PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aktorzy Polscy
Filmowcy Polscy
MENU
6 kwietnia rozpoczęła się pierwsza sesja 7. edycji DOC LAB POLAND. W tym roku uczestniczy w niej 21 projektów, które będą rozwijane pod okiem uznanych dokumentalistów i ekspertów branży filmowej m.in. Jacka Bławuta, Pawła Łozińskiego, Lidii Dudy, Anny Wydry, Hanki Kastelicovej, Christiana Poppa i Paula Pauwelsa.
DOC LAB POLAND jest programem konsultacyjnym, w którym eksperci i uczestnicy są równorzędnymi partnerami, prowadzą dyskusje i wspólnie zastanawiają się nad najlepszymi rozwiązaniami dla filmów. Warsztaty obejmują: konsultacje reżyserskie i montażowe, pracę nad trailerami i materiałami promocyjnymi, trening prezentacji projektów, konsultacje z agentami sprzedaży, rozwijanie budżetów i planów finansowania.

W tegorocznej edycji DOC LAB POLAND uczestniczy 21 projektów: 14 filmów w fazie rozwoju lub wczesnych zdjęć skupionych w programie DOC LAB START oraz 7 filmów w fazie montażu zakwalifikowanych do DOC LAB GO. Wśród rozwijanych produkcji znalazły m.in. „Krok po kroku” Elizy Kubarskiej i Michała Worocha (prod: Monika Braid – Braidmade Films), „Dziewczyńskie historie” reż. Aga Borzym (prod: Marta Dużbabel, Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska – Pinot Films), „Niezauważalni” reż. Piotr Bernaś (prod: Aleksandra Szczęsna – Hasko Film), „Wielicki” reż. Dariusz Załuski (prod. Małgorzata Wala - Go Everest Studio), „Ojciec i syn” reż. Paweł Chorzępa (prod: Joanna Dobrzańska – Bees Film House) i „Papa was a King of Kongo” reż. Joanna Ratajczak (prod: Maciej Kubicki, Joanna Ratajczak – Telemark).

fot. materiały prasowe

Tutorami pierwszej sesji programu są uznani polscy dokumentaliści: Lidia Duda, Jacek Bławut, Paweł Łoziński oraz producentka Anna Wydra. Warsztaty i konsultacje poprowadzą polscy i międzynarodowi eksperci zajmujący się filmem dokumentalnym. Paul Pauwels – producent Congoo BVBA i były dyrektor EDN European Documentary Network oraz Hanka Kastelicová, wiceprezes i producent wykonawczy filmów dokumentalnych dla HBO Europe poprowadzą warsztaty z pitchingu po angielsku. Christian Popp, szef Industry Międzynarodowego Festiwalu Dokumentalnego FIPADOC, opowie uczestnikom o strategiach festiwalowych i współpracy z agentem sprzedaży. Konsultacje PR prowadzi Agnieszka Niburska, dyrektor PR HBO Europe i wicedyrektor marketingu HBO Polska. Reżyserka i autorka trailerów Małgorzata Świderska przeprowadzi warsztaty dotyczące tworzenia trailerów.

Pierwsza sesja DOC LAB POLAND potrwa do 16 kwietnia 2021. Druga odbędzie się w ramach KFF Industry podczas 61. Krakowskiego Festiwalu Filmowego, gdzie swoją premierę w Międzynarodowym Konkursie Dokumentalnym będą miały dwa filmy rozwijane na poprzednich edycjach DOC LAB POLAND: „Antybohater” Michała Kaweckiego i „Spacer z Aniołami” Tomasza Wysokińskiego.

Poniżej przedstawiamy sylwetki tutorów i konsultantów I sesji DOC LAB POLAND 2021:

Lidia Duda
– reżyserka, scenarzystka filmów dokumentalnych. Jest laureatką wielu prestiżowych nagród, m.in Złotego Lajkonika Krakowskiego Festiwalu Filmowego za „Uwikłanych” (2012) i „Herkulesa” (2004). Zdobywczyni Grand Prix m.in. w Pradze, Moskwie, Nowym Jorku, Chicago, Stambule i Kantonie. Wyreżyserowała takie filmy jak: „Tu wódka jest Bogiem, a wiara nałogiem” (2001), „Nie zgadzam się na świat, w którym żyją moi bohaterowie” (2002) i „U nas w Pietraszach” (2002), „Wszystko jest możliwe” (2012) i „Newborn” (2018). Jest autorką seriali dokumentalnych: „Tylko tato” i „Młode rekiny”. Należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Polskiej Akademii Filmowej i Gildii Polskich Reżyserów Dokumentalnych.

Jacek Bławut – Operator, reżyser i producent. Wykładowca w szkołach filmowych w Berlinie, Hanowerze, Toruniu (Camerimage Film School) i Warszawie (Mistrzowska Szkoła Reżyserii Andrzeja Wajdy). W latach 1992-94 współwydawca magazynu „Film na Świecie”. Od 2003 członek Europejskiej Akademii Filmowej. W latach 2008-2011 członek Rady Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Autor takich filmów jak m.in. „Wirtualna wojna” (2012), „Jeszcze nie wieczór” (2008), „Szczur w koronie” (2005) czy „Olimpiada specjalna” (1996).

Paweł Łoziński - reżyser, scenarzysta, producent filmów dokumentalnych i fabularnych. Absolwent Wydziału Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Autor wielu filmów dokumentalnych, m.in.: „Miejsce urodzenia” (1992), „Taka historia” (1999), „Siostry” (1999), „Między drzwiami” (2004), „Wygnańcy” (2005), „Kici, kici” (2008), „Chemia” (2009), „Ojciec i syn” (2013). W ostatnich latach Paweł Łoziński także produkuje swoje filmy. Paweł Łoziński jest laureatem wielu nagród głównych na festiwalach filmowych, m.in. nagrody za debiut reżyserski za film „Kratka” na Festiwalu Filmów Polskich w Gdyni (1996), Złotego Lajkonika za filmy „Taka historia” i „Siostry” na festiwalu polskich filmów w Krakowie (1999) i głównej nagrody za „Taką historię” na festiwalu w Lipsku (1999).

Anna Wydra – jest założycielką i szefową Otter Films – warszawskiej firmy produkcyjnej, koncentrującej się na artystycznych fabułach i filmach dokumentalnych. Realizuje produkcje filmowe i telewizyjne, głównie na rynku międzynarodowym. Wraz z reżyserem Bartkiem Konopką otrzymała nominację do Oscara za film dokumentalny „Królik po berlińsku”. Jest producentką lub koproducentką licznych, uznanych przez krytyków i publiczność filmów dokumentalnych: „6 kroków” Bartosza Dombrowskiego, „Deep Love” Jana P. Matuszyńskiego, „Efektu Domina” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego, „Sztuki znikania” Bartka Konopki i Piotra Rosołowskiego oraz „Komunii” Anny Zameckiej, nagrodzonej m.in. Europejską Nagrodę Filmową i Orłem dla Najlepszego Dokumentu. Filmy wyprodukowane przez Annę Wydrę były nagradzane na wielu festiwalach, w tym na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Locarno, Festiwalu Filmowym DOK w Lipsku, Festiwalu Filmowym Hot Docs, Krakowskim Festiwalu Filmowym, Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych w Jihlavie i Warszawskim Festiwalu Filmowym. Fabuła „Zud” Marty Minorowicz miała swoją premierę na Berlinale, a „Ajka” Siergieja Dworcewoja zdobyła Nagrodę dla Najlepszej Aktorki na festiwalu w Cannes. Anna Wydra jest członkiem Europejskiej Akademii Filmowej.

Paul Pauwels – dyrektor belgijskiej firmy produkcyjnej Congoo BVBA, były długoletni dyrektor European Documentary Network. Paul Pauwels ma bogate doświadczenie w koprodukcjach międzynarodowych zarówno jako redaktor zamawiający, jak i producent filmowy – pracował dla belgijskiej telewizji publicznej VRT, a przez blisko 30 lat był producentem filmów realizowanych zarówno na lokalny, jak i międzynarodowy rynek. Był również dyrektorem zarządzającym szkoły filmowej ETMA. Jest cenionym wykładowcą i konsultantem, moderatorem konferencji i tutorem warsztatów filmowych, a także członkiem Eurovision Documentary Workgroup.

Christian Popp - po uzyskaniu tytułu magistra historii i sztuki Christian pracował jako dziennikarz i reżyser filmowy. W latach 1998-2005 był redaktorem naczelnym ARTE. W latach 2005-2012 pracował jako producent w Paryżu i Berlinie dla Interscience Film, docdays, SUMO Film i Artline Films. W 2012 roku był współzałożycielem paryskiej YUZU Productions. Jego firma została trzykrotnie nominowana przez Procirep do tytułu najlepszego francuskiego producenta dokumentów. Christian przez ponad 20 lat był konsultantem, mentorem i moderatorem różnych wydarzeń dokumentalnych (IDFAcademy, MIADoc, LisbonDocs, Visions du Réel, La Femis, Asian Side of the Docs, Dokumentarfilm Initiative). Działa jako ekspert w MEDIA Desk CH. Oprócz pracy producenta i eksperta, jest szefem Industry Międzynarodowego Festiwalu Dokumentalnego FIPADOC.

Hanka Kastelicová - jest wiceprezesem i producentem wykonawczym filmów dokumentalnych dla HBO Europe. Ściśle współpracuje z centrami produkcyjnymi HBO Europe i jest odpowiedzialna za rozwój i produkcję filmów dokumentalnych HBO Europe. Jest absolwentką Wydziału Filmu i Dokumentu TV w Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze. Przez ponad 25 lat pracowała w Słowenii jako reżyserka i producentka filmów dokumentalnych, ostatnio jako redaktor zamawiający i kierownik ds. rozwoju programowania dokumentalnego. Jako doświadczona i zaangażowana autorka filmów dokumentalnych, była wykładowcą i organizatorką kursów mistrzowskich i seminariów branżowych oraz moderatorem i uczestnikiem wydarzeń dokumentalnych w wielu krajach.

Agnieszka Niburska – Content & Commercial PR Director w HBO Europe, odpowiedzialna za Public Relations w HBO Polska na stanowisku zastępczyni dyrektora marketingu. Jest absolwentką socjologii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Już od ponad 18 pracuje jako menedżer PR, głównie w dziedzinie mediów i kultury. Prowadziła również zajęcia z socjologii i public relations w Wyższej Szkole Promocji. Odpowiada za strategię PR i działania HBO Europe w Polsce i Europie Środkowej. Wypromowała liczne oryginalne, polskie i zagraniczne produkcje HBO, w tym seriale („Gra o tron”, „Westworld”, „Wataha”, „Ślepnąc od świateł”) i filmy dokumentalne („Komunia”, „Nadejdą lepsze czasy”), a także licencjonowane seriale i filmy. Wspiera od samego początku projekty dokumentalne w DOC LAB POLAND.


 Małgorzata Świderska – reżyserka filmowa i telewizyjna, doktorantka na Wydziale Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi, autorka: filmów dokumentalnych, realizacji spektakli operowych, kilku tysięcy trailerów filmowych i filmów reklamowych. Wykładowczyni PWSFTViT w Łodzi. Realizatorka spotów wizerunkowych Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie. Autorka pokazywanego na kilkudziesięciu festiwalach designu, w Polsce i na świecie, filmu dokumentalnego “Poużywajmy sobie. Historia polskiego wzornictwa”. Współzałożycielka i działaczka organizacji „Kobiety Filmu” zrzeszającej polskie filmowczynie. Obecnie odpowiada za multimedia i wizerunek Centrum Kultury Filmowej im. Andrzeja Wajdy w Warszawie.

DOC LAB POLAND 2021 jest organizowany przez Fundację Filmową im. Władysława Ślesickiego we współpracy z Krakowskim Festiwalem Filmowym. Kierują nim Adam Ślesicki i Katarzyna Ślesicka. Wśród potwierdzonych Partnerów edycji 2021 są: HBO Europe, Telewizja Polska S.A., Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia Warsaw Film Commission, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, kancelaria MKZ Partnerzy, Institute of Documentary Films, DOK Leipzig, Warszawski Festiwal Filmowy. W związku z wydłużonymi w bieżącym roku procedurami dofinansowań, pełna lista Partnerów zostanie podana w terminie późniejszym. Patronami Medialnymi DOC LAB POLAND są: Polish Docs, Magazyn Film Pro, Film &TV Kamera, TVP Kultura, Magazyn Filmowy SFP, Cinema.pl, Filmowe Centrum Festiwalowe oraz Film New Europe.
JB
DOC LAB POLAND
Ostatnia aktualizacja:  6.04.2021
Zobacz również
Kolejne spotkanie Creative Europe Desk Polska z cyklu „Rozwiń swój projekt!”
Rusza nabór filmów na 16. edycję Szczecin Film Festival
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2021
Scroll