Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aktorzy Polscy
Filmowcy Polscy
14. Festiwal Grand OFF rozpocznie się 23 listopada i potrwa do końca miesiąca. W ramach Festiwalu odbędą się projekcje filmów nominowanych w 11 kategoriach oraz warsztaty z twórcami. Wszystkie wydarzenia będą mieć charakter online.
W 11 kategoriach konkursowych wezmą udział filmy z całego świata. W kategorii polskiej znalazły się tytuły: „Bransoletka” Jakuba Dobkiewicza, „Czempion” Grzegorza Porzezińskiego, „Festyn” Grzegorza Krawca, „Szklane negatywy” Jana Borowca i „Stary człowiek i wiadro” Tomasza E. Rudzika. Cześć filmów widzowie będę mogli obejrzeć na Facebooku Festiwalu.
Gościem specjalnym podczas ceremonii wręczenia nagród GrandOff 2020 będzie Ewa Wiśniewska.
W ramach Festiwalu odbędą się również warsztaty z twórcami:
Poniedziałek 23.11.2020 godz. 12:00
Warsztaty Scenariusz
Prowadząca: Małgorzata Imielska
Reżyserka, scenarzystka. Absolwentka reżyserii filmowej i telewizyjnej na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej filmy dokumentalne dotyczą głównie II wojny światowej i Holocaustu. Tworzy także spektakle teatru telewizji. Ostatnio zrealizowała swój pierwszy film fabularny film pt.: "Wszystko dla mojej matki", który zdobył 6 nagród i 7 nominacji w Polsce i za granicą.
Jak powstaje scenariusz filmowy i na czym polega technika pracy scenarzysty? Czym są punkty zwrotne i jak tworzy się postacie bohaterów? Podstawy zasad dramaturgii filmowej i formatu scenariusza uzupełnią ćwiczenia z konstruowania własnych fabuł i nowoczesnych sposobów pracy nad dialogami.
Warsztaty Scenariusz
Prowadząca: Małgorzata Imielska
Reżyserka, scenarzystka. Absolwentka reżyserii filmowej i telewizyjnej na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej filmy dokumentalne dotyczą głównie II wojny światowej i Holocaustu. Tworzy także spektakle teatru telewizji. Ostatnio zrealizowała swój pierwszy film fabularny film pt.: "Wszystko dla mojej matki", który zdobył 6 nagród i 7 nominacji w Polsce i za granicą.
Jak powstaje scenariusz filmowy i na czym polega technika pracy scenarzysty? Czym są punkty zwrotne i jak tworzy się postacie bohaterów? Podstawy zasad dramaturgii filmowej i formatu scenariusza uzupełnią ćwiczenia z konstruowania własnych fabuł i nowoczesnych sposobów pracy nad dialogami.
Wtorek 24.11.2020 godz. 12:00
Warsztaty operatorskie
Prowadzący: Andrzej Wojciechowski i Sara Wojciechowska - operatorzy filmowi, pracujący przy takich produkcjach jak: „Moje córki krowy”, „Plan B”, „Zabawa zabawa”.
Jak tworzyć oryginalne, niebanalne lub nawet eksperymentalne zdjęcia filmowe. Na czym polega ciekawe ujęcie. Poszukiwanie własnego języka filmowego – inspiracje, teoria i praktyka. Tworzenie wizualnej struktury filmowych narzędzi w procesie kreacji obrazu – kamera, obiektywy, światło, korekcja barwna.
Środa 25.11.2020 godz. 12:00
Warsztaty Dźwięk
Prowadzący: Dariusz Wancerz – członek zespołu Carrion, kompozytor i realizator dźwięku. Pracował przy takich filmach jak: Cmentarz żydowski w Warszawie, Szklane negatywy, Jadwiga Jankowska-Cieślak. Dotknięcie.
Różnica między dobrym a złym dźwiękiem w filmie. Składowe ścieżki dźwiękowej (dialogi, efekty, synchroniczne, atmosfery, muzyki) z prezentacją przykładów. Omówienie podstawowych błędów popełnianych przy nagrywaniu dźwięku na planie. Prezentacja sprzętu do nagrywania dźwięku w filmie.
Warsztaty operatorskie
Prowadzący: Andrzej Wojciechowski i Sara Wojciechowska - operatorzy filmowi, pracujący przy takich produkcjach jak: „Moje córki krowy”, „Plan B”, „Zabawa zabawa”.
Jak tworzyć oryginalne, niebanalne lub nawet eksperymentalne zdjęcia filmowe. Na czym polega ciekawe ujęcie. Poszukiwanie własnego języka filmowego – inspiracje, teoria i praktyka. Tworzenie wizualnej struktury filmowych narzędzi w procesie kreacji obrazu – kamera, obiektywy, światło, korekcja barwna.
Środa 25.11.2020 godz. 12:00
Warsztaty Dźwięk
Prowadzący: Dariusz Wancerz – członek zespołu Carrion, kompozytor i realizator dźwięku. Pracował przy takich filmach jak: Cmentarz żydowski w Warszawie, Szklane negatywy, Jadwiga Jankowska-Cieślak. Dotknięcie.
Różnica między dobrym a złym dźwiękiem w filmie. Składowe ścieżki dźwiękowej (dialogi, efekty, synchroniczne, atmosfery, muzyki) z prezentacją przykładów. Omówienie podstawowych błędów popełnianych przy nagrywaniu dźwięku na planie. Prezentacja sprzętu do nagrywania dźwięku w filmie.
Czwartek 26.11.2020 godz. 12:00
Warsztaty Montaż
Prowadząca: Katarzyna Drozdowicz
Rytm i tempo. Dramaturgia i narracja. Psychologia postaci i dynamika bohatera. Konstrukcja. Czym montaż to sklejka czy budowanie znaczeń? Jak „zobaczyć” montaż? Jakie cechy powinien mieć montażysta i jaka jest jego rola w twórczym procesie powstawania dzieła filmowego. Na te i inne pytania spróbujemy wspólnie znaleźć odpowiedź poprzez dyskusje i wymianę doświadczeń.
Warsztaty Montaż
Prowadząca: Katarzyna Drozdowicz
Rytm i tempo. Dramaturgia i narracja. Psychologia postaci i dynamika bohatera. Konstrukcja. Czym montaż to sklejka czy budowanie znaczeń? Jak „zobaczyć” montaż? Jakie cechy powinien mieć montażysta i jaka jest jego rola w twórczym procesie powstawania dzieła filmowego. Na te i inne pytania spróbujemy wspólnie znaleźć odpowiedź poprzez dyskusje i wymianę doświadczeń.
Piątek 27.11.2020 godz. 12:00
Warsztaty Reżyseria
Prowadzący: Tomasz Drozdowicz - polski reżyser, scenarzysta i producent. Reżyser takich filmów jak: „Maksymiuk”, „Koncert na dwoje”, „Człowiek, który zatrzymał Rosję”.
Różnica pomiędzy dokumentem a fabułą i o tym, że coraz częściej te różnice ulegają zatarciu i dlaczego tak się dzieje. Na czym polega współpraca pomiędzy członkami ekipy filmowej i roli reżysera w tej grupie. Development, reprodukcja oraz dystrybucja czyli o tym jak zacząć projekt i jak sprzedać gotowe dzieło. Różnica w pracy z zawodowym aktorem a bohaterem dokumentalnym. Zrealizujemy przynajmniej dwie scenki filmowe: dokumentalną i fabularną.
Warsztaty Reżyseria
Prowadzący: Tomasz Drozdowicz - polski reżyser, scenarzysta i producent. Reżyser takich filmów jak: „Maksymiuk”, „Koncert na dwoje”, „Człowiek, który zatrzymał Rosję”.
Różnica pomiędzy dokumentem a fabułą i o tym, że coraz częściej te różnice ulegają zatarciu i dlaczego tak się dzieje. Na czym polega współpraca pomiędzy członkami ekipy filmowej i roli reżysera w tej grupie. Development, reprodukcja oraz dystrybucja czyli o tym jak zacząć projekt i jak sprzedać gotowe dzieło. Różnica w pracy z zawodowym aktorem a bohaterem dokumentalnym. Zrealizujemy przynajmniej dwie scenki filmowe: dokumentalną i fabularną.
Oficjalna strona Festiwalu: www.grandoff.eu
JB
Festiwal Grand OFF
Ostatnia aktualizacja: 20.11.2020
Program 45. FPFF
"Dziura w głowie" z wyróżnieniem festiwalu L'Europe autour de l'Europe
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2023