Autorzy publikacji pomagają odkryć czytelnikowi zjawisko dynamiczne i różnorodne, znajdujące się in statu nascendi, nieustannie zmieniające granice i formy, wymykające się dotychczasowym opisom i kategoriom. Pokazują tytułowe zagadnienie z różnych perspektyw, a mozaika kompetentnie opracowanych tematów tworzy całość nieoczywistą, stanowiącą zarazem zachętę do dalszych studiów nad szeroko rozumianym polskim filmem i prowokującą do zadawania pytań, co tak naprawdę to pojęcie dzisiaj oznacza.
Artykuły:
- Marta Giec, Artur Majer, Zamiast wstępu
- Anna Wróblewska, Co się ogląda, czyli nowe polskie kino według widzów
- Artur Majer, Współczesne polskie kino gatunków
- Natasza Korczarowska, Co myśli Pan T. o piekle (PRL-u). Polskie kino
rozrachunkowe w latach 2010–2020
- Emil Sowiński, Niechciane dziecko polskiej kinematografii. Aktorski film
dla dzieci i młodzieży w latach 2015–2020
- Katarzyna Mąka-Malatyńska, W co i o co grają dokumentaliści? Strategie
formalne we współczesnym polskim filmie dokumentalnym
- Hanna Margolis, Fasadowa feminizacja. Problem współczesnej polskiej
animacji krótkometrażowej realizowanej przez kobiety
- Marta Giec, W poszukiwaniu współczesnego polskiego kina arthousowego
- Paweł Sołodki, Polski dokumentalizm interaktywny – od web-docs po docu-games
- Magdalena Sobocińska, Konsekwencje rozwoju nowych mediów w świetle badań
polskich uczestników kultury i zarządzających kinami
- Michał Pabiś-Orzeszyna, Praca twórcza i eksperymenty VR. Przypadek pracowni VR/AR
Laboratorium Narracji Wizualnych PWSFTviT
- Rafał Syska, Film w przestrzeni. Kino polskie na wystawach galeryjnych i muzealnych
Więcej o książce TUTAJ.