PORTAL
start
Aktualności
Filmy polskie
Box office
Baza wiedzy
Książki filmowe
Dokument
Scenarzyści
Po godzinach
Blogi
Konkursy
SFP
start
Wydarzenia
Komunikaty
Pożegnania
Zostań członkiem SFP
Informacje
Dla członków SFP
Kontakt
ZAPA
www.zapa.org.pl
Komunikaty
Informacje
Zapisy do ZAPA
Kontakt
KINO KULTURA
www.kinokultura.pl
Aktualności
Informacje
Repertuar
Kontakt
STUDIO MUNKA
www.studiomunka.pl
Aktualności
Informacje
Zgłoś projekt
Kontakt
AKTORZY POLSCY
www.aktorzypolscy.pl
Aktualności
Informacje
Szukaj
Kontakt
FILMOWCY POLSCY
www.filmowcypolscy.pl
Aktualnosci
Informacje
Szukaj
Kontakt
MAGAZYN FILMOWY
start
O magazynie
Kontakt
STARA ŁAŹNIA
www.restauracjalaznia.pl
Aktualności
Informacje
Rezerwacja
Kontakt
PKMW
start
Aktualności
Filmy
O programie
Kontakt
Portal
SFP
ZAPA
Kino Kultura
Studio Munka
Magazyn Filmowy
Stara Łaźnia
PKMW
MENU
Znamy już pełen program wydarzenia, które od 24 do 29 września 2019 roku zagości w Katowicach. Do sprzedaży trafiła też ostatnia pula karnetów.
Ars Independent Festival 2019 to 6 festiwalowych dni i ponad 40 multimedialnych wydarzeń zebranych pod hasłem #Unsubscribe. W programie zobaczymy 138 filmów, animacji, wideoklipów, krótko- i długometrażowych. W tym aż 28 polskich premier – w sumie 2180 minut oglądania! Ponadto 38 gry wideo i 10wydarzeń na styku różnych mediów. Z kalendarium imprezy zapoznać można się na stronie festiwalu (arsindependent.pl). W sprzedaży dostępna jest też ostatnia pula karnetów na festiwal (w cenie 100 PLN), a od 10 września kupić będzie można też bilety na wybrane wydarzenia (13 PLN).

W tym roku festiwal zagości w 5 miejscach. Centrum festiwalowe znajdziecie w Katowice Miasto Ogrodów, seanse filmowe – w kinach studyjnych Światowid i Rialto, wieczorne teledyski i aftery w klubokawiarni Drzwi Zwane Koniem, a zamknięcie imprezy – w Pałacu Młodzieży.

 
fot. Ars Independent

Czarny Koń Filmu
W konkursie Czarny Koń Filmu zobaczymy tradycyjnie 6 pełnometrażowych filmów debiutujących reżyserek i reżyserów. Nagrodę – statuetkę i tytuł Czarnego Konia oraz 500 EUR – w tym i pozostałych konkursach przyzna festiwalowa publiczność.

Gorące lato w podupadającym mieście, nastoletnie głowy pełne marzeń o ucieczce do Nowego Jorku, zaborczy rodzice i zazdrosny eks – to „Firecrackers” Jasmin Mozaffari w pigułce. #Girlpower i dużo szaleństwa. Debiutująca reżyserka, Kim Bo-ra, w „Gnieździe kolibra” snuje uniwersalną opowieść z wyraźnie zarysowanym kontekstem społecznym, o koreańskiej rodzinie po przejściach, żyjącej w wielkiej płycie. Silna nostalgia do czasów dzieciństwa sąsiaduje tutaj ze specyficzną formą absurdu oraz sensualną fakturą kadrów.  „Nóż + Serce” Yanna Gonzaleza– znanego dobrze festiwalowiczkom i festiwalowiczom ze „Spotkań po Północy” (2013) – to perwersyjny slasher utrzymany w konwencji horrorów „giallo”. To opowiadana w neonowo-barokowym przepychu historia mordercy w skórzanej masce na twarzy i zabójczym dildo w ręce, polującego na pracowników branży „gay porn”.  W „Pink Wall” Tom Cullen stworzył film w poetyce kina Erica Rohmera i Richarda Linklatera, oparty o długie rozmowy dwojga bliskich sobie osób. Bolesne i bardzo prawdziwe studium rozpadu więzi międzyludzkich. Debiut Erika Schmitta, „Cleo”,to podróż do Berlina jakiego nie znamy – surrealizm i nostalgiczne kino w jednym. Fani twórczości Michela Gondry’ego czy Jean-Pierre’a Jeuneta będą zachwyceni, bowiem Schmitt wdraża niezliczone wizualne sztuczki, od animowanych sekwencji po iluzje optyczne, umiejętnie wykorzystując je, by wzmocnić fabułę. W „Serpentário” Carlosa Conceição wybierzemy się w wędrówkę pustynnym szlakiem przez postapokaliptyczne rubieże Afryki. Poetycko-nostalgiczne doświadczenie o akcie desperackiej walki z bezlitosnym upływem czasu.

 fot. Ars Independent

Czarny Koń Animacji
Konkurs animacji w trzech setach przybliży 32 krótkometrażowe filmy animowane z całego świata. Mozaikowy przekrój twórczości młodych autorek i autorów na pewno zaskoczy nas najróżniejszymi formami estetycznymi i tematami, które ująć można wyłącznie plastycznością animacji. Będą to filmy, które – za Gabą Palicką, kuratorką konkursu – „potrafią zachwycić, które sięgają kresu jakości / dziwności / celności społecznego komentarza”.

Czarny Koń Wideoklipu
Dwa sety z 30 teledyskami złożą się w tegoroczny konkurs Czarny Koń Wideoklipu. W najmłodszym z festiwalowych konkursów oglądamy co roku rubieże youtuba, a także teledyski, które – cytując Maćka Gryzełko, kuratora konkursu – „nie mają żadnych kompleksów wobec starszego, pełnometrażowego brata spod znaku X muzy”. Listę nominowanych tytułów poznamy dopiero podczas seansu na festiwalu!

Więcej o programie gier i wydarzeń towarzyszących na: http://www.arsindependent.pl


WRÓB
ARS Independent
Ostatnia aktualizacja:  28.08.2019
Zobacz również
9. Hommage à Kieślowski
Obejrzyj plakat "Bożego Ciała"
Copyright © by Stowarzyszenie Filmowców Polskich 2002 - 2024
Scroll