Filmowe Centrum Festiwalowe, Siła Nauki

WRÓB
Krakowska Fundacja Filmowa
Ostatnia aktualizacja:  26.05.2024
Zobacz również
43. Młodzi i Film. Pitchingi projektów dla WFDiF - zgłoś się!
OFF CAMERA PRO INDUSTRY. Siła relacji
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2025
Scroll