PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Trwa konsultowanie programów operacyjnych PISF na rok 2020. Spotkanie dyrektora Radosława Śmigulskiego i kierownictwa Instytutu z filmowym środowiskiem w hotelu Mercure miało charakter informacyjno-konsultacyjny. Zanim programy operacyjne zostaną podpisane, dyrektor PISF zapowiedział jeszcze jedno tego typu spotkanie w Warszawie.
Panel poświęcony kondycji rodzimej kinematografii oraz narzędziom instytucjonalnej regulacji branży filmowej zatytułowano „Programy operacyjne PISF na rok 2000 i strategia na lata 2020-2023”. Oprócz dyrektora Śmigulskiego udział w nim wzięli: Małgorzata Szczepkowska-Kalemba (kierownik Działu Produkcji Filmowej i Rozwoju Projektów Filmowych), Monika Piętas-Kurek (kierownik Działu Upowszechniania Kultury Filmowej i Promocji), Maria Gradowska-Tomow (kierownik Działu Współpracy Międzynarodowej), Marta Galińska (radca prawny PISF).

O ile w priorytetach dotyczących edukacji i upowszechniania kultury filmowej czy promocji polskiego filmu za granicą proponowane zmiany są niewielkie i noszą głównie charakter porządkujący, o tyle w priorytetach dotyczących produkcji filmowej zaproponowano kilka poważnych zmian, które wywołały ożywioną dyskusję. Proponowane zmiany dotyczą następujących problemów: development scenariuszowy (proponuje się likwidację stypendiów scenariuszowych), przeniesienie praw autorskich, development w dokumencie, pitching dla developmentu, film dokumentalny dla młodego widza, kopia dla FINA, procedura podpisywania umów.

Najwięcej kontrowersji budzi propozycja likwidacje stypendiów scenariuszowych i funkcjonowanie developmentu scenariuszowego, o który może aplikować jedynie producent (nie scenarzysta). To budzi sprzeciw Gildii Scenarzystów, który podczas spotkania precyzyjnie wyartykułował Krzysztof Rak, proponując pozostawienie stypendiów. Możliwa jest opcja kompromisowa – funkcjonowanie przez najbliższe trzy lata równolegle i stypendiów i developmentu scenariuszowego, by po tym okresie sprawdzić, które rozwiązanie jest lepsze. Problemów jest więcej, czasu do rozmowy także jeszcze trochę pozostało. Dyskusja trwa.
Jerzy Armata
SFP
Ostatnia aktualizacja:  21.09.2019
Zobacz również
fot. Borys Skrzyński/SFP
44. FPFF. "Boże ciało", czyli o kłamstwie obnażającym prawdę
44 FPFF. „Ukryta gra”, czyli szpiegowskie kino środka
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll