PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Nespresso Talents to międzynarodowy konkurs filmowy organizowany po raz szósty przez markę Nespresso. W tym roku odbywa się pod hasłem Doing is everything (Liczy się działanie). Filmy o długości od 2 do 3 minut można zgłaszać na stronie konkursu do 16 maja. Nagroda główna to 5000 euro i wyjazd na Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes. W połowie czerwca na stronie konkursu zostanie ogłoszona shortlista, a w lipcu podczas festiwalu w Cannes zostaną ogłoszeni laureaci konkursu.
Nespresso Talents to konkurs filmowy, w którym każdy może wziąć udział – zarówno studenci szkół filmowych, jak również amatorzy, którym bliska jest sztuka filmowa. Temat tegorocznej edycji brzmi: Doing is everything (Liczy się działanie). Organizator wraz z polskimi ambasadorami konkursu: Kingą Dębską, Karoliną Korwin-Piotrowską, Anną Zoll oraz Łukaszem Maciejewskim zapraszają uczestników do interpretacji hasła przewodniego w oparciu o sytuację, w której obecnie znajduje się globalne społeczeństwo.

fot. materiały prasowe

- Wszyscy czujemy, że powoli po ciężkim okresie nadchodzi czas nie tylko względnej normalności, ale także kreatywności, nowych pomysłów, czas działania. Chciałbym, żeby do konkursu zostały zgłoszone filmy przesycone optymizmem, pozytywnymi wibracjami, wreszcie konkretem. Działajcie! – zachęca Łukasz Maciejewski, dziennikarz i filmoznawca. - Cały zeszły rok był wielką próbą dla globalnego społeczeństwa, z której każdy wyniósł coś innego, ale co do jednego możemy być zgodni – wszyscy przekonaliśmy się o sile kolektywnego działania. Najważniejsze jest to, żebyśmy nie pozwolili tym wydarzeniom po prostu minąć, nie wyciągając z nich lekcji na przyszłość – dodaje Karolina Korwin-Piotrowska.

Świat bardziej niż kiedykolwiek wcześniej potrzebuje inicjatyw, które zainspirują do pozytywnej zmiany. Rolą twórców filmowych jest pokazanie, że nawet najmniejsze pojedyncze działanie może wywołać zmianę, która odmieni los konkretnej osoby, rodziny, danej społeczności, a nawet całego świata. Właśnie w taki sposób tegoroczne hasło interpretuje Kinga Dębska:
- “Doing is everything” przetłumaczyłabym jako: zrób coś, zamiast ciągle mówić o tym, co byś zrobił. Hasło akcentuje podmiotowość i sprawczość człowieka wobec otaczającego świata i innych ludzi. Wyjdź do ludzi i przejmij inicjatywę! Czasem lepiej jest zaryzykować, ale przeżyć coś własnego, na własnej skórze  – mówi reżyserka. Ludzie mają zazwyczaj opór przed działaniem, wolą sobie obserwować. A co, gdybyśmy zaczęli działać?

fot. materiały prasowe

Nespresso również wierzy, że liczy się działanie i zaprasza uczestników do podzielenia się wizją tego, co to oznacza dla nich. Filmy konkursowe mogą należeć do różnych kategorii – animacji, dokumentu, dramatu czy komedii. Będą oceniane przez międzynarodowe Jury według następujących kryteriów: innowacyjność, interpretacja tematu, wartość i jakość produkcji oraz wykorzystanie potencjału nowego formatu wideo.

Poprzez pracę z młodymi filmowcami Nespresso kontynuuje zobowiązanie, aby poruszać tematy ważne społecznie i dokonywać zmian na lepsze. Warto dodać, że w tym roku każdy film przesłany na konkurs doprowadzi do posadzenia przez Nespresso w partnerstwie z PUR Projet pięciu drzew.

- Najważniejsze jest codzienne podejmowanie kroków, choćby najmniejszych, jednak konsekwentnie i wytrwale. Tylko takie działania przesuwają nas do przodu, rozwijają i ulepszają rzeczywistość wokół nas – zauważa Anna Zoll, laureatka drugiego miejsca Nespresso Talents w 2018 roku. Trzymam zatem kciuki za młodych filmowców, którzy również w to wierzą i chwytając za kamerę, spróbują pokazać nam swoją wizję.

Do konkursu Nespresso Talents filmy w formacie wertykalnym, o długości między 2 a 3 minuty, można zgłaszać do 16 maja na stronie https://www.nespresso.com/talents/pl/pl/contest. Finaliści międzynarodowej edycji otrzymają nagrody pieniężne: 5000 euro za pierwsze miejsce oraz 3000 euro za miejsce drugie i 2000 euro za miejsce trzecie. Laureaci pierwszych trzech miejsc zostaną także zaproszeni na Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes.

Konkurs wspierają także Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni oraz szkoły filmowe: Warszawska Szkoła Filmowa; Szkoła Filmowa Wajdy; Wrocławska Szkoła Filmowa Mastershot; Łódzka Szkoła Filmowa; Wydział Radia i Telewizji im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego; Instytut Filmu, Mediów i Sztuk Wizualnych Uniwersytetu Adama Mickiewicza; Akademia Sztuk Teatralnych w Krakowie; Gdyńska Szkoła Filmowa. 

Więcej informacji na temat konkursu Nespresso Talents (w tym regulamin) znajduje się na stronie:  https://www.nespresso.com/talents/pl/pl/contest.

JB
Warsaw Creatives
Ostatnia aktualizacja:  4.05.2021
Zobacz również
fot. materiały prasowe
Filmowe myśli. Kino lekcje
Michał Szcześniak o "Fisheye". Pytanie o wolność i to, co po nas pozostaje
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll