PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Wolność, droga do poznania samego siebie i pragnienie wyzwolenia się ze schematów płciowym tematami nowego filmu twórcy tytułów „Królewicz Olch” i „Baby Bump”. „Lipstick on the Glass” z międzynarodową obsadą to anglojęzyczny debiut Kuby Czekaja.
To trzeci pełny metraż w dorobku Kuby Czekaja - wcześniejsze tytuły, „Królewicz Olch” (2015, produkcji Studia Munka, działającego przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich) i „Baby Bump” (2016), odniosły międzynarodowe sukcesy w trasie festiwalowej, zdobywając uznanie zarówno widzów, jak i krytyków. "Lipstick on the Glass" jest jego anglojęzycznym debiutem. W obsadzie znalazły się międzynarodowe gwiazdy, m.in. znani z serialu produkcji HBO „Euforia” Bobbi Salvör Menuez (USA), czy Laura Benson (Francja), którą widzowie mogą kojarzyć z „Touch me Not” - nagrodzonego Złotym Niedźwiedziem za najlepszy film 68. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie. Na ekranie zobaczymy również aktorkę, modelkę i didżejkę pochodzenia sudańskiego Mari Malek, Yeule (Tajlandia) - osobę piosenkarki i producentki muzycznej oraz aktorki: Lenę Leuzemis („If Not Us, Who?”), Minę Tander („Stacja Berlin”) czy aktora Stipe Ercega („Baader-Meinhof”) pochodzenia niemieckiego. Główną rolę w filmie gra Agnieszka Podsiadlik („Twarz”), którą Czekaj obsadzał w swoich filmach już niejednokrotnie.

Emeryka tracąc kontrolę nad swoim życiem w wyniku intrygi tajemniczej postaci nazywanej The Something, porzuca męża i córkę i ucieka do zgromadzenia prowadzonego wyłącznie przez kobiety. Opowieść o potrzebie równości, harmonii między mężczyznami, a kobietami, rodzinie i samorealizacji, a przede wszystkim – o wolności, drodze do poznania samego siebie i pragnieniu wyzwolenia się ze schematów płciowych.

Producentami filmu oprócz Centrali FILM (Paweł Kosuń, Agnieszka Janowska, Jacek Nagłowski) jest niemiecka firma INDI FILM z Arkiem Gielnikiem na czele. Koproducentami filmu są operator promowy Unity Line oraz Centrum Technologii Audiowizualnych we Wrocławiu (CeTA). Za zdjęcia odpowiada Tomasz Woźniczka („Autsajder”, „Wielki strach”), scenografię Mela Melak („Erotica 2022”, „High Life”), kostiumy Svenja Gassen („Toni Erdmann”), montaż Nicolas de Toth („Terminator 3: Bunt maszyn”, „Stoker”), sound design Radosław Ochnio („11 minut”, „Kler”), dźwięk na planie  Axel Arft („Niebo nad Berlinem”, „Czarna śmierć”), charakteryzację Hanka Thot.

Zdjęcia były realizowane na przestrzeni sierpnia, września oraz października w Polsce, Niemczech, a także na Morzu Bałtyckim.

"Lipstick on the Glass" zgromadził wśród swojej obsady osoby niebinarne, które nie identyfikują się z jedną tożsamością płciową. Wśród nich są Bobbi Salvör Menuez oraz Yeule - oboje określający się jako ‘they’, a w języku polskim odpowiednio zaimkami ‘oni/one’. Producenci proszą o uszanowanie ich wyboru i stosowanie adekwatnych do powyższych form językowych.

Film jest współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej, Dolnośląski Fundusz Filmowy (Wrocław Film Commission), Polsko-Niemiecki Fundusz Filmowy, oraz niemieckie Beauftragte der Bundesregierung für Kultur und Medien (BKM), Medienboard Berlin-Brandenburg, Mitteldeutsche Medienförderung (MDM), a także otrzymał dofinansowanie ze schematu automatycznego MFG-Filmförderung Baden-Württemberg oraz DFFF (Deutscher Filmförderfonds). Produkcja jest również beneficjentem polskiego systemu Zachęt Filmowych.

JB
Centrala Film
Ostatnia aktualizacja:  5.01.2021
Zobacz również
fot. Łukasz Bąk
Zielona produkcja filmowa (cz. II). Zostaje po nas węglowy ślad
Styczeń z Nowymi Horyzontami Edukacji Filmowej
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll