PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Magdalena Szwarcbart – znakomita reżyserka castingu, współpracowniczka m.in. Agnieszki Holland, Jana Jakuba Kolskiego, Janusza Majewskiego, Władysława Pasikowskiego, Pawła Pawlikowskiego, Wojciecha Smarzowskiego, Krzysztofa Zanussiego, 3 kwietnia obchodzi swoje urodziny.
Pochodzi z Jarocina. Jest absolwentką kulturoznawstwa na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Wyższego Studium Zawodowego Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej łódzkiej Szkoły Filmowej (1984).

Pracę w kinematografii zaczynała w pionie produkcyjnym – m.in. „Medium” (1985) Jacka Koprowicza, „Kochanków mojej mamy” (1985) Radosława Piwowarskiego i „Cudownego dziecka” (1986) Waldemara Dzikiego, a następnie w pionie reżyserskim – m.in. „Dotknięcia ręki” (1990) Krzysztofa Zanussiego, „Wielkiego Tygodnia” (1995) Andrzeja Wajdy, „Pornografii” (2003) i „Jasminum” (2006) Jana Jakuba Kolskiego, „Wesela” (2004) Wojciecha Smarzowskiego. Ma na swym koncie blisko kilkanaście filmów i seriali, podczas realizacji których pełniła funkcję II reżysera, m.in. „Złoto dezerterów” (1998) Janusza Majewskiego, „Różę” (2011) Wojciecha Smarzowskiego, „Pokłosie” (2012) Władysława Pasikowskiego, „Ekipę” (2007) Agnieszki Holland, Magdaleny Łazarkiewicz, Kasi Adamik i Borysa Lankosza.

Szwarcbart jest jednak przede wszystkim znakomitą reżyserką castingu, a uprawianie tej profesji zaczynała u… Stevena Spielberga, kompletując polską ekipę aktorską „Listy Schindlera” (1993). To jej zawdzięczamy obsadę m.in. „Persona non grata” (2005), „Serca na dłoni” (2008), „Obcego ciała” (2014) i „Eteru” (2018) Krzysztofa Zanussiego, „Boiska bezdomnych” (2008) Kasi Adamik,  „Wenecji” (2010) Jana Jakuba Kolskiego, „Pokłosia” (2012), „Jacka Stronga” (2014), „Pitbulla. Ostatniego psa” (2018), „Kuriera” (2019) i „Psów 3. W imię zasad” (2020) Władysława Pasikowskiego, „Zimnej wojny” (2018) Pawła Pawlikowskiego, „Mr Jonesa” (2019) Agnieszki Holland, wszystkich filmów Wojciecha Smarzowskiego, a także wielu popularnych seriali, m.in. „Bez tajemnic” (2011-2013), „Pakt” (2016), „Belfer” (2016-2017), „Pułapka” (2018-2019), „Pod powierzchnią” (2018-2019), „Kod genetyczny” (2020). Reżyseria obsady do „Pod Mocnym Aniołem” (2014) Wojciecha Smarzowskiego przyniosła jej nominację do European Casting Director Award (2016). Casting jest najważniejszy – twierdzi wielu reżyserów, z którymi współpracowała Magdalena Szwarcbart.
Jerzy Armata
SFP
Ostatnia aktualizacja:  3.04.2020
Zobacz również
fot. European Film Promotion
Startuje nabór na warsztaty „MASTERCLASS - Szkoła Filmowania”
KFF: Nabór projektów na Animated In Poland
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll