PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
- Jestem nudnym perfekcjonistą i nigdy nie jestem zadowolony z tego, co zrobiłem. Z innych – tak – mówił Jan Englert. Z okazji 80. urodzin działające przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich Studio Munka zorganizowało spotkanie z wybitnym aktorem. Stało się ono okazją nie tylko do wspomnień, ale i do poinformowania publiczności o nowym aktorskim wyzwaniu.
- Po wielu latach biorę udział w filmie, w którym nie schodzę z ekranu. Mam pełną satysfakcję gry przed kamerą z Dominiką Montean - Pańków – oświadczył Jan Englert, a publiczność nagrodziła go oklaskami. Rąbka tajemnicy uchyliła Dyrektor ds. Produkcji Studia Munka Ewa Jastrzębska. Otóż od weekendu trwają zdjęcia do pełnometrażowego debiutu fabularnego Dominiki „Skrzyżowanie”. Reżyserka, która niedawno triumfowała w Thessalonikach swoim dokumentem „Głos”, kręci w Studiu Munka fabularny debiut pełnometrażowy „Skrzyżowanie”. Produkcję wspierają Canal+ , PISF, WFDiF oraz Beata Ścibakówna. Ponadto film będzie współfinansowany z Funduszy Europejskich oraz Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego.


Mimo iż Jan Englert zdradził, że nie lubi jubileuszy, jego własny okazał się sukcesem. 14 maja 2023 roku do kina Kultura licznie przybyli współpracownicy, przyjaciele, dziennikarze, fotografowie. Dostojny jubilat pojawił się w towarzystwie żony Beaty Ścibakówny i córki, utalentowanej młodej aktorki Heleny Englert (to ją widzimy przez chwilę w słynnej scenie z „Superprodukcji”Machulskiego na Chełmskiej). Aktora przywitali m.in. Laura Łącz, Irena Karel (jak zdradził, koleżanka z roku), Anna Romantowska, Krystyna Morgenstern, Allan Starski i Radosław Piwowarski z małżonkami, Ewa Braun, Bożena Dykiel z Ryszardem Kirejczykiem.
 
Jan Englert, Łukasz Maciejewski, fot. Paweł Wodzyński / East News / SFP

Widzowie obejrzeli zestaw scen z wybranych filmów z ponad 150 w dorobku aktora – nie będzie niespodzianką, że największy entuzjazm wywołały sceny z Ferdynandem Lipskim z „Kiler-ów 2-ch”. Aktor zdradził, że w słynnej scenie na balkonie hotelu „Polonia” w „Wielkiej wsypie” Łomnickiego wykonał osobiście, bez zastępstwa, „jak Tom Cruise” – zażartował. Ale w spotkaniu, prowadzonym ze swadą przez Łukasza Maciejewskiego, nie zabrakło poważnych tonów. Aktor wspominał, jak wielkie znaczenie dla niego, który przeżył Powstanie Warszawskie, było zaangażowanie go, wówczas 13-letniego, do roli w „Kanale” Andrzeja Wajdy. Odkrył go sam Janusz Morgenstern, z którym potem spotkał się w równie ważnym dla niego serialu „Kolumbowie”. Role w tych filmach, a także w nominowanym do Oscara „Katyniu” Wajdy to dla niego „więcej niż gra”.

Helena Englert, Jan Englert, Beata Ścibakówna, fot. Paweł Wodzyński / East News / SFP

- Wiedzie mi się – powiedział szczerze jubilat. W tej pięknej rozmowie ukazał się jako człowiek i artysta spełniony, z dystansem wobec siebie i spokojem w duszy.  Studio Munka zapowiada, że pokaże wkrótce pierwsze zdjęcia z planu „Skrzyżowania” i przedstawi informacje o filmie. Czekamy, a w oczekiwaniu na nową kreację aktorską mistrza zachęcamy do obejrzenia relacji ze spotkania.
Anna Wróblewska
artykuł redakcyjny
Ostatnia aktualizacja:  17.05.2023
Zobacz również
Rozpoczyna się 76. MFF w Cannes. Polskie akcenty na Lazurowym Wybrzeżu
Dzień Dziecka w kinie Kultura
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll