PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
„Prime Time”, najnowszy film Watchout Studio z Bartoszem Bielenią i Magdaleną Popławską w rolach głównych, będzie miał premierę na najważniejszym festiwalu kina niezależnego na świecie. Polska produkcja będzie rywalizowała z dziewięcioma tytułami w konkursie filmów fabularnych World Cinema Dramatic.
POLSKIE AKCENTY NA SUNDANCE

Powołane  ponad  40  lat  temu  przez  Roberta  Redforda  święto  kina  niezależnego  stało  się  jednym  z najważniejszych   wydarzeń   filmowych   na   świecie.   Tu   kariery   zaczynali   Quentin   Tarantino,   Steven Soderbergh, Darren Aronofsky czy Jim Jarmusch, a filmy takie jak „Reservoir Dogs”, „Little Miss Sunshine” i „Whiplash”  zwróciły  uwagę  szerokiego  grona  odbiorców. Sundance  coraz  częściej  dostrzega  też  polskich twórców,  podkreślając  tym  samym  ich  znaczenie  na  arenie  międzynarodowej.  To  właśnie  tam  cztery  lata temu   nagrodę   specjalną   otrzymała   Agnieszka   Smoczyńska   za   „Córki   dancingu”,   a   w   2019   roku uhonorowana  została  Krystyna  Janda  za  rolę  w  „Słodkim  końcu  dnia”  (reż.  Jacek  Borcuch).  Na  początku 2021 roku jury będzie mogło (d)ocenić debiut Jakuba Piątka z Bartoszem Bielenią, odtwórcą głównej roli w nominowanym do Oscara „Bożym ciele”.

POKOLENIE PRIME TIME

"Prime Time" to trzymający w napięciu dramat psychologiczny, uniwersalna historia o jednostce stłamszonej przez  system,  która  rzuca  w  jego  stronę  ponadczasowe  „oskarżam”.  Film  przenosi  nas  w  czasie  do ostatniego dnia 1999 roku, by opowiedzieć o pokoleniu uformowanym przez doświadczenia lat 90. To głos z przeszłości  opowiadający  o  nierównościach  społecznych,  podziale  na  lepszych  i  gorszych,  braku  nadziei, populizmie, egoizmie.

fot. Next Film/Watchout Studio

Ten  film  jest  wynikiem  naszej  wspólnej  tęsknoty  za  rebelią,  buntem.  Poszukiwaniem  takiego  wymarzonego buntownika,  za  którym  chciałoby  się  podążać.  Bardzo  się  cieszę,  że  nasz  główny  bohater  –  Sebastian  – został przefiltrowany przez wrażliwość Bartosza Bieleni. - mówi Jakub Piątek

fot. Next Film/Watchout Studio

Sebastian dostaje się z bronią w ręku do studia telewizyjnego i żąda czasu antenowego podczas największej oglądalności.  Bierze  zakładników,  ale  nie  chce  okupu.  Chce  powiedzieć  coś  niezwykle  ważnego,  dla swojego przekazu jest gotów zaryzykować wszystko.

Sundance Film Festival o "Prime Time":

„Prime  Time”  podważa  koncepcję  „medium  jest  przekazem”,  obnażając  medium  z  jego  nieudolnością. Klaustrofobiczną i chaotyczną atmosferę "Prime Time" zawdzięczamy umiejscowieniu akcji w jednej lokacji, pracą kamery i gorączkowym montażem. Sebastian nie jest ani czarnym charakterem, ani bohaterem, lecz po prostu kolejną jednostką w klinczu pomiędzy fantazją o rebelii, a systemowym pokazem sił.

fot. Next Film/Watchout Studio

Gdy  zaczynaliśmy  pracę  nad  scenariuszem  nikt  nie  przypuszczał  w  jakiej  sytuacji  znajdziemy  się  w  2020 roku.  W  „Prime  Time”  przez  90  minut  jesteśmy  zamknięci  w  czterech  ścianach  z  głównym  bohaterem  i zakładnikami. Ich izolacja jest tym bardziej odczuwalna w obecnych warunkach. - opowiada reżyser.

 
WATCHOUT STUDIO STAWIA NA DEBIUTANTÓW

„Prime  Time”  jest  debiutem  pełnometrażowym  Jakuba  Piątka,  który  ma  na  swoim  koncie  nagradzane  filmy dokumentalne i krótkometrażowe (m.in. „Users”i „Matka” wyprodukowane przez Studio Munka, działające przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich). W roli producenta debiutuje również Jakub Razowski, współpracujący z Piątkiem od ośmiu lat. Film  powstał  w  Watchout  Studio,  domu  produkcyjnym,  który  na  koncie  ma  realizację  takich  hitów  jak „Bogowie”, „Sztuka Kochania. Historia Michaliny Wisłockiej” oraz „Ukryta gra”. Koproducentami filmu są TVN i  Krakowskie  Biuro  Festiwalowe,  a  dystrybutorem  NEXT  FILM.  Film  współfinansowany  jest  przez  Polski Instytut  Sztuki  Filmowej,  którego  wsparcie,  szczególnie  podczas  realizacji  zdjęć  w  czasach  pandemii, przekłada się na znakomity początek kariery filmu.

O zespole:
Reżyseria: Jakub Piątek
Producent: Jakub Razowski
Producent nadzorujący: Krzysztof Terej
Scenariusz: Jakub Piątek, Łukasz Czapski
Zdjęcia: Michał Łuka
Montaż: Jarosław Kamiński, Urszula Klimek-Piątek
Scenografia: Katarzyna Jędrzejczyk
Muzyka: Teoniki Rożynek
Dźwięk: Michał Fojcik, Bartłomiej Bogacki
Kostiumy: Hanka Podraza
Charakteryzacja: Janusz Kaleja
Produkcja: Watchout Studio
Koprodukcja: TVN, Krakowskie Biuro Festiwalowe
Współfinansowanie: Polski Instytut Sztuki Filmowej
Dystrybucja: NEXT FILM
PREMIERA: Jesień 2021

JB
NEXT FILM
Ostatnia aktualizacja:  16.12.2020
Zobacz również
SFP-ZAPA. Dodatkowe wypłaty w związku z Covid-19
Premiera etiud z programu PIERWSZY FILM
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll