PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Ewa Różewicz – montażystka blisko półtorej setki filmów fabularnych i dokumentalnych, a także spektakli i seriali telewizyjnych, wieloletnia członkini Stowarzyszenia Filmowców Polskich, 27 października obchodzi swoje urodziny.
Urodziła się 27 października 1949 roku w Warszawie. Przez wiele lat była zawodowo związana z Telewizyjną Wytwórnią Filmową „Poltel". Zaczynała od filmu dokumentalnego. Jej nazwisko – jako montażystki – widnieje w ponad osiemdziesięciu dokumentach, m.in. w „Oto jest głowa zdrajcy” (1992) Michała Nekandy-Trepki, „Krzyk puszczy” (1994) Tamary Sołoniewicz, „Bezprizorni” (1997) Natalii Korynckiej-Gruz, „Wyspy Jana Lenicy” (1998) Marcina Giżyckiego, „Pamiętnik filmowy Igi C.” (2000) Igi Cembrzyńskiej, „Coś pięknego” (2002) Krzysztofa Magowskiego, „Całkiem spora apokalipsa” (2002) Andrzeja Titkowa, „STS” (2004) Antoniego Krauzego, „Prorok w teatrze” (2004) Jerzego Kaliny, „Dzieci z Leningradzkiego” (2004) Hanny Polak i Andrzeja Celińskiego, „Po-lin. Okruchy pamięci” (2008) Jolanty Dylewskiej, „Habit i zbroja” (2017) Pawła Pitery, a także w kilkudziesięciu znakomitych impresjach jazzowych Andrzeja Wasylewskiego oraz „Dwóch pawiach na złotym sznurku” (1988), niekonwencjonalnej opowieści o Edycie Sicińskiej, muzie Stanisława Witkiewicza, wyreżyserowanej przez Piotra Skrzyneckiego, spirytus movens krakowskiego kabaretu Piwnica pod Baranami.

Pośród filmów fabularnych zmontowanych przez Ewę Różewicz znajdują się m.in. „Balanga” (1993) Łukasza Wylężałka, „Łagodna” (1995) Mariusza Trelińskiego, „Gry uliczne” (1996) Krzysztofa Krauzego, „Szczęśliwego Nowego Jorku” (1997) Janusza Zaorskiego, „Prawo ojca” (1999) Marka Kondrata, „Chopin. Pragnienie miłości” (2002) Jerzego Antczaka, „Jasne błękitne okna” (2006) Bogusława Lindy, „Hel” (2009) Kingi Dębskiej, „Generał Nil” (2009) Ryszarda Bugajskiego.

Montaż do „Gier ulicznych” Krzysztofa Krauzego przyniósł jej nagrodę na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (1996), a do „Dzieci z Leningradzkiego” Hanny Polak i Andrzeja Celińskiego, które były nominowane do Oscara w kategorii dokumentalnej – nominację do Emmy (2006).

Ostatnio współpracuje przy realizacji międzynarodowego projektu Dariusza Jabłońskiego – polsko-czesko-ukraińskiego serialu kryminalnego „Zasada przyjemności” (2019).
Jerzy Armata
SFP
Ostatnia aktualizacja:  25.10.2019
Zobacz również
fot. SFP
IMPAKT - nowy program dla producentów filmowych
Wojciech Fabjaniak w świecie dźwięku
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll