PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Podziały klasowe i ekonomiczne, kryzysy tożsamościowe, kompulsywne relacje, emocjonalne deficyty i pogoń za miłością to tematy, które bierze pod lupę młode kino. Konkurs Główny „Wytyczanie Drogi” pokazuje najciekawsze debiuty i drugie filmy reżyserek i reżyserów z całego świata. Wśród nich znaleźli się „Inni ludzie” Aleksandry Terpińskiej. Kto otrzyma Krakowską Nagrodę Filmową, dowiemy się już 7 maja podczas gali zamknięcia 15.Mastercard OFF CAMERA.

Pełnometrażowy debiut Aleksandry Terpińskiej "Inni ludzie" to adaptacja głośnej powieści Doroty Masłowskiej o tym samym tytule. Film to hipnotyzująca opowieść o desperackim poszukiwaniu miłości i narastającej frustracji, która próbuje znaleźć swoje ujście w czasach rozpadu więzi, dożywotnich kredytów, diet pudełkowych, taniego wina i powiadomień z mediów społecznościowych. „Inni ludzie” to celna, momentami zabawna diagnoza dzisiejszej Polski w rytm rapowego beatu z magnetyzującymi rolami Jacka Belera, Soni Bohosiewicz i Magdy Koleśnik.


Akcja społecznego dramatu „Between Two Dawns” rozgrywa się w ciągu dwudziestu czterech godzin pomiędzy tytułowymi dwoma świtami. W fabryce tekstyliów, w rezultacie braku odpowiednich zabezpieczeń, zostaje ciężko ranny pracownik. Rodzinny biznes mogą czekać poważne konsekwencje. Jak zachowa się Kadir (Mǖcahit Kocak), młody i dość idealistyczny mężczyzna, który ma wkrótce przejąć interes? Czyje dobro postawi na pierwszym planie? W swoim debiucie fabularnym Selman Nacar pokazuje zależności osobiste i biznesowe, a kolejne napięcia odsłaniają bolesne klasowe i ekonomiczne podziały w obrębie nowoczesnego tureckiego społeczeństwa.   


„True Things” - najnowszy film Harry Wootliff, reżyserki głośnego „Tylko ty” - to przejmujący dramat psychologiczny z niesamowitą rolą Ruth Wilson (gwiazdy serialu „The Affair”). Jej bohaterka zaakceptowała już swoje nudnawe życie, jednak wszystko gwałtownie się zmienia, gdy w jej biurze zjawia się tajemniczy blondyn (równie magnetyzujący, znany z filmów Joanny Hogg – Tom Burke), o kryminalnej przeszłości, i zaczyna bezpardonowo flirtować z Kate. Natychmiast zawiązuje się między nimi pokrętna, erotyczna i emocjonalna relacja, w której kobieta zaczyna pokładać coraz większe nadzieje. Wootliff w mistrzowski, wrażliwy i feministyczny sposób pokazuje, na czym może polegać potencjalna siła przyciągania toksycznego i przemocowego związku. Ekstremalne zbliżenia dają widzom szansę na wgląd w psychikę Kate, portretując dynamikę jej pogłębiającej się z dnia na dzień obsesji.


„The Staffroom” to wnikliwe, pełne humoru studium jednego z najbardziej fascynujących pomieszczeń socjalnych na świecie: pokoju nauczycielskiego. Annamarija (w tej roli świetna Marina Redžepović) zaczyna pracę pedagoga w nowej szkole. W swoim debiucie fabularnym Sonja Tarokić z empatią i dowcipnie portretuje perypetie wciąż niedostatecznie docenianej, wychowującej i edukującej przyszłe pokolenia grupy zawodowej. Dynamiczna praca kamery i starannie skomponowane, choć robiące wrażenie pełnych chaosu sceny składają się na wyjątkową estetykę jednego z bardziej interesujących środkowoeuropejskich debiutów minionego roku.  

           

Prowadzisz dość nudny żywot u boku swej żony i nagle ktoś usiłuje Cię zabić?  Wszczęte niezwłocznie po tym wydarzeniu policyjne śledztwo niczego nie wykazuje: żadnych podejrzanych ani potencjalnych wrogów. Główny bohater fabularnego debiutu słoweńskiego reżysera Darko Sinko – Boris (przejmująca rola Radosa Bolčiny) znalazł się w takiej sytuacji i postanowił wziąć sprawy we własne ręce. „Osobista inwentaryzacja” przeradza się w pogłębiającą się paranoję. W „Inventory” Sinko umiejętnie zestawia portret swojego bohatera w kryzysie tożsamościowym z realiami postsocjalistycznego społeczeństwa. Film to wciągające studium męskości, której modele nie do końca przystają do szybko zmieniających się czasów. 


W ramach Konkursu Głównego Wytyczanie Drogi festiwalowa publiczność oceni dziesięć filmów. Oceni je międzynarodowe jury pod przewodnictwem polskiego filmowca. Konkurs jest częścią projektu „Obrazy świata. Świat w obrazach”. Więcej informacji dotyczących 15.Mastercard OFF CAMERA można znaleźć TUTAJ .
MR
Mastercard OFF CAMERA
Ostatnia aktualizacja:  30.03.2022
Zobacz również
fot. materialy prasowe
Zobacz teaser poruszającego debiutu „Braty” Marcina Filipowicza
Disney+ rusza w Polsce. Znamy datę
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll