Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Aż 10 filmów z działającego przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich Studia Munka zakwalifikowało się do konkursów 60. Krakowskiego Festiwalu Filmowego.
60. Krakowski Festiwal Filmowy odbędzie się online w dniach 31 maja - 7
czerwca 2020 roku. Dwa filmy Studia Munka SFP – fabuła „Alicja i żabka”
Olgi Bołądź oraz dokument „Dad You’ve Never Had” Dominiki Łapki
zakwalifikowały się do Międzynarodowego Konkursu Filmów
Krótkometrażowych. Natomiast do Konkursu Polskiego przyjęto aż dziesięć
filmów z prowadzonych przez Studio Munka SFP Programów: „30 Minut”,
„Pierwszy Dokument”, „Młoda Animacja”.
- Cieszę się, że mimo tak trudnej sytuacji Krakowski Festiwal Filmowy odbędzie się i że na jubileuszowej, 60. edycji prezentujemy rekordową liczbę aż dziesięciu fabuł, animacji i dokumentów. Dzięki festiwalowi online utalentowani młodzi twórcy dostali szansę, aby zaprezentować światu swoje filmy. To dla nich wielka szansa – mówi Dyrektor Artystyczny Studia Munka SFP Jerzy Kapuściński.
„Alicja i żabka” (producent wykonawczy SHOOTME) to fabularny debiut
reżyserski znanej aktorki Olgi Bołądź, pełna symboli i znaczeń
surrealistyczna opowieść o szybkim dorastaniu. Razem z bohaterką
przenosimy się do świata fantazji, w którym jest pięknie i strasznie.
Tytułowy „Kamień” (prod. wyk. No Drama Production) z „trzydziestki”
Bartosza Kozery ma niezwykłe właściwości. Po cudownym uleczeniu kalekiej
zakonnicy, siostra przełożona dokłada wszelkich starań, by Watykan
oficjalnie uznał to za cud.
Bohaterka filmu Martyny Majewskiej „Maria nie żyje” (prod. wyk. Centrala) popełniła samobójstwo, ale przez kilka dni pozostaje w swoim żywym ciele. Nie wiadomo jak się zabiła, szuka przyczyn własnej śmierci. Obserwuje jak wygląda świat bez niej. Trwają przygotowania do pogrzebu, sekcja zwłok i dezynfekcja w mieszkaniu. Rodzina ma pretensje, że Maria żyje, skoro umarła. Dziewczyna chce przerwać własny pogrzeb.
„Noamia” (prod. wyk. 34Film!) to krótkometrażowa fabuła Antonio Galdameza. W nadmorskim mieście znaleziono ciało martwego chłopaka. Na miejsce przybywa komisarz Delman (w tej roli Bartek Topa). Szybko orientuje się, że znał ofiarę, a tajemnica Chłopaka jest także jego tajemnicą.
„Noamia” (prod. wyk. 34Film!) to krótkometrażowa fabuła Antonio Galdameza. W nadmorskim mieście znaleziono ciało martwego chłopaka. Na miejsce przybywa komisarz Delman (w tej roli Bartek Topa). Szybko orientuje się, że znał ofiarę, a tajemnica Chłopaka jest także jego tajemnicą.
"Kamień", fot. Studio Munka-SFP
„Własne śmieci” Darii Kopiec (prod. wyk. Likaon) to wysmakowana
wizualnie animacja poklatkowa z użyciem plasteliny i wieloplanu. Uwaga
autorki skupia się na rodzinnym stole. Nie ma nic wspanialszego niż
obiad z rodziną. Choć przypomina zapętlony scenariusz, który powtarza
się w nieskończoność. I choć oprócz jedzenia trzeba przełykać słowa
swoich bliskich.
O filmie „We Have One Heart” Katarzyny Warzechy (prod. wyk. Silver Frame) w ostatnich tygodniach mówiło się sporo w związku z jego udziałem w prestiżowym festiwalu Visions du Reel w Szwajcarii Dokument z elementami animacji to opowieść o miłości, rozdzieleniu, odkrywaniu tajemnicy i o sile więzi rodzinnych. Temat rodziny stale powraca w filmach z programu „Pierwszy Dokument”. „Dad You've Never Had” Dominiki Łapki to delikatnie opowiedziana historia o skomplikowanej relacji córki z ojcem. Córka wyrusza w podróż do ojca, który ją kiedyś odrzucił. „Synek” Pawła Chorzępy (Bees Film House) był już prezentowany na amsterdamskim festiwalu IDFA jesienią 2019 roku. „Synek” jest bardzo subtelnie opowiedzianą opowieścią o trudnej miłości między ojcem a synem oraz obrazem nieustającej walki o wolność. Słów nie pada wiele, o rodzinnej relacji mówią gesty i czyny. “Między nami” Doroty Proby (prod. wyk. Wajda Studio) to intymny portret trzech związków. Pary decydują się podjąć szczerą rozmowę zainicjowaną zestawem pozornie prostych pytań. Powoli tworzy się przestrzeń dla wymiany skrywanych emocji i wyznań.
Debiut dokumentalny Pawliny Carlucci Sforzy „Wielki strach” (wyk. Agresywna Banda) sięga do polskiej historii. Film opowiada o społecznej pamięci mordów, jakie miały miejsce po II wojnie światowej w lesie Dębrzyna na Podkarpaciu. Wielu ludzi wracało wtedy z odległych krańców świata, nie spodziewając się, że blisko domu staną się ofiarą napadu ze strony grasujących na tym obszarze bandytów.
O filmie „We Have One Heart” Katarzyny Warzechy (prod. wyk. Silver Frame) w ostatnich tygodniach mówiło się sporo w związku z jego udziałem w prestiżowym festiwalu Visions du Reel w Szwajcarii Dokument z elementami animacji to opowieść o miłości, rozdzieleniu, odkrywaniu tajemnicy i o sile więzi rodzinnych. Temat rodziny stale powraca w filmach z programu „Pierwszy Dokument”. „Dad You've Never Had” Dominiki Łapki to delikatnie opowiedziana historia o skomplikowanej relacji córki z ojcem. Córka wyrusza w podróż do ojca, który ją kiedyś odrzucił. „Synek” Pawła Chorzępy (Bees Film House) był już prezentowany na amsterdamskim festiwalu IDFA jesienią 2019 roku. „Synek” jest bardzo subtelnie opowiedzianą opowieścią o trudnej miłości między ojcem a synem oraz obrazem nieustającej walki o wolność. Słów nie pada wiele, o rodzinnej relacji mówią gesty i czyny. “Między nami” Doroty Proby (prod. wyk. Wajda Studio) to intymny portret trzech związków. Pary decydują się podjąć szczerą rozmowę zainicjowaną zestawem pozornie prostych pytań. Powoli tworzy się przestrzeń dla wymiany skrywanych emocji i wyznań.
Debiut dokumentalny Pawliny Carlucci Sforzy „Wielki strach” (wyk. Agresywna Banda) sięga do polskiej historii. Film opowiada o społecznej pamięci mordów, jakie miały miejsce po II wojnie światowej w lesie Dębrzyna na Podkarpaciu. Wielu ludzi wracało wtedy z odległych krańców świata, nie spodziewając się, że blisko domu staną się ofiarą napadu ze strony grasujących na tym obszarze bandytów.
MR
Studio Munka-SFP
Ostatnia aktualizacja: 29.04.2020
fot. materiały prasowe
Zmiany w programach operacyjnych PISF
Filmy z Doc Lab Poland na KFF
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024