Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
Magdalena Szwarcbart – znakomita reżyserka castingu, współpracowniczka m.in. Agnieszki Holland, Jana Jakuba Kolskiego, Janusza Majewskiego, Władysława Pasikowskiego, Pawła Pawlikowskiego, Wojciecha Smarzowskiego, Krzysztofa Zanussiego, 3 kwietnia obchodzi swoje urodziny.
Pochodzi z Jarocina. Jest absolwentką kulturoznawstwa na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Wyższego Studium Zawodowego Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej łódzkiej Szkoły Filmowej (1984).
Pracę w kinematografii zaczynała w pionie produkcyjnym – m.in. „Medium” (1985) Jacka Koprowicza, „Kochanków mojej mamy” (1985) Radosława Piwowarskiego i „Cudownego dziecka” (1986) Waldemara Dzikiego, a następnie w pionie reżyserskim – m.in. „Dotknięcia ręki” (1990) Krzysztofa Zanussiego, „Wielkiego Tygodnia” (1995) Andrzeja Wajdy, „Pornografii” (2003) i „Jasminum” (2006) Jana Jakuba Kolskiego, „Wesela” (2004) Wojciecha Smarzowskiego. Ma na swym koncie blisko kilkanaście filmów i seriali, podczas realizacji których pełniła funkcję II reżysera, m.in. „Złoto dezerterów” (1998) Janusza Majewskiego, „Różę” (2011) Wojciecha Smarzowskiego, „Pokłosie” (2012) Władysława Pasikowskiego, „Ekipę” (2007) Agnieszki Holland, Magdaleny Łazarkiewicz, Kasi Adamik i Borysa Lankosza.
Szwarcbart jest jednak przede wszystkim znakomitą reżyserką castingu, a uprawianie tej profesji zaczynała u… Stevena Spielberga, kompletując polską ekipę aktorską „Listy Schindlera” (1993). To jej zawdzięczamy obsadę m.in. „Persona non grata” (2005), „Serca na dłoni” (2008), „Obcego ciała” (2014) i „Eteru” (2018) Krzysztofa Zanussiego, „Boiska bezdomnych” (2008) Kasi Adamik, „Wenecji” (2010) Jana Jakuba Kolskiego, „Pokłosia” (2012), „Jacka Stronga” (2014), „Pitbulla. Ostatniego psa” (2018), „Kuriera” (2019) i „Psów 3. W imię zasad” (2020) Władysława Pasikowskiego, „Zimnej wojny” (2018) Pawła Pawlikowskiego, „Mr Jonesa” (2019) Agnieszki Holland, wszystkich filmów Wojciecha Smarzowskiego, a także wielu popularnych seriali, m.in. „Bez tajemnic” (2011-2013), „Pakt” (2016), „Belfer” (2016-2017), „Pułapka” (2018-2019), „Pod powierzchnią” (2018-2019), „Kod genetyczny” (2020). Reżyseria obsady do „Pod Mocnym Aniołem” (2014) Wojciecha Smarzowskiego przyniosła jej nominację do European Casting Director Award (2016). Casting jest najważniejszy – twierdzi wielu reżyserów, z którymi współpracowała Magdalena Szwarcbart.
Pracę w kinematografii zaczynała w pionie produkcyjnym – m.in. „Medium” (1985) Jacka Koprowicza, „Kochanków mojej mamy” (1985) Radosława Piwowarskiego i „Cudownego dziecka” (1986) Waldemara Dzikiego, a następnie w pionie reżyserskim – m.in. „Dotknięcia ręki” (1990) Krzysztofa Zanussiego, „Wielkiego Tygodnia” (1995) Andrzeja Wajdy, „Pornografii” (2003) i „Jasminum” (2006) Jana Jakuba Kolskiego, „Wesela” (2004) Wojciecha Smarzowskiego. Ma na swym koncie blisko kilkanaście filmów i seriali, podczas realizacji których pełniła funkcję II reżysera, m.in. „Złoto dezerterów” (1998) Janusza Majewskiego, „Różę” (2011) Wojciecha Smarzowskiego, „Pokłosie” (2012) Władysława Pasikowskiego, „Ekipę” (2007) Agnieszki Holland, Magdaleny Łazarkiewicz, Kasi Adamik i Borysa Lankosza.
Szwarcbart jest jednak przede wszystkim znakomitą reżyserką castingu, a uprawianie tej profesji zaczynała u… Stevena Spielberga, kompletując polską ekipę aktorską „Listy Schindlera” (1993). To jej zawdzięczamy obsadę m.in. „Persona non grata” (2005), „Serca na dłoni” (2008), „Obcego ciała” (2014) i „Eteru” (2018) Krzysztofa Zanussiego, „Boiska bezdomnych” (2008) Kasi Adamik, „Wenecji” (2010) Jana Jakuba Kolskiego, „Pokłosia” (2012), „Jacka Stronga” (2014), „Pitbulla. Ostatniego psa” (2018), „Kuriera” (2019) i „Psów 3. W imię zasad” (2020) Władysława Pasikowskiego, „Zimnej wojny” (2018) Pawła Pawlikowskiego, „Mr Jonesa” (2019) Agnieszki Holland, wszystkich filmów Wojciecha Smarzowskiego, a także wielu popularnych seriali, m.in. „Bez tajemnic” (2011-2013), „Pakt” (2016), „Belfer” (2016-2017), „Pułapka” (2018-2019), „Pod powierzchnią” (2018-2019), „Kod genetyczny” (2020). Reżyseria obsady do „Pod Mocnym Aniołem” (2014) Wojciecha Smarzowskiego przyniosła jej nominację do European Casting Director Award (2016). Casting jest najważniejszy – twierdzi wielu reżyserów, z którymi współpracowała Magdalena Szwarcbart.
Jerzy Armata
SFP
Ostatnia aktualizacja: 3.04.2020
fot. European Film Promotion
Startuje nabór na warsztaty „MASTERCLASS - Szkoła Filmowania”
KFF: Nabór projektów na Animated In Poland
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024