Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
26 września 2020 roku obchodzi swe 80. urodziny Euzebia Rubaszewska, kierowniczka produkcji, wieloletnia członkini Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
Euzebia Rubaszewska urodziła się 26 września 1940 roku w Karasicy. Przez wiele lat pracowała jako II kierownik produkcji w Agencji Produkcji Filmowej w Warszawie. Jej nazwisko widnieje w pionie produkcyjnym blisko pół setki filmów fabularnych i seriali telewizyjnych.
Po raz pierwszy jej nazwisko pojawiło się w napisach „Złotego koła” (1971), telewizyjnej fabuły Stanisława Wohla. Uczestniczyła w realizacji m.in.: „Limuzyny Daimler-Benz” (1981) Filipa Bajona, „Mazepy” (1975) Gustawa Holoubka, „Wiernej rzeki” (1983) Tadeusza Chmielewskiego, „Przeznaczenia” (1983) Jacka Koprowicza, „Maryni” (1983) Jana Rybkowskiego, „Podwójnego życia Weroniki” (1991) Krzysztofa Kieślowskiego, „Lazarusa” (1993) Waldemara Dzikiego, „Kamienia na kamieniu” (1995) Ryszarda Bera, „Księgi wielkich życzeń” (1997) Sławomira Kryńskiego, „Wrót Europy” (1999) Jerzego Wójcika, „Wojaczka” (1999) Lecha Majewskiego, „Szczęśliwego człowieka” (2000) Małgorzaty Szumowskiej, „Tylko mnie kochaj” (2006) Ryszarda Zatorskiego, „Starego człowieka i psa” (2008) Witolda Leszczyńskiego i Andrzeja Kostenki.
Pracowała także w pionie produkcyjnym wielu popularnych seriali, m.in.: „Czarnych chmur” (1973) Andrzeja Konica, „Rodziny Połanieckich” (1978) Jana Rybkowskiego, „Kariery Nikodema Dyzmy” (1980) Jana Rybkowskiego i Marka Nowickiego, „Kanclerza” (1989) Ryszarda Bera, „Syzyfowych prac” (1998) Pawła Komorowskiego, „Słonecznej włóczni” (2000) Jerzego Łukaszewicza.
Po raz pierwszy jej nazwisko pojawiło się w napisach „Złotego koła” (1971), telewizyjnej fabuły Stanisława Wohla. Uczestniczyła w realizacji m.in.: „Limuzyny Daimler-Benz” (1981) Filipa Bajona, „Mazepy” (1975) Gustawa Holoubka, „Wiernej rzeki” (1983) Tadeusza Chmielewskiego, „Przeznaczenia” (1983) Jacka Koprowicza, „Maryni” (1983) Jana Rybkowskiego, „Podwójnego życia Weroniki” (1991) Krzysztofa Kieślowskiego, „Lazarusa” (1993) Waldemara Dzikiego, „Kamienia na kamieniu” (1995) Ryszarda Bera, „Księgi wielkich życzeń” (1997) Sławomira Kryńskiego, „Wrót Europy” (1999) Jerzego Wójcika, „Wojaczka” (1999) Lecha Majewskiego, „Szczęśliwego człowieka” (2000) Małgorzaty Szumowskiej, „Tylko mnie kochaj” (2006) Ryszarda Zatorskiego, „Starego człowieka i psa” (2008) Witolda Leszczyńskiego i Andrzeja Kostenki.
Pracowała także w pionie produkcyjnym wielu popularnych seriali, m.in.: „Czarnych chmur” (1973) Andrzeja Konica, „Rodziny Połanieckich” (1978) Jana Rybkowskiego, „Kariery Nikodema Dyzmy” (1980) Jana Rybkowskiego i Marka Nowickiego, „Kanclerza” (1989) Ryszarda Bera, „Syzyfowych prac” (1998) Pawła Komorowskiego, „Słonecznej włóczni” (2000) Jerzego Łukaszewicza.
Jerzy Armata
SFP
Ostatnia aktualizacja: 25.09.2020
fot. SFP
13. Mastercard OFF CAMERA. Triumf „Supernovej”
Halina Cichomska – w kręgu kina dla młodych widzów
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024