PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Jak realizować film, kiedy jesteśmy uziemieni w domu? Reżyser Tomasz Konecki (m.in. „Lejdis”, „Całe szczęście”, „Listy do M 3”) przeprowadza próby aktorskie poprzez Skype. Tak powstaje jego nowy film, znany na razie pod roboczym tytułem „Największe polskie wesele”.
- Okres przygotowawczy do każdego filmu jest wypełniony masą spotkań – mówi reżyser Tomasz Konecki - Mamy jeszcze wiele prób aktorskich przed sobą, testujemy i zmieniamy dialogi. Ten rodzaj testu, który normalnie trwałby jeszcze kilka tygodni, możemy spokojnie przerzucić na drogę internetową. Wczoraj odbyliśmy taką próbę z Tomkiem Saprykiem i Zosią Domalik.

Twórcę zaskoczyło jak dobrze mogą wypaść takie próby poprzez Skype: – To pokazało, że bardziej kameralne próby można spokojnie odbywać na Skypie. Przez godzinę pracowaliśmy nad jedną sceną i wszystko funkcjonowało tak, jakbym siedział z aktorami w jednym pokoju. Rozwój technologii oraz obecne przymusowe zamknięcie w domu nauczy nas, że pewne etapy filmu można realizować w ten sposób – dodaje.

- Próby wychodzą bardzo dobrze – mówi Iwona Ogonowska-Konecka. - Mamy już ustalone kolejne terminy prób z innymi aktorami, które będą realizowane w ten sam sposób. Chcemy być w pełnej gotowości, żeby nie stracić tego czasu i kiedy sytuacja będzie już opanowana, móc jak najszybciej wejść na plan. Oczywiście mamy też kontakt z innymi pionami przez Skype.

Metoda internetowych prób gorzej się sprawdza przy pracy z większą ilością aktorów: - Cały wczorajszy dzień łączyłem się w grupach cztero-pięcio osobowych, z różnym rezultatem. Dlatego z dużą próbą aktorską może być problem. Nie tylko z powodu, że mogą się pojawiać opóźnienia w połączeniu. Ale często głosy aktorów nakładają się na siebie i gdzieś rodzi się dźwiękowo-digitalowy chaos – podkreśla Konecki.

- Już teraz aktorzy mogą grać widząc jedynie w ekranie dialogującego z nimi partnera, w rzeczywistości oddalonego o setki kilometrów. Można za nimi ustawić green boxy i kluczować dowolne wirtualne tła. Można tak zrealizować wiele scen, oczywiście poza bardziej skomplikowanymi, które wymagają kaskaderów i olbrzymiego studia – mówi twórca „Całego szczęścia”. - Wszystko w rękach ludzi od FX i technologii.

„Największe polskie wesele” powstaje w studiu Lightcraft Films.
Albert Kiciński
Ostatnia aktualizacja:  17.03.2020
Zobacz również
fot. Tomasz Konecki/Iwona Ogonowska-Konecka
Oni wybiorą Dyrektora Artystycznego FPFF
„Czarna plama Planety Karavash” z nagrodą na East Doc Platform
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll