Ogłoszoną właśnie współpracę zainicjowały dwudniowe warsztaty, w trakcie których uczestnicy i uczestniczki mieli okazję posłuchać o sztuce opowiadania historii, specyficznych zasadach produkcji i finansowania czy postprodukcji, a także poznać tajniki procesu pozyskiwania tytułów dla Netflix. To pierwsze z zaplanowanych działań, które wesprą młode talenty w pracy kreatywnej i tworzeniu angażujących projektów filmowych i serialowych, by zachwyciła się nimi publiczność z całego świata.
Głównym założeniem długoterminowej współpracy Szkoły Filmowej w Łodzi i Netfliksa jest rozwój twórczy nowego pokolenia filmowców z Polski. Partnerów łączą wspólne cele – odkrywanie i wspieranie młodych talentów, a także umożliwienie im doskonalenia praktycznych kompetencji zawodowych, niezbędnych do rozpoczęcia kariery na zmieniającym się rynku filmowym.
Projekt jest częścią międzynarodowego programu Netflix Grow Creative, w ramach którego studenci i studentki scenariopisarstwa, organizacji produkcji filmowej oraz reżyserii biorą udział w cyklu warsztatów prowadzonych przez ekspertki i ekspertów w swoich dziedzinach. Szkolenia dla osób wiążących przyszłość z branżą kreatywną obejmą m.in.: prowadzenie i koordynację twórczej współpracy, pisanie i rozwój scenariusza, przygotowanie do pitchingów.