„Taniec w narożniku”, najnowszy film Jana Bujnowskiego,
zrealizowany dzięki grantowi Szkoły Doktorskiej PWSFTviT w Łodzi,
wyprodukowany przez Studio Filmowe INDEKS, trafił do konkursu filmów krótkometrażowych
Semaine de la Critique.
Akcja filmu dzieje się po upadku komunizmu w 1989 roku. Kolorowe telewizory przestają być w Polsce towarem luksusowym. Ekrany w domach Polaków zaczynają wyglądać podobniej do rzeczywistości za oknem. Czy jednak rzeczywistość jest naprawdę kolorowa?
W Cannes Szkołę Filmową w Łodzi reprezentowali: Janek Bujnowski, reżyser filmu „Taniec w narożniku”, Marcin Malatyński, Pełnomocnik Rektora ds. Współpracy Międzynarodowej, Studio Filmowe Indeks - produkcja filmu; Iga Malińska; kierowniczka produkcji i producentka wykonawcza; Maciej Białoruski, producent wykonawczy; Jan Grobliński, autor zdjęć; Kosma Kowalczyk, montażysta filmu; Aleksandra Dłutowska, scenografia i kostiumy; Kalina Stachera, charakteryzacja; Bogdan Klat, dźwięk, z obsady: Marcin Bujnowski, Joanna Bujnowski, Filip Bojarski, Jędrzej Matwijów oraz Jakub Kobusiński.
Sekcja Semaine de la Critique, czyli Tydzień Krytyki Filmowej, została stworzona w 1962 roku przez Francuski Związek Krytyków Filmowych. Ta prestiżowa sekcja festiwalu w Cannes koncentruje się na odkrywaniu młodych talentów. Do jej programu zapraszane są pierwsze i drugie filmy młodych, dobrze zapowiadających się twórców filmowych. Wśród reżyserów, którzy zostali zauważeni i docenieni w ramach sekcji Semaine de la Critique są tak wybitni i uznani reżyserzy, jak m.in. Alejandro González Iñarritu, Ken Loach, François Ozon czy Wong Kar Wai.