PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aktorzy Polscy
Filmowcy Polscy
MENU
Padł pierwszy klaps na planie filmu „Matecznik” – pełnometrażowego debiutu fabularnego Grzegorza Mołdy, którego dyplomowy film „Koniec widzenia” miał premierę podczas festiwalu w Cannes w sekcji Short Film Competition.

„Matecznik” opowiada historię dwójki ludzi, żyjących w mieszkaniu treningowym. Marta opiekuje się Karolem, który jest objęty dozorem elektronicznego – nie może opuścić mieszkania. Rodzi się między nimi skomplikowana relacja oparta poczuciu władzy, ale też potrzebie miłości i bliskości.


 

Zdjęcie z planu, fot. Maria Kujawska


W roli Marty zobaczymy nagradzaną choreografkę, tancerkę i performerkę – Agnieszkę Kryst, a partnerować jej będzie wybrany z ponad 200 kandydatów Michał Zieliński.

 

Grzegorz Mołda mówi: Czy można zmusić kogoś do miłości i bliskości? Chciałbym opowiedzieć historię o pragnieniu miłości i bliskości. Niestety w tym przypadku jest to branie tej bliskości od kogoś siłą. Ten temat jest dla mnie bardzo ważny, zarówno we względu na osobiste doświadczenia, jak i uniwersalny wymiar tej historii. Bardzo interesuje mnie krzyżowanie gatunków. Groteska, thriller, dystopia. Kiedy dokumentowałem mieszkania treningowe w Warszawie, dostrzegłem coś bardzo surrealnego w tej „nauce życia”. Bardzo zależy nam na wydobyciu w tej historii humoru. Nie chcemy opowiadać tego w sposób dołujący w chłodnych barwach, ze smutnymi twarzami. Dlatego chcemy zabawić się z gatunkami i z widzem.

 

Scenariusz do filmu reżyser napisał wspólnie z Moniką Powalisz. Koncepcja wizualna została opracowana z niemiecką operatorką zdjęć Constanze Schmitt (A Fish Swimming Upside Down) i scenografką Melą Melak(„High Life”, „Erotika 2022”). Za kostiumy odpowiada Małgorzata Fudala („SWEAT”), a za charakteryzację – Anna Buttny („Córka trenera”). Kierownictwo produkcji objęła Aleksandra Orzechowska-Madejska („Planeta singli”, „Juliusz”).

 

Producentem filmu jest Izabela Igel („Dzikie róże”, „Płynące Wieżowce”) dla Harine Films, w koprodukcji z TVP i przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Film realizowany jest w schemacie Mikrobudżet. Pierwszy film.

 

MR
Ostatnia aktualizacja:  8.12.2020
Zobacz również
fot. materialy prasowe
45. FPFF: gala otwarcia
45. FPFF: spotkanie z twórcami „Śniegu już nigdy nie będzie”
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2021
Scroll