PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
12 października 2020 roku rozpoczyna się trzecia sesja programu DOC LAB POLAND która jak co roku będzie miała miejsce w trakcie Warszawskiego Festiwalu Filmowego. Częścią tej sesji są otwarte dla publiczności wykłady poświęcone różnym aspektom produkcji, promocji czy dystrybucji filmów. Dwa pierwsze wykłady przybliżą uczestnikom tajniki pracy z kamerą w filmie dokumentalnym oraz zagadnienie serwisów produkcyjnych dla międzynarodowych partnerów. Wykładowcami będą: nagradzany dokumentalista i operator Wojciech Staroń oraz doświadczona producentka Marta Habior.
W dniach 12-14 października odbędzie się ostatnia, III sesja programu DOC LAB POLAND 2020. Jej częścią są otwarte wykłady na które serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych: 

PRACA Z KAMERĄ W FILMIE DOKUMENTALNYM
Wykład autora zdjęć i dokumentalisty Wojciecha Staronia

12 października, poniedziałek, godz. 13.00, Kinoteka, sala 7 Nagradzany operator oraz autor znanych dokumentów (m.in. „Argentyńskiej lekcji” i „Braci”) opowie o pracy z kamerą w filmie dokumentalnym. Jak szukać odpowiedniego języka wizualnego do konkretnych projektów? Jak pracować z bohaterem, by nie naruszyć jego granicy? Jak zadbać o wysoką jakość obrazu w dokumencie, gdy trzeba gonić za rzeczywistością? To tylko kilka pytań i kwestii, które w swoim wykładzie poruszy Staroń. Operator w filmie dokumentalnym ma rolę szczególną i staje przed nim wiele wyzwań nie tylko czysto filmowych. Porozumienie z reżyserem, niezwykle bliska praca i umiejętność czułej obserwacji podczas pracy w tego typu kinie są aspektami, które trzeba w niej szczególnie rozwijać. Na jakie inne aspekty warto jeszcze zwrócić uwagę? Bezpłatne wejściówki (ograniczona liczba) do odebrania w desku akredytacyjnym WFF w Kinotece w dniu wykładu. 

MODELE BIZNESOWE W PRODUKCJI FILMOWEJ. WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA W RAMACH SERWISU PRODUKCYJNEGO
Wykład producentki Marty Habior

14 października, środa, godz. 18.00 online Polscy producenci są coraz bardziej obecni na rynku międzynarodowym, a współpraca z zagranicznymi partnerami może przyjąć różny kształt. Jednym z nich jest serwis produkcyjny. Czym różni się on od koprodukcji i na czym polega opowie Marta Habior z No Sugar Films, która od lat z powodzeniem realizuje projekty we współpracy z zagranicznymi producentami m.in. ze Stanów Zjednoczonych czy Norwegii. Na jej koncie jest współpraca przy takich projektach jak jak „The Song of Names” François Girard, w którym role główne zagrali Tim Roth i Clive Owen, czy „Auschwitz” wyprodukowany przez Stevena Spielberga. Na podstawie tych doświadczeń producentka przedstawi temat serwisów produkcyjnych w Polsce w formie swoistego ABC usług filmowych dla zagranicznych partnerów. Poruszając się od ogółu do szczegółu, przyjrzymy się w nim konkurencyjności Polski jako usługodawcy dla zagranicznych produkcji w porównaniu do innych krajów europejskich, ograniczeniach naszego rynku, możliwych modelach biznesowych oraz samej współpracy z partnerami (zawieraniu umów, cashflow, doborowi ekipy itd.). Wykład jest bezpłatny i odbędzie się za pośrednictwem platformy Zoom.

Chętnych prosimy o zgłoszenie mailowe pod adres info@fundfilm.pl. W temacie maila należy wpisać „Zgłoszenie na wykład otwarty 14.10”. W tegorocznej edycji DOC LAB POLAND uczestniczy 26 projektów: 15 filmów w fazie rozwoju lub wczesnych zdjęć skupionych w programie DOC LAB START oraz 11 filmów w fazie montażu zakwalifikowanych do DOC LAB GO. Wśród rozwijanych na 6. edycji programu produkcji są m.in. „Czyżyk” Zofii Kowalewskiej (prod. Stanisław Zaborowski, Silver Frame), „Debiut” Aleksandry Maciejczyk (prod. Marta Gmosińska, Lava Films), „Nie z Gienkiem te numery” Grzegorza Szczepaniaka, „Do ślubu” Daniela Stopy ( prod. Małgorzata Staroń, Staron Film) czy „Gdy powieje harmattan” Edyty Wróblewskiej (prod. Marta Dużbabel i Agnieszka Rostropowicz-Rutkowska, Pinot Films).

Podczas tej sesji indywidualne spotkania i konsultacje z uczestnikami DOC LAB POLAND poprowadzą Lidia Duda, reżyserka i scenarzystka, laureatka wielu prestiżowych nagród, m.in. Złotego Lajkonika na Krakowskim Festiwalu Filmowym, oraz Wojciech Staroń, reżyser filmów dokumentalnych i operator nagradzany na festiwalach filmowych m.in. w Berlinie, Locarno, Lipsku i Krakowie. Październikowa sesja jest ostatnim spotkaniem uczestników 6. edycji DOC LAB POLAND z tutorami i konsultantami programu. Podczas wcześniejszych sesji, odbywających się kolejno w kwietniu i w maju, dokumentaliści wraz ze swoimi producentami mieli okazję pracować nad projektami z takimi ekspertami jak m.in. Leena Pasanen, szefowa Biografilm Festival Bologna oraz była szefowa DOK Leipzig, Rada Šešić, selekcjonerka festiwalowi IDFA Amsterdam oraz Sarajevo FF, Adriek van Nieuwenhuijzen, szefowa IDFA Forum, Tereza Šimíková, szefowa CPH:FORUM na festiwalu CPH:DOX w Kopenhadze oraz Christian Popp, szef FIPADOC Forum. Podczas trwających kilka dni warsztatów mogli oni m.in. szlifować materiały filmowe, przygotować teksty promujące film, doskonalić sztukę pitchowania projektu przed potencjalnymi partnerami i dystrybutorami oraz pracować nad trailerami swoich produkcji. Biorące w warsztatach projekty miały również okazję zaprezentować się po raz pierwszy szerszemu gronu przedstawicieli branży filmowej podczas pitchingów w ramach KFF Industry i jubileuszowego 60. Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Najlepsze projekty zostały wyróżnione nagrodami o łącznej wartości 80 tys. złotych.

DOC LAB POLAND jest programem konsultacyjnym, w którym eksperci i uczestnicy są równorzędnymi partnerami, prowadzą dyskusje i wspólnie zastanawiają się nad najlepszymi rozwiązaniami dla filmów. Warsztaty obejmują: konsultacje reżyserskie i montażowe, pracę nad trailerami i materiałami promocyjnymi, trening prezentacji projektów, konsultacje z agentami sprzedaży, rozwijanie budżetów i planów finansowania. Na program składają się trzy sesje uwzględniające rozwój projektu w trakcie trwania programu.
MR
Doc Lab Poland
Ostatnia aktualizacja:  8.10.2020
Zobacz również
fot. materialy prasowe
45. FPFF. Wolontariusze poszukiwani
Transatlantyk, Lodołamacz (cz. I). Sztuka postprodukcji
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll