Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
26 września 2020 roku 70. urodziny obchodzi Halina Cichomska, kierowniczka produkcji, wieloletnia członkini Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
Halina Cichomska urodziła się 26 września 1950 roku w Golkowie. Jest absolwentką Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego (1974) oraz Wyższego Studium Zawodowego Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (1977).
Tuż po ukończeniu studiów znalazła się w pionie produkcyjnym kilku znaczących filmów, m.in.: „Pani Bovary to ja” (1977) Zbigniewa Kamińskiego, „Hallo Szpicbródka, czyli ostatni występ króla kasiarzy” (1978) Janusza Rzeszewskiego i Mieczysława Jahody, „Golem” (1980) Piotra Szulkina, „Miś” (1980) Stanisława Barei. Uczestniczyła także w realizacji m.in.: „Konopielki” (1981) Witolda Leszczyńskiego, „Przesłuchania” (1982) Ryszarda Bugajskiego, „Planety Krawiec” (1983) Jerzego Domaradzkiego oraz serialu „Doktor Murek” (1979) Witolda Lesiewicza.
Jako II kierownik produkcji zadebiutowała w 1981 roku na planie trzech telewizyjnych fabuł: „Przypadków Piotra S.” Stanisława Jędryki, „Ślepego boksera” i „Fik-mik” Marka Nowickiego. Tę funkcję pełniła podczas realizacji jeszcze kilkunastu filmów, m.in.: „Siekierezady” (1985) Witolda Leszczyńskiego, „Rajskiego ptaka” (1987) Marka Nowickiego i „Czarodzieja z Harlemu” (1988) Pawła Karpińskiego. Ma na swym koncie również kilkanaście filmów fabularnych i seriali w roli pierwszej kierowniczki produkcji, m.in.: „Łowcę. Ostatnie starcie” (1993) i „Faustynę” (1994) Jerzego Łukaszewicza, „Goodbye Rockefeller” (1993) Waldemara Szarka, „Pannę z mokrą głową” (1994) i „Awanturę o Basię” (1995) Kazimierza Tarnasa, „Graczy” (1995) Ryszarda Bugajskiego, a także „Tajemnicę Sagali” (1996), „Gwiezdnego pirata” (1997) i „Złotopolskich” (1997-2010).
Tuż po ukończeniu studiów znalazła się w pionie produkcyjnym kilku znaczących filmów, m.in.: „Pani Bovary to ja” (1977) Zbigniewa Kamińskiego, „Hallo Szpicbródka, czyli ostatni występ króla kasiarzy” (1978) Janusza Rzeszewskiego i Mieczysława Jahody, „Golem” (1980) Piotra Szulkina, „Miś” (1980) Stanisława Barei. Uczestniczyła także w realizacji m.in.: „Konopielki” (1981) Witolda Leszczyńskiego, „Przesłuchania” (1982) Ryszarda Bugajskiego, „Planety Krawiec” (1983) Jerzego Domaradzkiego oraz serialu „Doktor Murek” (1979) Witolda Lesiewicza.
Jako II kierownik produkcji zadebiutowała w 1981 roku na planie trzech telewizyjnych fabuł: „Przypadków Piotra S.” Stanisława Jędryki, „Ślepego boksera” i „Fik-mik” Marka Nowickiego. Tę funkcję pełniła podczas realizacji jeszcze kilkunastu filmów, m.in.: „Siekierezady” (1985) Witolda Leszczyńskiego, „Rajskiego ptaka” (1987) Marka Nowickiego i „Czarodzieja z Harlemu” (1988) Pawła Karpińskiego. Ma na swym koncie również kilkanaście filmów fabularnych i seriali w roli pierwszej kierowniczki produkcji, m.in.: „Łowcę. Ostatnie starcie” (1993) i „Faustynę” (1994) Jerzego Łukaszewicza, „Goodbye Rockefeller” (1993) Waldemara Szarka, „Pannę z mokrą głową” (1994) i „Awanturę o Basię” (1995) Kazimierza Tarnasa, „Graczy” (1995) Ryszarda Bugajskiego, a także „Tajemnicę Sagali” (1996), „Gwiezdnego pirata” (1997) i „Złotopolskich” (1997-2010).
Jerzy Armata
SFP
Ostatnia aktualizacja: 25.09.2020
fot. SFP
Euzebia Rubaszewska – całe życie w filmie
„Knebel” z Nagrodą Główną 10. edycji Script Pro
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024