PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Maks Bereski pod egidą © Plakiat od jedenastu lat prezentuje autorskie spojrzenie na plakat filmowy. Opisuje siebie jako entuzjastę kina, nałogowego kinomana, który łączy pasję designerską z miłością do „ruchomego obrazu”.
Jest plakacistą i designerem, określanym mianem kontynuatora Polskiej Szkoły Plakatu. Współpracował m.in. z NETFLIX, Warner Music Poland, Stowarzyszeniem Filmowców Polskich, Showmax, magazynem filmowym 'ekrany', No Sugar Films, Activision®, Medicine Everyday Therapy, Harper Collins Publishers i GrafConf; tworzy plakaty dla producentów filmowych, reżyserów, szkół filmowych i festiwali filmowych. Jest twórcą autorskiego sklepu The Plakiat Shop obejmującego ponad 200 zaprojektowanych tytułów filmowych.

O tegorocznym plakacie Festiwalu Młodzi i Film artysta opowiada tak:

Rolki filmowe jako schody przykryte czerwonym dywanem pnącym sie w górę. Stworzenie poczucia galowości, filmowości, pewnego doniosłego wydarzenia. Podkreślenie słowa 'debiut' poprzez delikatne nawiązanie do „Kopciuszka”; to pierwsze kroki, podjęcie pewnej próby, wejście adepta sztuki filmowej 'na salony', do środowiska filmowego, na festiwal.


Kolory nawiązujące do wydarzenia: film, ciemne wnętrze kina, czerwony dywan, gala, kontrast barw. Nawiązania: vintage, Saul Bass, Polska Szkoła Plakatu, Sundance, dużo treści w minimalizmie formy. Plakatowość, motyw fali (morskie fale jako nawiązanie do nadbałtyckiego miasta Koszalin), Nowa Fala, motywy wiatru, ruchu. W tytule uniwersalność znaku schodów "///" działa jako litera "I". Odczucie dostojności momentu, mnogość interpretacyjna.

Klasyczne podejście do formy plakatu zgodne z założeniami marki © Plakiat: tu 3 barwy, uwypuklony pierwszy plan i symbol. Z pewnością nie chciałem tworzyć ilustracji, pozostaję wierny plakatowi. Zależało mi również na tym, by odbić się od utartego już symbolu oka i kamery, bo jest to przeeksploatowane przez wiele wydarzeń filmowych. Słowo ‘Koszalin’ również nawiązuje do czerwonego dywanu w alejce.

WRÓB
Młodzi i Film
Ostatnia aktualizacja:  4.07.2020
Zobacz również
70. Berlinale. Bartosz Bielenia z tytułem Shooting Star 2020
Pożegnanie Jerzego Gruzy
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll